Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-05, 15:25
  #1
Medlem
M.C.Ps avatar
Har precis börjat på ett nytt företag, och kommer här att jobba hemifrån. Har redan fått reda på att jag kan göra avdrag för mobiltelefonen, men jag undrar om ni har några andra avdrag man kan göra.

Vad jag sett kan man dra av 2000 kr/år om man har kontor i hemmet.

Har inte bredband hemma idag, men måste ha det för jobbet, kan man dra av detta (månadsavgiften) på skatten?

Mer grejjer?
Citera
2006-12-05, 15:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.C.P
Har precis börjat på ett nytt företag, och kommer här att jobba hemifrån. Har redan fått reda på att jag kan göra avdrag för mobiltelefonen, men jag undrar om ni har några andra avdrag man kan göra.

Vad jag sett kan man dra av 2000 kr/år om man har kontor i hemmet.


Du får dra av 2000 kr/år för arbete i bostaden även om du inte har ett särskilt inrättat arbetsrum. Du måste dock arbeta minst 800 timmar i bostaden för att kunna tillgodogöra dig denna avdragsrätt. Detta arbete ska du också visa att det inte kunnat utföras utanför hemmet (om du har en annan lokal som du kan arbeta i).
Citera
2006-12-05, 21:38
  #3
Medlem
Sen när får man börja göra avdrag för samtal man gjort i tjänst? Det är väl isf företaget som betalar räkningen om du speccar räkningen och kan identifiera exakt de samtal som gjorts i tjänst.
Citera
2006-12-06, 07:11
  #4
Medlem
M.C.Ps avatar
MObil enbart för företagssamtal, fast avgift enbart... då ska det tydligen gå bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback