Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-25, 00:01
  #9229
Medlem
FruWinballes avatar
Söker ett svenskt program som gick ganska sent på kvällen. Lär ha varit sent sjuttio- eller tidigt åttiotal. Det var två blonda kvinnor som ledde detta som var något slags studioprogram. Tror att det var två av dåtidens kändisar, kanske en av dom var Norska?
Citera
2016-10-25, 01:17
  #9230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruWinballe
Söker ett svenskt program som gick ganska sent på kvällen. Lär ha varit sent sjuttio- eller tidigt åttiotal. Det var två blonda kvinnor som ledde detta som var något slags studioprogram. Tror att det var två av dåtidens kändisar, kanske en av dom var Norska?

Anna-Lena Bergelin och Lill-Marit Bugge stämmer bara delvis in på din beskrivning. Det var väl snarare mitten till slutet av 80-talet och vad gäller håret var väl inte någon av dem direkt blond.

Sök på "Nancy och Carina" eller "Marja och Agneta".

De sysslade mest med sketcher/underhållning. Vilken typ av program gjorde de som du har i åtanke?
Citera
2016-10-25, 01:58
  #9231
Medlem
NurseDiesels avatar
"Lånade" frågan från en annan tråd, jag undrar nämligen över samma serie! Vilken jäkla tur! :-0
OT
[quote=Vilken typ av program gjorde de som du har i åtanke?[/QUOTE]

Det här programmet var mer som ett prat-program, inga sketcher, det var liksom lite "coolt". Kvinnorna var rätt seriösa och stiliga, satt i varsin fotölj, och det var lite lounge-stämning över det hela.
__________________
Senast redigerad av NurseDiesel 2016-10-25 kl. 02:07.
Citera
2016-10-25, 02:15
  #9232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Det här programmet var mer som ett prat-program, inga sketcher, det var liksom lite "coolt". Kvinnorna var rätt seriösa och stiliga, satt i varsin fotölj, och det var lite lounge-stämning över det hela.

Kan det vara Levande livet med Efva Attling och Maria-Pia Boëthius?
Citera
2016-10-25, 07:33
  #9233
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Kan det vara Levande livet med Efva Attling och Maria-Pia Boëthius?

Jaaaaaaaaaaa! Tack snälla, snälla!
Citera
2016-10-25, 18:00
  #9234
Medlem
Vad hette den (Tjeckiska?) tv serien som gick på tidigt 80-tal som handlade om en man med plommonstop som kunde göra en massa magiska saker?Jag tror att den heter "Pan Tau" men är inte helt säker.Var det någon mer som kom ihåg den?
Citera
2016-10-25, 18:04
  #9235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Vad hette den (Tjeckiska?) tv serien som gick på tidigt 80-tal som handlade om en man med plommonstop som kunde göra en massa magiska saker?Jag tror att den heter "Pan Tau" men är inte helt säker.Var det någon mer som kom ihåg den?

Googla?
Citera
2016-10-25, 21:30
  #9236
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Vad hette den (Tjeckiska?) tv serien som gick på tidigt 80-tal som handlade om en man med plommonstop som kunde göra en massa magiska saker?Jag tror att den heter "Pan Tau" men är inte helt säker.Var det någon mer som kom ihåg den?
Den sändes i SVT 1977 och gick i repris 1979.
sv.wikipedia.org/wiki/Pan_Tau
Citera
2016-10-25, 23:02
  #9237
Medlem
Dopaminas avatar
Söker en kort tecknat serie (säkert bara några minuter kort/avsnitt) som förmodligen är kring 15 år gammal (minst) där det var några tecknade figurer (kanske djur?) som gjorde något och sen i slutet på varje avsnitt kom det alltid en läskig spöklik melodi och en tecknad räv som dök upp. Det gick antingen på 4:an eller 1:an, kan ha varit 4:an tidig morgon. Kvalitén på räven var typ 2D, såg ritad ut och har ett svagt minne av att den hade gapet öppet och inte hade några rörliga ben utan bara gled framåt över marken/golvet.

Skulle vara kul om någon vet vad den heter
__________________
Senast redigerad av Dopamina 2016-10-25 kl. 23:14.
Citera
2016-10-26, 10:15
  #9238
Medlem
Blåbärskungens avatar
Tecknad kortis som jag tror sändes i Trazan och Banarne(konstigt nog).

Handling: En man handlar och får se en burk som det står "SEX" på, han köper en burk och går hem.
När han öppnar burken kommer det ljus-explosioner, musik etc..
Han går tillbaka och köper fler burkar, öppnar, köper fler öppnar...
Tillslut har han ett helt rum fullt av sex på burk och när han sitter där så rasar alla burkarna över honom. *Slut*
Citera
2016-10-26, 14:54
  #9239
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Tecknad kortis som jag tror sändes i Trazan och Banarne(konstigt nog).

Handling: En man handlar och får se en burk som det står "SEX" på, han köper en burk och går hem.
När han öppnar burken kommer det ljus-explosioner, musik etc..
Han går tillbaka och köper fler burkar, öppnar, köper fler öppnar...
Tillslut har han ett helt rum fullt av sex på burk och när han sitter där så rasar alla burkarna över honom. *Slut*
Konstigt nog minns jag också den filmen, men jag kommer inte ihåg när den sändes.
Efter några sökningar kom jag fram till att kortfilmen heter "Instant Sex" och den släpptes 1979.
www.bcdb.com/cartoon-story/60586-Instant-Sex
Citera
2016-10-26, 16:31
  #9240
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Konstigt nog minns jag också den filmen, men jag kommer inte ihåg när den sändes.
Efter några sökningar kom jag fram till att kortfilmen heter "Instant Sex" och den släpptes 1979.
www.bcdb.com/cartoon-story/60586-Instant-Sex
Wow tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback