• 1
  • 2
2006-12-05, 00:52
Medlem
yoshs avatar
Jag har funderat på om man bara skulle käka en pizza per dag( alltså inget annat), det blir iallfall jag mätt på och så är det ju så satans gott, skulle man då gå upp i vikt? om man bortser från träning och har en normal förbränning vill säga.. man får väl i sig dom flesta näringsämnena och så.. men skulle man ändå kunna bli sjuk eller nått?
Citera
2006-12-05, 00:53
Medlem
Beror på vad du äter i övrigt, hur mycket du rör dig och hur fet pizza du tänker äta.
Citera
2006-12-05, 00:53
Medlem
Tror snarare du skulle gå ner i vikt om du är vuxen och enbart äter en pizza/dag..
Citera
2006-12-05, 00:54
Medlem
Viveqas avatar
Isåfall får det vara en jäkligt stor pizza med riktigt överdrivet mycket ost .
Nej du blir antagligen inte tjock, men rent hälsomässigt så är det antagligen inte det bästa.
Citera
2006-12-05, 00:57
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Beror på vad du äter i övrigt, hur mycket du rör dig och hur fet pizza du tänker äta.
Han skulle ju absolut inte äta något annat.

Men jävlar vad äckligt, och jag tror faktiskt du hade gått upp i vikt trots bara en Pizza om dagen.
Det är så otroligt mycket fett i + kolhydrater i så jag tror kroppen hade sugit åt sig allt det bara för att du behöver mer näring än en Pizza.
Just därför tror jag du skulle gå upp i vikt.
Citera
2006-12-05, 01:01
Bannlyst
Allt beror väl på hur mycket du förbränner / dag. Skulle nog tro att du går ner i vikt om du är en "normalstor" svensk man och inte äter något annat än en pizza / dag så vida det inte är en riiiktig kaloribomb till pizza över 2000 kcal, sen får du väl skippa colan till maten också.
Citera
2006-12-05, 01:02
Medlem
yoshs avatar
Citat:

Äter ingenting förutom min pizza, sitter vid datorn hela tiden och låt säga en kebabpizza med sås för att dra till med någon värre.
Citera
2006-12-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yosh
Äter ingenting förutom min pizza, sitter vid datorn hela tiden och låt säga en kebabpizza med sås för att dra till med någon värre

Fan va du måste vara liten och tunn. Kan inte vara nyttigt att äta så lite.

Men för att svara på frågan tror jag inte att du skulle gå upp särskilt mycket i vikt, du skulle snarare bli undernärd.
Citera
2006-12-05, 01:08
Medlem
yoshs avatar
Citat:

Men för att svara på frågan tror jag inte att du skulle gå upp särskilt mycket i vikt, du skulle snarare bli undernärd.

Notera , det är inget jag gör just nu... hade dock inte varit fel
Citera
2006-12-05, 01:08
Medlem
Viveqas avatar
Citat:

Yep, en mager pizza ligger på ca. 400kal. en riktig kaloribomb på 2000 kal, en mager man som sitter still hela dagen borde ändå göra av med åtminstone 1500kal per dag, troligen mer =viktnedgång.
Citera
2006-12-05, 01:42
Bannlyst
kommer ni ihåg den där killen Kalle i Toppform (Blossom Taintons program)? Han levde på pizza och annan snabbmat, han drack mycket läsk, satt still, motionerade inte - och han såg ut som tandpetare. Han var den enda i programmet som var där för att gå UPP i vikt, det genom att radikalt ändra sina kostvanor och börja med styrketräning from scratch. Vissa personer (oftast unga människor) KAN inte bli feta, äter dom en massa ensidig och näringsfattig mat blir dom istället underviktiga eftersom kroppen inte får några protiener, den får bara fett, som den förbränner.
Citera
2006-12-05, 01:43
Medlem
När jag var som värst åt jag nog en pizza per dag och inte så mycket mer, gick inte upp alls i vikt, snarare tvärtom.
Beroende på pizzan så kan det faktiskt vara näringsriktig smalmat, men om man köper en från lokala pizzerian så är det ju inte det.
Om man bara roterar pizzaschemat dvs tar pizza 1 på menyn första dagen, pizza 2 andra dagen osv. så behöver man inte tröttna heller på väldigt länge.
Men det är inte så ekonomiskt och så finns ju hälsorisken med undernäring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in