2006-12-08, 00:21
Medlem
Dom flesta svenskar använder google som sökmotor, men hur många använder yahoo? Hur kan man ta reda på det?

80% google
17% yahoo
2% altavista
1% övriga

Här ovan gissar jag lite, kan det stämma ungefär?
Eller var kan man få exakta uppgifter om detta?
Citera
2006-12-08, 00:47
Medlem
Asgarvads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitachi
Dom flesta svenskar använder google som sökmotor, men hur många använder yahoo? Hur kan man ta reda på det?

80% google
17% yahoo
2% altavista
1% övriga

Här ovan gissar jag lite, kan det stämma ungefär?
Eller var kan man få exakta uppgifter om detta?
Jag vet inte om man kan kvantifiera detta men Google Trends kan ge en vink om relationerna: http://www.google.com/trends?q=googl...eo=SE&date=all
Citera
2006-12-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
Jag vet inte om man kan kvantifiera detta men Google Trends kan ge en vink om relationerna: http://www.google.com/trends?q=googl...eo=SE&date=all

Detta var ju fantastiskt! Tack!!!
Citera
2006-12-08, 01:34
Medlem
Jrgens avatar
Jag tror att Altavista används mer än Google som sökmotor.
Citera
2006-12-08, 02:18
Medlem
terminator t-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Jag tror att Altavista används mer än Google som sökmotor.

altavista ägs av yahoo´s dotterbolag
Citera
2006-12-08, 11:42
Medlem
Har aldrig använt Yahoo och har inget konkret att söka efter nu för att börja utforska dess möjligheter. Men vad är de konkreta skillnaderna mellan Google och Yahoo?
Citera
2006-12-08, 16:04
Medlem
Hilding Barcks avatar
Tror de siffrorna stämmer ganska bra. "Googla" har blivit ett så etablerat uttryck så det blir otroligt svårt att konkurera med. Google äger detmesta på nätet anyway. De nya sökmotorerna som inriktar sig på ett specifikt land tror jag kommer bli ett fiasko. Antingen blir de uppköpta av google och integreras i the mothersearchengine eller faller i glömska. Jag minns inte namnet på varken den finska eller svenska fast de har gjort reklam i tv och jag sett en intervju med skaparen av den finska.

Att yahoo existerar än är ett under, detsamma gäller AOL, eller finns det längre?

Prövade gå in på yahoo men tycker inte om det. för mycket saker på huvudsidan. Att man måste signa in och skit gör det ännu mer irriterande. Finns det INGA sidor längre där man inte måste registrera sig för att få fantastiska förmåner? Jag tycker f.ö att googles huvudsida inte heller är tillräckligt clean.
Citera
2006-12-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Barck
Prövade gå in på yahoo men tycker inte om det. för mycket saker på huvudsidan. Att man måste signa in och skit gör det ännu mer irriterande. Finns det INGA sidor längre där man inte måste registrera sig för att få fantastiska förmåner? Jag tycker f.ö att googles huvudsida inte heller är tillräckligt clean.

Kör du FireFox så skaffa Remove it Permanently. Markera bara de länkar / textbitar du vill ha bort och RiP:a dom. På en minut kan du få bort allt utom själva sökremsan.
Citera
2006-12-08, 17:17
Medlem
Von Kiesers avatar
Yahoo används mest i världen om man kollar på http://www.google.com/trends?q=googl...o=all&date=all
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in