Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-17, 02:01
  #8893
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFizk
Någon som kan namnet på programmet som gick ut på att fanatiker fick väldigt tuffa frågor om just deras ämne? Minns att ett avsnitt handlade om Star Wars. Programmet gick på TV3 eller Kanal 5 om jag inte missminner mig.
Du menar säkert Fantasterna som sändes 2013 i TV4
sv.wikipedia.org/wiki/Fantasterna
Citera
2015-11-17, 11:58
  #8894
Medlem
Någon som kan hjälpa mig med en sitcom som gick för några år sedan nu, måste nog va 10-15 år sedan. Det handlade om en snubbe och hans son, pappan fick hela tiden flashbacks från när han var ung och alltid tittade på tv, alltså när en situation utspelade sig för honom så kände han igen det från nån gammal svartvit film eller nåt liknande. Någon som vet vad den heter?
Citera
2015-11-17, 12:39
  #8895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlaskBång
Någon som kan hjälpa mig med en sitcom som gick för några år sedan nu, måste nog va 10-15 år sedan. Det handlade om en snubbe och hans son, pappan fick hela tiden flashbacks från när han var ung och alltid tittade på tv, alltså när en situation utspelade sig för honom så kände han igen det från nån gammal svartvit film eller nåt liknande. Någon som vet vad den heter?

Dream On?
Citera
2015-11-17, 12:46
  #8896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaamjj
Hej! Letar efter en tv-serie som handlade om djur i djungeln.

Det var dels Simba The King Lion, men utöver den så har jag en bild i mitt huvud av ett gäng djur som går framåt mot TV-skärmen (mot tittaren dvs). Någon som har någon aning? Måste ha gått någon gång på slutet av 90-talet tror jag.

Har en nostalgitripp, om någon har några ledtrådar tar jag gärna del av det!

Japanska versionen, som kom innan Disney, Kimba? Annars minns jag en där djuren gick som människor, på bakbenen, och kungen, lejonet, hade en krona men vad den heter kommer jag inte på just nu.
Citera
2015-11-17, 12:49
  #8897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Dream On?



Haha ja så enkelt va de me den saken =) tack för den! gäller bara att hitta den nu också då
Citera
2015-11-20, 21:32
  #8898
Medlem
Carbuncles avatar
En svår en, kanske...

Jag söker en dokumentär TV-serie som sändes på SVT i början eller mitten av 90-talet. Det handlade om en man från Australien (tror jag) som reste runt i världen. Exakt vad han gjorde har jag glömt, men jag tror att han undersökte olika kulturer och hälsade på hos olika folkslag. Jag tror serien sändes i två omgångar, med kanske 6-8 avsnitt i varje.

Jag minns endast en händelse klart och det var när han skulle lära sig att flyga en liten helikopter och störtade. Man filmade när han lyfte och helikoptern började svaja fram och tillbaka innan den slog i marken. Han skadade nacken och satt med en grej upphängd i ett träd som sträckte nacken i några scener. Han var någon slags äventyrare och påminde till utseendet om en ung Bob Geldof.

Någon som kan knäcka den?
Citera
2015-11-23, 14:39
  #8899
Medlem
monkey_with_guns avatar
Jag söker efter en serie som gick på svt fr 15 år sen tror jag. Det var ett humorprogram som var uppbyggt som nyhetsprogram. Kända svenska komiker gjorde inslag om hittepåsaker av allehanda ting. Johan Rehborg var med och gjorde ett inslag om att Horace Engdahl låg bakom en svensk invasion av Luxemburg. Magnus Betner var även med och gjorde inslag om DC3an mm.


Bonus: Om någon vet vilket avsnitt av DHH (Detta har hänt) när Postenanställda strejkar och skjuter folk som postar paket mottages detta varm! De åker även runt i postbil med saftblandare mm.
Citera
2015-11-25, 20:21
  #8900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkey_with_gun
Jag söker efter en serie som gick på svt fr 15 år sen tror jag. Det var ett humorprogram som var uppbyggt som nyhetsprogram. Kända svenska komiker gjorde inslag om hittepåsaker av allehanda ting. Johan Rehborg var med och gjorde ett inslag om att Horace Engdahl låg bakom en svensk invasion av Luxemburg. Magnus Betner var även med och gjorde inslag om DC3an mm.


Bonus: Om någon vet vilket avsnitt av DHH (Detta har hänt) när Postenanställda strejkar och skjuter folk som postar paket mottages detta varm! De åker även runt i postbil med saftblandare mm.

Hemligstämplat från 2003?
Citat:
Ny SVT-serie skämtar om historien
"Hemligstämplat" heter SVT:s stora humorsatsning i höst. Programmet har samlat ett riktigt drömlag med komiker; förutom Sissela Kyle även Felix Herngren, Johan Ulveson, Johan Rheborg, Ewa Fröling och programledaren Johan Paulsen.
"Hemligstämplat" är upplagt som ett panelprogram där skådespelarna och komikerna spelar rollen som gravallvarliga journalister med halsbrytande tolkningar av dagliga händelser eller skeenden i historien. I varje program lägger de fram humoristiska "konspirationsteorier" som de övriga panelmedlemmarna ska försöka slå hål på. Är det så att Arne Weise spelade in samliga julaftnar i tv redan 1968? Och är finansminister Bosse Ringholm gjord av teflon?
- Det handlar om att få fram sanningen bakom sanningen som vi tror, skämtar programledaren Johan Paulsen.

Tre säsonger DHH ligger uppe på Öppet arkiv.
Citera
2015-11-29, 19:09
  #8901
Medlem
Jag letar efter namnet på ett holländskt barnprogram som gick på SVT. Det gick i slutet av 90-talet/början av 00-talet och handlade om olika karaktärer och deras liv. I introt sjöngs en sång och de filmade en skolklass och någon som cyklade bl.a. Någon som vet vad jag talar om?
Citera
2015-12-05, 16:04
  #8902
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Barnprogram där två ungar hade en snowboard med en motor på, och de behövde hitta typ en mutter för att laga den.
Måste ha varit runt början på 2000, har letat förgäves i många år nu...

Härligt att jag hittar min gamla post då jag försöker leta igen. Ingen som minns det här? Tror inte det var några andra avsnitt heller.
Citera
2015-12-05, 16:50
  #8903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Härligt att jag hittar min gamla post då jag försöker leta igen. Ingen som minns det här? Tror inte det var några andra avsnitt heller.

Svenskt? Inte tecknat? Det var ingen julkalender då? Kaspar i Nudådalen?
Citera
2015-12-05, 16:58
  #8904
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Svenskt? Inte tecknat? Det var ingen julkalender då? Kaspar i Nudådalen?

Det var då svenskt tal iallafall. Inte tecknat nej.

Ska ta och kolla, minns inte den kalendern alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback