Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-06, 08:40
  #1
Medlem
nachos avatar
Christer Fuglesang verkar ju vara en irriterande perfekt människa. Uppvuxen i Bromma. En föredömlig forskningskarriär. Doktor och docent i teknisk fysik på KTH vid 30 års ålder. Harmonisk familjefar med fru och tre barn. Har han verkligen inga lik i lasten? Nån som känner till nåt?

Det enda jag känner till är att han spelade juniorschack i sin ungdom och att han faktiskt var ganska kass på det.
Citera
2006-12-06, 08:50
  #2
Avstängd
World Of Robotss avatar
Det är sådana människor som egentligen är sjukast av alla. Förvånar mig inte om han sitter och runkar till barnvåldtäkter i en garderob varje onsdag iklädd alla atteraljer man kan köpa på buttericks plus en hatt det står skam på.
Citera
2006-12-06, 09:48
  #3
Medlem
Geres avatar
Skvaller från KTH

Personer som varit studerat vid Kongl. Fysiksektionen låter meddela att han är en bedrövlig sångare. Det finns t o m visor diktade om detta
Citera
2006-12-06, 10:02
  #4
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Personer som varit studerat vid Kongl. Fysiksektionen låter meddela att han är en bedrövlig sångare. Det finns t o m visor diktade om detta
Kul skvaller! Tror du du kan få tag på texten till nån av dessa nidvisor och kanske lägga in den här?
Citera
2006-12-06, 11:01
  #5
Moderator
Kyrpators avatar
Han lär i sin ungdom ha gått under smeknamnet Fylleslang, av någon anledning...
Citera
2006-12-06, 12:55
  #6
Medlem
George Wittigs avatar
Det enda jag hört (min chef har träffat honom) är att han ska vara sjukligt tråkig. Typisk fyrkantig ingenjörstyp.
Citera
2006-12-06, 13:52
  #7
Medlem
nachos avatar
För att sammanfatta våra findings so far:

-dålig på schack
-sjunger dåligt
-sjukt tråkig.

Är det verkligen det värsta som finns om honom?

-Besökte han inga horor när han var vid CERN i Genève?
-Ingen som sett honom packad på tovlan?
-Christer "fylleslangen" Fuglesang borde ha gjort skäl för detta namn. Men hur?

Detta är fattigt. Mer skvaller tack!
Citera
2006-12-06, 15:58
  #8
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Har han verkligen inga lik i lasten?
Vi får väl i alla fall hoppas att han inte blir ett lik i lasten på fredag.
Citera
2006-12-06, 16:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Doktor och docent i teknisk fysik på KTH vid 30 års ålder.

Nu tvivlar jag inte jag på hans kompetens, men det låter lite tidigt att bli docent vid 30. Doktor vid 30 är troligt, men för en docenttitel krävs ca 5 års vidare forskning och ibland en till avhandling. Är det inte så att han doktorerade vid 30 sedan blev docent med tiden?

Annars har jag lite onda aningar om den här färden. Kanske därför Killinggänget drivit med Fugelsang om att han aldrig kommit upp, men också för att jag fortfarande kommer ihåg Challengerkatastrofen då de spelade Bowies "Space Oddity" i bakgrunden medan de visade hur färjan sköts upp och sprängdes I slow motion. Det är för bra för att vara sant att en svensk blir astronaut, jag ger mig fan på att han försvinner i rymden som Major Tom
Citera
2006-12-06, 17:11
  #10
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3o
Nu tvivlar jag inte jag på hans kompetens, men det låter lite tidigt att bli docent vid 30. Doktor vid 30 är troligt, men för en docenttitel krävs ca 5 års vidare forskning och ibland en till avhandling. Är det inte så att han doktorerade vid 30 sedan blev docent med tiden?
Jo du har rätt där. Han är född 1957, blev doktor vid 30 (1987) och docent vid 34 (1991) enligt http://www.snsb.se/fuglesang.shtml Det gör honom liiiite mer mänsklig. Good work!

Vi behöver fler illasinnade avslöjanden om denna perfekta människa. Någon som t.ex. har råkat på honom på en fistfuckingklubb?
Citera
2006-12-06, 17:20
  #11
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Jo du har rätt där. Han är född 1957, blev doktor vid 30 (1987) och docent vid 34 (1991) enligt http://www.snsb.se/fuglesang.shtml Det gör honom liiiite mer mänsklig. Good work!

Vi behöver fler illasinnade avslöjanden om denna perfekta människa. Någon som t.ex. har råkat på honom på en fistfuckingklubb?
läste nån stans att han kommer bära blöja i jyyymnden... kanske gillar han sånt...
Citera
2006-12-06, 17:45
  #12
Medlem
Jag tycker att en intressantare fråga är om:

Blir han en större hjälte om han dör i rymden än om han kommer ner levande?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback