2019-07-07, 21:41
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
I sitt sommarprat berättade han att det var två andra reportrar på Aftonbladet som intrigerade mot honom. Att den ena var Robert Laul är klarlagt, men vem var den andra?

Simon Bank. De hade ju en blogg ihop och jag minns ett inlägg där Niva anklagade honom för att inte svara på mejl.
Citera
2019-07-07, 21:47
Medlem
ms18s avatar
Skriver väldigt bra, tror jag har läst två utav hans böcker som jag gillade. (fotboll)
Citera
2019-07-09, 18:20
Medlem
Kespos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Simon Bank. De hade ju en blogg ihop och jag minns ett inlägg där Niva anklagade honom för att inte svara på mejl.
Kan det stämma? Bank var väl redan deras stjärnkrönikör. Laul låg ju på en nivå under Niva och Bank, men Bank har väl varit deras förstaval i över 15 års tid.

Försöker komma på vilka andra som jobbade där på den tiden. Wegerup? Hon verkar ju vara driven av att klättra i karriären. Vet inte hur länge Bohman jobbat där. Wennman var ju redan deras englandsreporter. Kommer knappt på några fler namn. Bohman? Kanske inte jobbade där då.
Citera
2019-07-09, 18:31
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Frank Östergren jobbade på AB som sportjournalist då.
Citera
2020-03-19, 20:46
Medlem
snillet_1s avatar
Lång intervju i Café som ligger öppen för mig just nu i alla fall:

https://www.cafe.se/erik-niva-intervju-2020/
Senast redigerad av snillet_1 2020-03-19 kl. 20:54.
Citera
2020-03-19, 20:55
Medlem
Rimberts avatar
Tycker han verkar lite bögig.
Ingen normal människa uttrycker väl sig som honom och framförallt låter som honom.
Inget fel att vara bög, men varför smyga med det som Erik gör?
Citera
2020-03-19, 21:09
Medlem
Vansterpartiets avatar
En bok om Mutumba låter inte speciellt hett, finns det verkligen något intresse att läsa om denne man?
Citera
2020-03-19, 21:39
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
En bok om Mutumba låter inte speciellt hett, finns det verkligen något intresse att läsa om denne man?

Nej men han köper sig ett antirasist-kort som han kan spela ut resten av livet sen. Detta är ett strategiskt attribut som han kalkylerat att han har nytta av i framtiden.
Citera
2020-03-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Nej men han köper sig ett antirasist-kort som han kan spela ut resten av livet sen. Detta är ett strategiskt attribut som han kalkylerat att han har nytta av i framtiden.

Ässchh, larva dig inte. Om Niva ska skriva en bok om en svensk fotbollsspelare som har svenska föräldrar långt bak i forntiden och inte har mörk hudfärg blir han lite begränsad.

MM såg jag första gången när han var 14-15. Talangfull. Otroligt talangfull, men lite divig. Men ibland hänger inte talangen med upp i åldern, men det gjorde det med MM. Trots att han hade lite dåligt umgänge ett tag.

AIK behandlade honom fel efter guldet. Helt jävla fel. Dom kunde ju förfan ändå ha rått honom att gå till en annan klubb än där han hamnade. Hjälpt honom. MM är knepig, jag vet, men han som andra kan lyssna om det är lugnt omkring.

För mig så är MM en bortslösad talang för svensk fotboll. Vet inte om Niva tycker samma, men det är min uppfattning.

Annars tycker jag att det är bra att han (Niva) skriver böcker. Bättre det än att höra honom med sin hiskeliga röst kommentera första halvlek i PL eller CL.
Citera
2020-12-01, 18:13
Medlem
gato12s avatar
Han är väldigt begiven på chips, speciellt old school Dill & gräslök.

Märks dock inte på hans figur, fortfarande liten och späd

https://twitter.com/NiklasJihde/status/1333355611992563714/photo/1
Citera
2021-01-16, 14:07
Medlem
Han är bra påläst, kan allt om alla. Som forntida kvaller käringar. Visst helt klart läshuvud. Men fotboll ? Nja. Ofta lite tyckande var andra tycker plus lite obekommande jidder. Gärna från honom politiskt. Han är klart övervärderad som fitbollskuning / analytiker. Bara en mediakåren lapp.
Citera
2021-01-16, 14:48
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Tycker han verkar lite bögig.
Ingen normal människa uttrycker väl sig som honom och framförallt låter som honom.
Inget fel att vara bög, men varför smyga med det som Erik gör?

Jag känner mer att människan är helt asexuell.
Hans personlighet är beskrivningen ”färglös” personifierad. Och öppnar han munnen och pratar då blir han så beige att han försvinner.

Drifter som gör att vi är tänkta att fortplanta oss är degraderade till noll och ingenting till förmån för obskyra detaljer om en vänsterback i ett mittenlag i tredje divisionen i England 1974.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in