Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin.i.Kongo
Nej men han köper sig ett antirasist-kort som han kan spela ut resten av livet sen. Detta är ett strategiskt attribut som han kalkylerat att han har nytta av i framtiden.
Ässchh, larva dig inte. Om Niva ska skriva en bok om en svensk fotbollsspelare som har svenska föräldrar långt bak i forntiden och inte har mörk hudfärg blir han lite begränsad.
MM såg jag första gången när han var 14-15. Talangfull. Otroligt talangfull, men lite divig. Men ibland hänger inte talangen med upp i åldern, men det gjorde det med MM. Trots att han hade lite dåligt umgänge ett tag.
AIK behandlade honom fel efter guldet. Helt jävla fel. Dom kunde ju förfan ändå ha rått honom att gå till en annan klubb än där han hamnade. Hjälpt honom. MM är knepig, jag vet, men han som andra kan lyssna om det är lugnt omkring.
För mig så är MM en bortslösad talang för svensk fotboll. Vet inte om Niva tycker samma, men det är min uppfattning.
Annars tycker jag att det är bra att han (Niva) skriver böcker. Bättre det än att höra honom med sin hiskeliga röst kommentera första halvlek i PL eller CL.