Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-10, 10:55
  #1
Avstängd
doenitzs avatar
Det är så att jag får bra effekt på Sobril/Oxascand (Oxazepam), men inte på Iktorivil (Klonazepam). Jag söker den ångestdämpande effekten och jag tycker dom är jättebra att sova på, perfekt för mig som lider av GROVA sömnsvårigheter

Finns det någon här på forumet som upplever samma sak eller är jag helt ensam. Det känns som om jag är konstig när alla berättar vilka jävla resor och hur sänkta dom blivit på endast 2 mg Iktorivil medan jag kan svälja ner 20-40 mg utan att känna av något mer än ett svagt kroppsligt lugnt.

Min läkare vill inte heller byta ut Klonazepam mot Oxazepam vilket jag tycker är jävligt konstigt.
1 mg Klonazepam är ju ekvivalent med 60 mg Oxazepam (enligt Psychopatics "Benzodiazepiner FAQ"), men Wikipedia säger en annan sak. Nämligen att:
1 mg Klonazepam är ekvivalent med 40 mg Oxazepam.
Så någonstans mellan 40-60 torde ekvivalensen ligga.

Vad tror ni, har jag något fel någonstans, eller ska jag fortsätta tjata på min läkare om Oxazepam eftersom jag bara får ganska höga doser Klonazepam varje månad till ingen nytta, eftersom dom inte ger mig någon effekt och det beror inte på tolerans. Visst äter jag dom av gammal vana och för att gardera mig mot kramper när jag kör på Tramadol, men annars har de knappt något värde alls för mig och läkaren är stenhård på sin linje med Iktorivil. Han måste fan vara helt CP egentligen. Här kommer en ångestfylld person och vill byta medicinering av de starkaste benzodiazepinerna mot i princip den svagaste och han vägrar.

Vad är problemet? Någon som har svar? Jag lider varken av epelepsi eller något sådant så det är inte därför jag endast får Iktorivil

Jag vill verkligen ha Sobril, men läkaren ger sig inte, han vill ge mig Iktorivil, den jäveln. Oavsett hur mycket jag förklarar att det inte fungerar ångestdämpande eller försöker övertyga honom. Någon som har tips om hur jag ska bemöta honom?

Phuiii... Är lite snurrig just nu, så ha överseende angående stavning och gramatik.
Citera
2006-12-10, 11:27
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Vad tror ni, har jag något fel någonstans, eller ska jag fortsätta tjata på min läkare om Oxazepam eftersom jag bara får högar varje månad med Iktorivil till ingen nytta, eftersom dom inte ger mig någon effekt.
Tycker nog det är läkaren som är konstig, Sobril brukar ju vara den benso de är snabbast att skriva ut... Är du är epileptiker så förstår jag, men annars fattar jag inte varför de envisas med att skriva ut just klonazepam, speciellt då du säger att de inte funkar...

Men anyway, prova att byta läkare, det kan ju inte finnas så många som föredrar att skriva ut Iktoviril framför Sobril mot ångest... Klonazepam är annars en av de mest attraktiva bensodiazpinerna på knarkmarknaden, så du kan säkert byta bort de piller du redan har... Hittar du någon som vill byta mot Sobril kan du säkert också göra ett riktigt bra byte, eftersom oxazepam är den benso på den svenska marknaden med lägst anseende...
Citera
2006-12-10, 11:41
  #3
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Tycker nog det är läkaren som är konstig, Sobril brukar ju vara den benso de är snabbast att skriva ut... Är du är epileptiker så förstår jag, men annars fattar jag inte varför de envisas med att skriva ut just klonazepam, speciellt då du säger att de inte funkar...

Men anyway, prova att byta läkare, det kan ju inte finnas så många som föredrar att skriva ut Iktoviril framför Sobril mot ångest... Klonazepam är annars en av de mest attraktiva bensodiazpinerna på knarkmarknaden, så du kan säkert byta bort de piller du redan har... Hittar du någon som vill byta mot Sobril kan du säkert också göra ett riktigt bra byte, eftersom oxazepam är den benso på den svenska marknaden med lägst anseende...

Jag har tyvärr ingen möjlighet att byta läkare eftersom jag är indragen i öppenvården med egen läkare/psykiatrier och 2 stycken terapeuter. Det är även ADHD-utrednin och psykolog-utredning på gång.

Iktorivil torde ju vara eftertraktade då de är i princip de starkaste benzodiazepinerna som finns, men jag fattar inte varför de inte ger effekt på mig. Det är som du säger, jag får försöka hitta någon IRL som vill byta de här pillrena mot Oxazepam istället.

OBS! Detta är ingen sälj-annons om någon tror det.
Citera
2006-12-10, 11:57
  #4
Medlem
Odessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Jag har tyvärr ingen möjlighet att byta läkare eftersom jag är indragen i öppenvården med egen läkare/psykiatrier och 2 stycken terapeuter. Det är även ADHD-utrednin och psykolog-utredning på gång.

Iktorivil torde ju vara eftertraktade då de är i princip de starkaste benzodiazepinerna som finns, men jag fattar inte varför de inte ger effekt på mig. Det är som du säger, jag får försöka hitta någon IRL som vill byta de här pillrena mot Oxazepam istället.

OBS! Detta är ingen sälj-annons om någon tror det.

Iktorivil är inget för mig heller. Senast jag åt dem fick jag paradoxala reaktioner och låg och höll min vän i handen med en brutal ångest.
Citera
2006-12-10, 11:57
  #5
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Klonazepam är annars en av de mest attraktiva bensodiazpinerna på knarkmarknaden, så du kan säkert byta bort de piller du redan har... Hittar du någon som vill byta mot Sobril kan du säkert också göra ett riktigt bra byte, eftersom oxazepam är den benso på den svenska marknaden med lägst anseende...

Hur går jag då tillväga vid en försäljning angående bytesbalans. Ska den vara enligt Wikipedias eller Psychopatics FAQ, eller kan jag får mera per mg Klonazepam eftersom den nu är en av de mest attraktiva och Oxazepam är den med lägst anseende?

Jag själv föredrar 1 mg Klonazepam mot minst 40-60 mg Oxazepam eftersom jag vill kunna försäkra mig om att jag inte blir lurad, men kan tänka mig sänka bytesbalansen på Klonazepamen om jag verkligen får iväg den. Men man vill ju inte förlora för mycket, jag är jävligt fattig som det ser ut nu.

Hur hittar jag köpare IRL, då jag inte vill skicka post o.s.v. Jag är lite nojjig för sånt

Hjälp mig nu. Kom igen, Jag bor inte i Sthlm så att gå ner på plattan är inget alternativ och jag umgås heller inte med personer som är intresserade av att byta mot annat än kanske lite hasch. För benzo för dom är verkligen "no-no".
Citera
2006-12-10, 12:18
  #6
Avstängd
doenitzs avatar
Fan, jag måste också tala med läkaren om Nitrazepam som dom drog in för några månader sedan. Det var en riktigt trevlig benzodiazepin.

Enligt Wikipedia är 0.5 mg Klonazepam ekvivalent med 20 mg Nitrazepam, så den är jag också sugen på att få utskriven eller byta till mig.
Bytesbalansen är jag osäker på eftersom Nitrazepam har sådan toleransstegring, men jag skulle tro att den ligger på 1mg Klonazepam mot 30-40 mg Nitrazepam, eller vad nu den andra parten tycker är rimligt, eller hur?

Fast jag behöver hjälp av er, hur ska jag gå till väga för att byta bort Klonazepamen mot benzos som jag tycker hjälper?


OBS! Detta är ingen förtäckt försäljningstråd om ni tror det. Vid misstanke kan moderator kontakta mig via PM så får jag förklara där.

Jag är påverkad när jag skriver detta, ha överseende.
Citera
2006-12-10, 12:19
  #7
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odessa
Iktorivil är inget för mig heller. Senast jag åt dem fick jag paradoxala reaktioner och låg och höll min vän i handen med en brutal ångest.

Då är jag alltså inte ensam, trilskas din läkare också med att bara skriva ut Iktorivil? Jag vill ju ha Nitrazepam och Oxazepam för tusan, harmlösa som fan jämfört med Klonazepam. Starkast av dom starkaste liksom.
Citera
2006-12-10, 16:47
  #8
Medlem
Trollishs avatar
Hört talas om placebo?

Har gjorts forskning där enda gruppen fick sockerpiller och den andra gruppen fick antideprissiva och gruppen som fick sockerpiller blev "friskare" från sina depressioner än dom som fick riktiga piller.
Citera
2006-12-10, 19:52
  #9
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Hört talas om placebo?

Har gjorts forskning där enda gruppen fick sockerpiller och den andra gruppen fick antideprissiva och gruppen som fick sockerpiller blev "friskare" från sina depressioner än dom som fick riktiga piller.

Jag tror verkligen inte det är tal om placebo i det här fallet.
Jag är ju inte ensam, om du inte visste det så fungerar alla benzodiazepiner på olika sätt, men inom samma område och därför slår vissa bättre på vissa individer och sämre på andra.

Det är därför jag vill bli av med Iktorivilen och Få Nitrazepam eller Oxazepam istället, då dessa ger mig mycket mer än "state of the art"-benzon Klonazepam.
Citera
2006-12-11, 14:16
  #10
Medlem
Psychopatics avatar
Ja, jag hade Sobril först, o dessa blev jag lite snurrig i huvudet av, hade 4 x 25 mg dagligen. Hjälpte mot ångesten också, sen fick jag Xanor Depot, o av detta blev jag inte alls snurrig, o numera har jag Iktorivil 2-4 mg, o av dem blir jag inte heller snurrig, men de tar bort ångesten iaf.
Citera
2006-12-12, 00:04
  #11
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ja, jag hade Sobril först, o dessa blev jag lite snurrig i huvudet av, hade 4 x 25 mg dagligen. Hjälpte mot ångesten också, sen fick jag Xanor Depot, o av detta blev jag inte alls snurrig, o numera har jag Iktorivil 2-4 mg, o av dem blir jag inte heller snurrig, men de tar bort ångesten iaf.

Jag har inte gått samma väg som dig, men vet att Oxazepam och Nitrazepam biter mycket hårdare på mig än Alprazolam eller Klonazepam.

Det blir till att ge sig av till plattan och börja byta till sig, för Klona och Xanor är ju eftertraktade
Citera
2006-12-12, 00:50
  #12
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Jag har inte gått samma väg som dig, men vet att Oxazepam och Nitrazepam biter mycket hårdare på mig än Alprazolam eller Klonazepam.

Det blir till att ge sig av till plattan och börja byta till sig, för Klona och Xanor är ju eftertraktade


Vill inte paja för dig men inte många på plattan som villa byta droger om man säger så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback