Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-05, 11:37
  #841
Medlem
bluka94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ett skönt inslag i serien är när Al får se "Psycho Dad" på TVn.

Inkl lyrics..

https://youtu.be/8GFq6usPg6U

Asså fan vad denna serie är bra, hoppas den goes on forever.
Kan inte annat än instämma. 👍
Startade en tråd om serien, men blev hänvisad hit av en snäll skribent.
Har kollat Tv6 tablå idag och såg att de sände två avsnitt idag, tidigare på morgonen. Sover vid den tiden så jag missade. Sen bläddrade jag igenom tablån (sträcker sig till nästa lördag), men kunde inte se att de visar fler avsnitt genom veckan t.o.m nästa lördag.
Citera
2020-09-05, 13:10
  #842
Medlem
Det som är riktigt intressant är att det är två kvinnor som ligger bakom den här serien och mot slutet av tv-serien så tog "chicken legs" över och hon gjorde ett kanonjobb.

Har för mig att hon är gay privat också.


Sug på den feminister!

😏
Citera
2020-09-05, 23:03
  #843
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Det som är riktigt intressant är att det är två kvinnor som ligger bakom den här serien och mot slutet av tv-serien så tog "chicken legs" över och hon gjorde ett kanonjobb.

Har för mig att hon är gay privat också.


Sug på den feminister!

😏

Tog över är att ta i. Men hon regisserade många avsnitt och är mycket riktigt gay. Serien fick för övrigt rätt mycket stryk när den kom, dock inte bara av feminister. Men skaparna och kanalen stog upp för den och vägrade att vika ner sig såsom är vanligt idag. Tittarsiffrorna hjälpte sannolikt till.

Till skribenten ovan så går den dagligen på TV6 och har så gjort mer eller mindre regelbundet i många år. Trean var väl dom som sände ursprungligen i Sverige och den var en välbehövlig motvikt till helylle Cosby som var den stora sitcomen vid den tiden. Och nästan den enda som sänts i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Coffeeman 2020-09-05 kl. 23:06.
Citera
2020-09-06, 00:13
  #844
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Tog över är att ta i. Men hon regisserade många avsnitt och är mycket riktigt gay. Serien fick för övrigt rätt mycket stryk när den kom, dock inte bara av feminister. Men skaparna och kanalen stog upp för den och vägrade att vika ner sig såsom är vanligt idag. Tittarsiffrorna hjälpte sannolikt till.

Till skribenten ovan så går den dagligen på TV6 och har så gjort mer eller mindre regelbundet i många år. Trean var väl dom som sände ursprungligen i Sverige och den var en välbehövlig motvikt till helylle Cosby som var den stora sitcomen vid den tiden. Och nästan den enda som sänts i Sverige.
31 episoder blev det för henne.
Citera
2021-03-14, 05:25
  #845
Avstängd
53280s avatar
Finns på Amazons streamingtjänst, en riktig höjdarserier. Tittar på S1 nu.. Förstår varför dom har gjort säsonger av denna serier..
Citera
2021-03-14, 20:56
  #846
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Finns på Amazons streamingtjänst, en riktig höjdarserier. Tittar på S1 nu.. Förstår varför dom har gjort säsonger av denna serier..
Den finns där alltså.. Har letat länge efter en streamingtjänst som har den.
Citera
2021-03-14, 22:55
  #847
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Trean var väl dom som sände ursprungligen i Sverige och den var en välbehövlig motvikt till helylle Cosby som var den stora sitcomen vid den tiden. Och nästan den enda som sänts i Sverige.
Det var faktiskt Svt som var först.

Minns mycket väl att jag brukade gå upp till övervåningens tv som barn och mysa till VVÅ, och vi hade aldrig någon parabol.
Citera
2021-03-14, 23:03
  #848
Avstängd
DeValeras avatar
Fantastiskt kul serie. Varje avsnitt är ett rent nöje att titta på.
Citera
2021-03-15, 22:52
  #849
Medlem
blamages avatar
Minns när Al besökte the mighty Ferguson med en tidning under armen. Brukar skänka det en tanke när jag sitter på en snålspolande toalett gjord för små kinesarslen. Vad har hänt med världen, hur blev det så här.
Citera
2022-07-16, 11:57
  #850
Medlem
puckots avatar
Jag vet inte om ni har sett detta redan. Men nu är det klart att Married with children återuppstår, fast i animinerad form istället, och med original skådespelarna. Kan bli intressant.


Undrar vilken streamingtjänst som kommer att nappa på detta och var man kommer kunna se serien när den är klar. Jag vet att Netflix har någon form av deal med Sony gällande nya tv-serier, fast tror den överenskommelsen bara gäller för den amerikanska regionen, så jag vet inte vad det innebär för Sveriges del och om vi kommer kunna se den här också när den väl släpps.

https://www.hollywoodreporter.com/tv...st-1235146231/
__________________
Senast redigerad av puckot 2022-07-16 kl. 12:04.
Citera
2023-10-18, 11:54
  #851
Medlem
En trevlig och mysig tv-serie. Långdragen vinjett förvisso. Sen är det givetvis olika kvalitet på avsnitten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback