Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-04, 22:05
  #2137
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Jag skulle nog också säga att oddysey är bäst utav dem tre.
Oddysey kändes mer välbalanserat än valhalla. Det kändes som spelandet i oddysey flöt på bra och jag vart sällan uttråkad.
Valhallas styrka tyckte jag var storyn och att det var ett vikingaspel. Det negativa med det var buggar och en rätt trist miljö. Jag förstår inte heller varför hästen inte klarar av att rida över de minsta stenar. Ofta kändes det mer värt att bara hoppa av hästen och springa, för det gick så segt i uppförsbackackar.

Favoriten är fortfarande black flag och freedom cry.
Fängslande miljö och story. Man lever sig verkligen in i livet som pirat i Karibien!

Aa gillar också black flag, har Valhalla på PS5, men tkr gubben inte alls rör sig lika smidigt som i exempelvis origins vilket är sjukt irriterande så blir som du sagt inget flow i spelandet.
Citera
2021-06-12, 03:31
  #2138
Medlem
dovAkins avatar
Så då var Curse of the pharaos avklarad. Betydligt bättre DLC än hidden ones, ganska balla boss fighter med roliga vapen.
Citera
2021-06-12, 04:23
  #2139
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Så då var Curse of the pharaos avklarad. Betydligt bättre DLC än hidden ones, ganska balla boss fighter med roliga vapen.
Kul fighter absolut!
Citera
2022-01-28, 21:25
  #2140
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
"Briefly put, the third game would end with a resolution of the conflict in the present day, with Desmond Miles - voiced by [Nolan] North - taking down Abstergo using the combined knowledge and skills of all his ancestors, including AC1's Altair and AC2's Ezio," de Wildt wrote. "Also, it is the end of the world in 2012, and Desmond Miles and Lucy are starting a new civilization somewhere else - as Adam and Eve."

When de Wildt asked Désilets where they were going, Désilets said, "Boom! It's a freaking spaceship!"
Såg den här intervjun som gjordes med den skaparen av Assassins creed. Detta är alltå så spelet var tänkt att sluta när det fortfarande var en trilogi. Desmond använder det han lär sig från Animusen för att besegra Abstergo, me kan inte rädda världen utan tar Lucy till rymden med ett rymdskepp för att li de nya Adam och Eva och skapa en ny civilization. Det här är ju såklart bara den väldigt förkortade versionen vi får ta del av. Vad tänker ni? Ett slut ni skulle vilja se?

Nu vet vi varför Adam och Eva videon fanns i AC2. Jävla synd att dom gick bort från detta. Hade verkligen velat se hur det utvecklat sig med mer djup än det vi får ta del av. Tänker att man mycket väl kunnat förlänga serien och ändå behålla detta slut. Man skulle kunnat fortsätta på Adam och Eva spåret där Desmond och lucy hade fått lära sig mer om hur man ska skapa en ny civilization, mer kontakt med The ones who came before för att veta vilken planet eller vart dom ska ta sig. Och mer lärdom från ancestors för att skapa sig färdigheterna för att ta sig an abstergo.

Tycker iallafall detta slut som dom hade tänkt sig originellt låter spännande. Nu är det ju förstört. Förmodligen har man inte ens ett nytt slut utan vill bara mjölka ur skiten så långt det går sen får det bli som det blir tänker dom med slutet.
Citera
2022-01-29, 10:03
  #2141
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Såg den här intervjun som gjordes med den skaparen av Assassins creed. Detta är alltå så spelet var tänkt att sluta när det fortfarande var en trilogi. Desmond använder det han lär sig från Animusen för att besegra Abstergo, me kan inte rädda världen utan tar Lucy till rymden med ett rymdskepp för att li de nya Adam och Eva och skapa en ny civilization. Det här är ju såklart bara den väldigt förkortade versionen vi får ta del av. Vad tänker ni? Ett slut ni skulle vilja se?

Nu vet vi varför Adam och Eva videon fanns i AC2. Jävla synd att dom gick bort från detta. Hade verkligen velat se hur det utvecklat sig med mer djup än det vi får ta del av. Tänker att man mycket väl kunnat förlänga serien och ändå behålla detta slut. Man skulle kunnat fortsätta på Adam och Eva spåret där Desmond och lucy hade fått lära sig mer om hur man ska skapa en ny civilization, mer kontakt med The ones who came before för att veta vilken planet eller vart dom ska ta sig. Och mer lärdom från ancestors för att skapa sig färdigheterna för att ta sig an abstergo.

Tycker iallafall detta slut som dom hade tänkt sig originellt låter spännande. Nu är det ju förstört. Förmodligen har man inte ens ett nytt slut utan vill bara mjölka ur skiten så långt det går sen får det bli som det blir tänker dom med slutet.

Intressant läsning hade glömt helt Adam och Eva bilderna från tvåan men när du skriver om det, så minns jag det ganska klart.

Jag minns när jag spelade AC 3 att jag inte var helt säker om serien skulle fortsätta eller om detta skulle vara det sista. Åka ut i rymden och starta en ny civilization låter ganska "out there" dock haha. Det har ju även kommit en del bra AC spel efter trean så kanske var det bra att serien fortsatte ändå.

Skulle gärna se att det blev lite mer konflikter i det moderna, får se vad framtiden ger med serien.
Citera
2022-01-29, 10:26
  #2142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Såg den här intervjun som gjordes med den skaparen av Assassins creed. Detta är alltå så spelet var tänkt att sluta när det fortfarande var en trilogi. Desmond använder det han lär sig från Animusen för att besegra Abstergo, me kan inte rädda världen utan tar Lucy till rymden med ett rymdskepp för att li de nya Adam och Eva och skapa en ny civilization. Det här är ju såklart bara den väldigt förkortade versionen vi får ta del av. Vad tänker ni? Ett slut ni skulle vilja se?

Nu vet vi varför Adam och Eva videon fanns i AC2. Jävla synd att dom gick bort från detta. Hade verkligen velat se hur det utvecklat sig med mer djup än det vi får ta del av. Tänker att man mycket väl kunnat förlänga serien och ändå behålla detta slut. Man skulle kunnat fortsätta på Adam och Eva spåret där Desmond och lucy hade fått lära sig mer om hur man ska skapa en ny civilization, mer kontakt med The ones who came before för att veta vilken planet eller vart dom ska ta sig. Och mer lärdom från ancestors för att skapa sig färdigheterna för att ta sig an abstergo.

Tycker iallafall detta slut som dom hade tänkt sig originellt låter spännande. Nu är det ju förstört. Förmodligen har man inte ens ett nytt slut utan vill bara mjölka ur skiten så långt det går sen får det bli som det blir tänker dom med slutet.

Hade varit bättre om de gjort det på detta sätt. Som det är nu så försvinner allt som var AC i ettan för varje spel. I ettan gällde det att smyga, så har det inte varit i många spel sedan dess. Nu känns det som kontinuiteten urholkats till max.

Sedan går det inte att ta ifrån skaparna att de gjort extremt bra spel där man kan utforska gamla Paris, London och Egypten. Fast kartan till Egypten kunde de ha gjort mindre då många regioner är öken där det inte finns något alls.
Citera
2022-02-09, 22:12
  #2143
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Börjar dyka upp rykten om att Ubisoft ska frångå sitt nya Massive open world koncept för att återgå till ett mindre och mer stealth fokuserat Assassins creed efter valhalla.

Citat:
Ubisoft has reportedly turned an Assassin's Creed Valhalla expansion featuring Basim into its own standalone game that is expected to release either this year or in 2023.

Bloomberg reports that people familiar with the project, codenamed Rift, said it won't have a massive open-world but will instead focus on stealth gameplay and is overall "smaller in scope" than previous Assassin's Creed games.

Ska enligt samma rykten utspela sig i Bagdhad.

Citat:
Eurogamer said it's also familiar with Rift and heard from sources that it will take place in Baghdad before the events of Valhalla. Basim is already confirmed to be from the Abbasid Caliphate, of which Baghdad was capital in parts of the 9th century when Valhalla is set.
Är inte alls påläst kring denna tidsepok så ingen aning om vad man ska förvänta sig om det stämmer. Men välkomnar iallafall om man återgår till det gamla Assassins creed stuket, om nu ryktena stämmer.
Citera
2022-07-27, 23:40
  #2144
Medlem
dovAkins avatar
Körde igenom Odyssey main storyn + dödade alla cultists och gjorde Atlantis quest grejen för att få slutet.

Lite för stort för min smak, behövde grinda för att komma i kapp lvl mässigt mot storyn vilket var störande då jag hatar att grinda. Annars bra spel med intressant story och jävligt snyggt.
Citera
2022-07-28, 19:37
  #2145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Körde igenom Odyssey main storyn + dödade alla cultists och gjorde Atlantis quest grejen för att få slutet.

Lite för stort för min smak, behövde grinda för att komma i kapp lvl mässigt mot storyn vilket var störande då jag hatar att grinda. Annars bra spel med intressant story och jävligt snyggt.


Jasså? Vad jag minns så behövde jag inte grida speciellt mycket (om något). Jag kanske sidequestade för mycket
Citera
2022-07-31, 12:42
  #2146
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Jasså? Vad jag minns så behövde jag inte grida speciellt mycket (om något). Jag kanske sidequestade för mycket

Jag undvek göra side quests till största möjliga mån så är nog därför
Citera
2022-07-31, 19:02
  #2147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Jag undvek göra side quests till största möjliga mån så är nog därför

Jag är en plattehora så jag gör allt..
Citera
2022-08-03, 18:27
  #2148
Medlem
dovAkins avatar
Okej körde igenom båda DLCna. Första var bra story, andra var grindfest hatar att man behövde va lvl 3 knowledge för att komma vidare. Sen körde jag båda crossover storiesen.

Mycket bättre spel än valhalla där gubben rör sig helt efterblivet ibland och storyn är skit tråkig. Men lite för mycket grindande för min smak i oddysey men 7/10 för storyn var jävligt bra och spelet var skit snyggt + roliga karaktärer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback