Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-16, 18:05
  #7045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Snälla, ett klargörande. Visst är ordet negativitet ett nytt ord, lite new-age?

Nej det är inte speciellt nytt, och skribenten använder det helt felaktigt dessutom...
Citera
2010-07-16, 18:07
  #7046
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadim
OM "Anna" finns och OM SOL träffat henne en gång, som det talas om, kan jag garantera att han INTE vet hennes riktiga namn. Däremot skulle han kunna känna till ett annat artistnamn. Vi kan ju inte lita på att AB skulle använda sig av ett korrekt artistnamn. Vi kan ju inte lita på AB alls.

Du har rätt. Knappast att hon skulle uppge sitt riktiga namn och även om detta skedde hur ska han komma ihåg detta efter 4 år. Alla har inte minne som Anna.

AB är lång ifrån trovärdig, framförallt inte nu när de måste försvara sitt handlande. De ena uttalandet efter det andra är så absurt så man kan inte ta det på allvar, ens att de själva menar allvar med det.
Citera
2010-07-16, 18:07
  #7047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaraStreisand
Tror ni att det blir någon rättegång?

Tror ni att Aftonbladet skulle tvingas visa upp vad de har isf, eller blir det en fråga om klanderbart beteende i rutinerna vid hanteringen av fallet och liknande?

Det måste vara ett jobbigt läge för Sven-Otto, för han vet inte säkert vad AB sitter på. Men det är bara genom att syna Aftonbladets kort han kan vinna upprättelse. Så det kan gå käpprätt för båda parter.

Mvh
Barbara Streisand


Jag tror inte att det blir rättegång vilket jag tycker är synd faktiskt, möjligen att AB kan få nån lättare erinran för hur de hanterat detta.
Och givetvis så är det säkert jobbigt för SOL, finns ingen person som inte har saker som man inte vill skall poppa upp till ytan och det har säkert SOL också.
Citera
2010-07-16, 18:08
  #7048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har rätt. Knappast att hon skulle uppge sitt riktiga namn och även om detta skedde hur ska han komma ihåg detta efter 4 år. Alla har inte minne som Anna.

AB är lång ifrån trovärdig, framförallt inte nu när de måste försvara sitt handlande. De ena uttalandet efter det andra är så absurt så man kan inte ta det på allvar, ens att de själva menar allvar med det.

Du menar alltså att han knullat så många horor så att han har svårt att hålla isär dem?
Det är iofs ett möjligt scenario men känns väl lite långsökt?
Citera
2010-07-16, 18:10
  #7049
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Nej det är inte speciellt nytt, och skribenten använder det helt felaktigt dessutom...

Haha, en språkpolis. Vad jag kan se på dina 5 senaste inlägg har du inte tillfört denna tråd något kring topic. Säger väl en hel del om dina intentioner.

Sicken sopa du är!
Citera
2010-07-16, 18:12
  #7050
Medlem
knussligs avatar
Hej. Jag vill bara säga att alla ni som kallar Aftonbladet för "aftonhoran" är grymt patetiska och korkade i era inlägg! Er retorik går i princip ut på att sossarna styr aftonbladet, och att aftonbladets enda syfte är politiskt syfte. Och även om det är det så har de all rätt att sätta dit ett drägg till politiker. Hursomhelst verkar ni totalt verklighetsfrånvända och lever i er lilla bubbla.

Varenda person med minsta grad av social kompetens förstår att han blåljuger. Om någon person skulle orka samla ihop alla (seriösa) argument för att han talar sanning och ställer dem mot (seriösa) argument för att han är skyldig, skulle lätt se vilken sida det väger över åt.

I princip samtliga argument som går ut på att försvara SOL är ju så partiska och subjektiva så det skriker om det. Och ändå beskyller ni aftonbladet för att vara detsamma. Det är så pinsamt att man knappt vågar läsa.

Ni är enbart bittra för att era partisympatier de senaste åren gått till ett snuskgubbe-parti.

Det måste vara den enda förklaringen till varför ni sitter här dag ut och dag in och ältar hur oskyldig gubben är.
Väx upp!
Citera
2010-07-16, 18:13
  #7051
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Haha, en språkpolis. Vad jag kan se på dina 5 senaste inlägg har du inte tillfört denna tråd något kring topic. Säger väl en hel del om dina intentioner.

Sicken sopa du är!

Sorry, menade inte att starta ytterligare ett bråk mellan skribenter. Jag blev bara seriöst nyfiken på ett ord jag inte riktigt känner igen... Mitt fel!
Citera
2010-07-16, 18:15
  #7052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Det är riktigt. Någon som "bara skulle dela färdigt flygblad" finns med. Vet ej om det var 2006.

Något för de som grundligt läst GL-fupen. Tror kanske ändå en partisekreterare lätt hamnar i det sekretessbelagda materialet.

Passar Littorin, den tafatte i slipover som betalar snällt i hallen, in i Kapten klännings hårda gäng med disciplinbollar etc?
Citera
2010-07-16, 18:16
  #7053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
OM Svin-Otto skulle vara oskyldig så skulle han få mangrant med uppbackning av resten av regeringen..

Ni kan själva tänka er att skrikapan Mååd skulle gapa sig högröd i ansiktet för att försvara sin alliansminister!!

Men vad hör vi!?? ................................................ Ingenting!?

Svin-Otto har nog trampat i ett jävlig djupt dynghål som ingen vill hjälpa till att dra loss honom från

.

Ligger mycket i detta. Oavsett långsiktig taktik mot AB, om Reinfeldt och regeringen litat på Littorins oskuld, och inte bara sett honom som en belastning, hade man kraftfullt backat upp honom.

Olofsson och Björklund hade också uttalat sitt stöd. Nu vägrade dom direkt att uttala sig. Tveksamheten lyser igenom.

Och den som uttalar sig, Göran Hägglund, kräver att L. träder fram och förklarar sig. Lägger korten på bordet.

Värt att minnas är moderate riksdagsmannen Rolf K. Nilssons ord om att det länge gått rykten om L. i sådana här sammanhang.
Citera
2010-07-16, 18:16
  #7054
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Hej. Jag vill bara säga att alla ni som kallar Aftonbladet för "aftonhoran" är grymt patetiska och korkade i era inlägg! Er retorik går i princip ut på att sossarna styr aftonbladet, och att aftonbladets enda syfte är politiskt syfte. Och även om det är det så har de all rätt att sätta dit ett drägg till politiker. Hursomhelst verkar ni totalt verklighetsfrånvända och lever i er lilla bubbla.

Varenda person med minsta grad av social kompetens förstår att han blåljuger. Om någon person skulle orka samla ihop alla (seriösa) argument för att han talar sanning och ställer dem mot (seriösa) argument för att han är skyldig, skulle lätt se vilken sida det väger över åt.

I princip samtliga argument som går ut på att försvara SOL är ju så partiska och subjektiva så det skriker om det. Och ändå beskyller ni aftonbladet för att vara detsamma. Det är så pinsamt att man knappt vågar läsa.

Ni är enbart bittra för att era partisympatier de senaste åren gått till ett snuskgubbe-parti.

Det måste vara den enda förklaringen till varför ni sitter här dag ut och dag in och ältar hur oskyldig gubben är.
Väx upp!

Hoppsan! Inte tycker jag att folk här skriver att han är oskyldig? Däremot diskuteras gränssnittet mellan skyldig i media och "på riktigt" samt olika typer av bevisbördor. Social kompetens i alla ära, men då måste man ha träffat personen in flesh för att kunna uttala sig. Socialpsykologisk kompetens är något annat...
Citera
2010-07-16, 18:17
  #7055
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Hej. Jag vill bara säga att alla ni som kallar Aftonbladet för "aftonhoran" är grymt patetiska och korkade i era inlägg! Er retorik går i princip ut på att sossarna styr aftonbladet, och att aftonbladets enda syfte är politiskt syfte. Och även om det är det så har de all rätt att sätta dit ett drägg till politiker. Hursomhelst verkar ni totalt verklighetsfrånvända och lever i er lilla bubbla.

Varenda person med minsta grad av social kompetens förstår att han blåljuger. Om någon person skulle orka samla ihop alla (seriösa) argument för att han talar sanning och ställer dem mot (seriösa) argument för att han är skyldig, skulle lätt se vilken sida det väger över åt.

I princip samtliga argument som går ut på att försvara SOL är ju så partiska och subjektiva så det skriker om det. Och ändå beskyller ni aftonbladet för att vara detsamma. Det är så pinsamt att man knappt vågar läsa.

Ni är enbart bittra för att era partisympatier de senaste åren gått till ett snuskgubbe-parti.

Det måste vara den enda förklaringen till varför ni sitter här dag ut och dag in och ältar hur oskyldig gubben är.
Väx upp!

Skönt att läsa ett inlägg skrivet av en fullständigt objektiv person med total insikt i andra människors upplevelser och tankar. Och som dessutom undviker att kasta invektiv omkring sig. Härligt.... kan inte jag få lära känna dig du store hövding av förstånd
Citera
2010-07-16, 18:19
  #7056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Passar Littorin, den tafatte i slipover som betalar snällt i hallen, in i Kapten klännings hårda gäng med disciplinbollar etc?

Har inte en aning. Finns ännu inget som talar för samband.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback