Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 20:36
  #10393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Han har väl fått lära sig en del Trix av brodern

https://www.dagensmedicin.se/artikla...get-tillstand/

.
Brodern också skummis
Citera
2018-01-31, 12:24
  #10394
Medlem
Littorin sågar Reinfeldt och hyllar Maud Olofsson samt blev god vän med Håkan Juholt
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/lit...-en-kall-fisk/
Citera
2018-02-01, 19:22
  #10395
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Littorin sågar Reinfeldt och hyllar Maud Olofsson samt blev god vän med Håkan Juholt
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/lit...-en-kall-fisk/


Tror ni det är sant att han gick till en prostituerad?

Juholt och Littorin blev väl vänner för att de båda varit med om drev. Det kan man förstå, media har en jävla makt när de vill sätta dit någon. Maud Olofsson är på sätt och vis oväntat trots att hon är på samma politiska sida som Littorin.
Citera
2018-02-01, 20:27
  #10396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Tror ni det är sant att han gick till en prostituerad?

Så vitt vi vet så har Littorin aldrig direkt förnekat anklagelsen om sexköp.
Citera
2018-02-01, 20:34
  #10397
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Så vitt vi vet så har Littorin aldrig direkt förnekat anklagelsen om sexköp.

Nej, jag tror inte heller att han förnekat det. Vid tidpunkten var det väl inte olagligt.
Det kan ju ändå vara ett problem om politiker går till prostituerade, bl.a för att det skulle kunna leda till utpressning. Funderar på Geijeraffären. Men där skulle väl tjejerna ha varit minderåriga också.
Citera
2018-02-01, 21:53
  #10398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Tror ni det är sant att han gick till en prostituerad?

Juholt och Littorin blev väl vänner för att de båda varit med om drev. Det kan man förstå, media har en jävla makt när de vill sätta dit någon. Maud Olofsson är på sätt och vis oväntat trots att hon är på samma politiska sida som Littorin.

Vid tiden när drevet pågick så trodde jag på det. Det gjorde vi alla.

Nu vet jag inte.

I belysning av vad vi vet nu om olika politiker, om Borg som blottat sig bland barn på ett kalas i skärgården, Reinfeldt som bedrar sin fru på jobbet, och alla andra skandaler så är det som hände med Littorin passerat. Inget jag tycker är skäl för att han fick avgå från det gänget.

Mitt förtroende för Aftonbladet är inte längre så som det var innan invasionen av kriminella har förstört Sverige, och det trygga liv vi hade. Aftonbladets trovärdighet har förbrukas av en skadlig politik de driver till varje pris.

Det intressanta är att även politiker visar vem de är som människor när vänner har en kris. Man vet aldrig vem som är en vän och en bra människa innan man råkat illa ut. Maud och Juholt var en överraskning.
Citera
2018-02-01, 22:38
  #10399
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vid tiden när drevet pågick så trodde jag på det. Det gjorde vi alla.

Nu vet jag inte.

I belysning av vad vi vet nu om olika politiker, om Borg som blottat sig bland barn på ett kalas i skärgården, Reinfeldt som bedrar sin fru på jobbet, och alla andra skandaler så är det som hände med Littorin passerat. Inget jag tycker är skäl för att han fick avgå från det gänget.

Mitt förtroende för Aftonbladet är inte längre så som det var innan invasionen av kriminella har förstört Sverige, och det trygga liv vi hade. Aftonbladets trovärdighet har förbrukas av en skadlig politik de driver till varje pris.

Det intressanta är att även politiker visar vem de är som människor när vänner har en kris. Man vet aldrig vem som är en vän och en bra människa innan man råkat illa ut. Maud och Juholt var en överraskning.

Inte hört det om Reinfeldts otrohet men tycker att det är en lite annan kategori. Borg är väl lite värre då. Invandringen tycker jag är klart OT faktiskt

Om det är sant, tycker jag det ingår i journalisters jobb att avslöja det. Men då ska de behandla alla politiker lika. D.v.s en socialdemokratisk politiker som gjort samma sak - ut med det i offentligheten!

Maud O och Juholt var inte vänner till Littorin innan det här hände och frågan är lite, om de tycker att själva grejen inte är så farlig om den är sann.
Politiker ska ju inte hålla varandra om ryggen bara för att de är politiker så att säga.
OT: Juholt blev orättvist behandlad av Aftonbladet när det begav sig, tyckte jag då.
Citera
2018-02-02, 13:32
  #10400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vid tiden när drevet pågick så trodde jag på det. Det gjorde vi alla.

Nu vet jag inte.

I belysning av vad vi vet nu om olika politiker, om Borg som blottat sig bland barn på ett kalas i skärgården, Reinfeldt som bedrar sin fru på jobbet, och alla andra skandaler så är det som hände med Littorin passerat. Inget jag tycker är skäl för att han fick avgå från det gänget.

Mitt förtroende för Aftonbladet är inte längre så som det var innan invasionen av kriminella har förstört Sverige, och det trygga liv vi hade. Aftonbladets trovärdighet har förbrukas av en skadlig politik de driver till varje pris.

Det intressanta är att även politiker visar vem de är som människor när vänner har en kris. Man vet aldrig vem som är en vän och en bra människa innan man råkat illa ut. Maud och Juholt var en överraskning.

Det värsta av allt är att han fejkade sin magisterexamen. Han var ju arbetsmarknadsminister och har en examen från fejkuniversitet. Helt otroligt att han klarade sig där.
Citera
2018-02-02, 13:46
  #10401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Det värsta av allt är att han fejkade sin magisterexamen. Han var ju arbetsmarknadsminister och har en examen från fejkuniversitet. Helt otroligt att han klarade sig där.

Vid tiden för Littorins skandaler levde vi i en annan verklighet än nu. Allt är relativt. I jämförelse med Reinfeldt och Borg så är ju Littorin inte alls så klandervärd längre.

Littorin har i jämförelse med andra moderater som skandaliserats, lämnat ett bestående bra politiskt arbete efter sig med arbetslinjen som ingen ifrågasätter. Reinfeldt och Borg har bara lämnat elände efter sig nu när vi ser vad deras globalism och öppna gränser ledde till.
Citera
2018-02-02, 13:47
  #10402
Medlem
Strax före jul twittrade Sven-Otto Littorin att han nu börjar arbeta som konsult för Boston Consulting Group.
Källa: https://twitter.com/TottoLittorin/st...25700244545536

DN har avslöjat stora brister i förfarande och bristande underlag vid de konsultköp från Boston Consulting Group för 257 miljoner kronor som Karolinska universitetssjukhuset gjort under åren 2011 till 2017.
Källa: https://www.dn.se/sthlm/landstinget-...onsultbolaget/

Sven-Otto Littorin har en utpräglad förmåga att alltid hoppa i galen tunna.
Citera
2018-10-21, 23:02
  #10403
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Apropå det så aktuella Saudiarabien som varit så på tapeten den senaste tiden pga. mordet på Jamal Khashoggi har Sven-Otto Littorin i dag på eftermiddagen bordat ett plan på Arlanda med slutdestination Saudiarabien.

S-O Littorin reser dit som topprådgivare åt den saudiska regeringen, ett uppdrag han fått genom det nätverk av internationella och seniora rådgivare med tidigare egen operativ politisk erfarenhet på hög nivå som managementkonsulten Boston Consulting Group (BCG) leder och samordnar.

Fram till för några dagar sedan var han inte säker på att han skulle kliva på planet för att fullfölja sitt sedan tidigare pågående BCG-uppdrag. Bakom tvivlet, och funderingen om han ska kliva av uppdraget, ligger de senaste veckornas händelser i Turkiet där en saudisk journalist, enligt uppgifter i medier, ska ha torterats och mördats på ett saudiskt konsulat i Turkiet, av personer som utpekas som saudiska agenter.

https://www.realtid.se/karriar/mitt-...e-han-sitt-liv

– Konsulterna på BCG är duktiga teoretiker och analytiker, men de har ingen egen praktiskt erfarenhet av politiskt reform- och förändringsarbete. Det är där vi tidigare toppolitiker med egen praktiskt erfarenhet av reformarbete kopplas in som rådgivare i olika projekt där den kompetensen behövs för att kunna genomföra praktiska förändringar och få dem i hamn, förklarar han.

Den saudiska regeringen möter hård internationell kritik efter händelsen i Turkiet. Till exempel har flera internationella näringslivsprofiler dragit sig ur en kommande stor investerarkonferens i landet.

När frågan om han själv funderat på att dra sig ur rådgivaruppdraget och ställa in söndagens resa kommer på tal berättar han att svaret på den frågan inte varit givet, och att han själv tänkt ordentligt på detta de senaste dagarna, innan han till slut beslutat sig för att ändå flyga dit, som tidigare planerat.

Hur har du resonerat?
– Det som inträffat är mycket allvarligt. De måste bevisa att de tar det som hänt på allvar, går till botten med det och svarar på ett antal berättigade frågor, säger han och fortsätter:

– Jag har tagit upp det med BCG och funderat noga, och tänker så här: Jag representerar inte någon, har ingen officiell funktion och de jag möter är folk på arbetsmarknadsdepartementet. Sverige har också än så länge en fortsatt diplomatisk närvaro och representation på plats. Så jag följer FN:s beslut i frågan men följer också förloppet så noga jag kan.

Vad gäller de personer som flaggat för att de drar sig ur den kommande investerarkonferensen efter det som hänt, och om de gör rätt, säger han följande:

– Det är inte alldeles lätt. De företagsledare som hoppat av "Davos i sanden" markerar, men deras företag är samtidigt fortsatt på plats. Än så länge.
Citera
2018-10-27, 15:18
  #10404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Apropå det så aktuella Saudiarabien som varit så på tapeten den senaste tiden pga. mordet på Jamal Khashoggi har Sven-Otto Littorin i dag på eftermiddagen bordat ett plan på Arlanda med slutdestination Saudiarabien.

S-O Littorin reser dit som topprådgivare åt den saudiska regeringen, ett uppdrag han fått genom det nätverk av internationella och seniora rådgivare med tidigare egen operativ politisk erfarenhet på hög nivå som managementkonsulten Boston Consulting Group (BCG) leder och samordnar.

Sven-Otto Littorin har en utpräglad förmåga att alltid hoppa i galen tunna och han gör det aningslöst om och om igen utan att lära sig något av sina tidigare misstag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback