Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-12-05, 17:41
  #1
Medlem
Godkväll!

Jag har en K800i som den förre användaren har aktiverat "Telefonlås" på.
Alltså INTE operatörslåset som jag vill ha hjälp med.

Eftersom jag itne kan den koden och kommer inte kunna ta reda på vad koden är så undrar jag om man via datorn, via något programm eller något kan "resetta" eller knäcka Telefonlåset med så jag kan bruka mobilen.

Om någon kan hjälpa mig så skulle jag bli mkt tacksam!
Citera
2006-12-05, 17:54
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Öhhh fråga den förre användaren vad han/hon hade för kod...
Citera
2006-12-05, 18:21
  #3
Medlem
Tyvärr så är inte det möjligt.
Citera
2006-12-05, 18:32
  #4
Medlem
Zunars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djeeet
Tyvärr så är inte det möjligt.

Du har alltså stulit den? Just av sådan här anledning som jag själv har telefonlåset påslaget.
Citera
2006-12-05, 19:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
Du har alltså stulit den? Just av sådan här anledning som jag själv har telefonlåset påslaget.


Nope, det har jag inte.. men om det nu är så viktigt för Moralen-himself, så har jag fått den av en polare som hittade den på en rastplats strax norr om Laxå för några dagar sedan. eftersom ingen sågs till + att det regnade ute så tog han mobilen med sig. Och eftersom han redan har en mobil av samma modell så behövde han den inte. så då fick jag den.

Kan någon säga något som inte är OT, det skulle uppskattats.

Mvh
Citera
2006-12-05, 20:23
  #6
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djeeet
Nope, det har jag inte.. men om det nu är så viktigt för Moralen-himself, så har jag fått den av en polare som hittade den på en rastplats strax norr om Laxå för några dagar sedan. eftersom ingen sågs till + att det regnade ute så tog han mobilen med sig. Och eftersom han redan har en mobil av samma modell så behövde han den inte. så då fick jag den.

Kan någon säga något som inte är OT, det skulle uppskattats.

Mvh
Saxat från http://www.polisen.se/inter/nodeid=4...eversion=1.jsp
Om du hittar ett föremål och behåller det är du skyldig att senast inom 14 dagar anmäla fyndet till Polisen eller ägaren. Om du behåller fyndet utan anmälan kan du dömas för fyndförseelse. Polisen är skyldig att ta emot godset och kan också besluta att omhänderta godset mot upphittarens vilja. Observera att du inte är skyldig att ta hand om hittegods.

Om du nu kommer förbi telefonlåset, kan du vara ganska säker på att mobilen nekas tillträde till mobilnätet, oavsett operatör. (stöldspärrad)
Varför inte bara lämna in den på polisstationen i närheten? Om ägaren inte skulle hämta den inom några månader så tillfaller den dig.
Citera
2006-12-05, 20:37
  #7
Medlem
man får inte köra för fort heller...

Det är jag inte säker på, och om det nu skulle vara så, så går det inte att göra ngt åt saken.
Och det är uteslutet att jag lämnar in den eller så, jag är en egoist, och jag står för det, iallafall i det här fallet.

Frågan kvarstår, kan jag lyckas knäcka eller få bort telefonlåset på något vänster?
Citera
2006-12-06, 10:55
  #8
Medlem
GSM_techs avatar
0001
0002
0003
osv......

Skämt åsido, det går utmärkt att göra detta. Sök på nätet efter upplåsning eller PMa mig så kan jag ge dig några tips.
Citera
2006-12-06, 17:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSM_tech
0001
0002
0003
osv......

Skämt åsido, det går utmärkt att göra detta. Sök på nätet efter upplåsning eller PMa mig så kan jag ge dig några tips.

HeHe, jag tänkte göra det faktiskt, innan jag kom på att det skulle ta ett tag
Jag har sökt en del på internet, men jag har inte hittat något vettigt ännu :/
Så om du kanske har något som skulle hjälpa mig så kan du svara på mitt PM!
TyTy
Citera
2007-01-10, 22:33
  #10
Medlem
prova med 0000
Citera
2007-01-10, 22:39
  #11
Medlem
Unbalanceds avatar
Strunta all moral som lätt blommar upp i trådan utav den här kalibern, - gratis är alltid godast.

Jag frågade på ett annat forum om sätt att återställa en K800i med hjälp utav datorn om luren råkade låsa sig eller liknande
och fick ett riktigt bra svar, kan kanske vara värt att prova i din situation.
Klistrar in:

Går att påkalla återställning (master Reset) via AT kommandon, så via hyperterminalen och kabel till telefonen.

Vidare information om kommandon och tillvägagånssätt finns här: http://developer.sonyericsson.com/g....do?docId=65054

ex.

AT+CMAR Master Reset
AT+CMER Mobile Equipment Event Reporting
Description: This command requests the phone to reset user data (factory reset). The
user data in the phone will be reset to default values.
If the phone is locked and this command is used, then the phone is
unlocked after the master reset.
The parameter <option> is not in the 3GPP standard. This is an extension
of the command for Sony Ericsson.
Execution
command:
AT+CMAR=<phone_lock_code>[,<option>]
Test command: AT+CMAR=? Shows if the command is supported.
Parameter:
<phone_lock_code>:


Lycka till!
Återkom gärna och berätta hur det gick.
Citera
2007-01-10, 22:49
  #12
Medlem
DU, Unbalanced.. Länken funkar inte
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback