Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-02, 12:20
  #1
Medlem
Har tidigare skrivit här angående en kompis som har skyddad identitet,

Nu är det iallafall så att dom på något jävla vänster fått reda på hans mobilnummer.
Skall tilläggas att detta är ett kontaktkort...

Hur fan kan man få reda på en persons mobinummer då?
personen har skyddad identitet & finns inte med i några som helst register med bostad eller hemtelefon...

Man tycker juh att det vore lättare att hitta adressen än ett kontantkortnummer...

FAST jag blir ändå misstänksam i detta fall...
Varje gång det sker större rån exempel värdetransportrån så använder dom kontantkort och sedan så slängs dom & polisen kan inte "spåra" upp dessa personer genom dessa kort,

Är det för det första möjligt att få reda på en perons kontantkorts nummer genom "spårning"
hur fan gör man?
eller måste personen i fråga känna någon i min väns umgängeskretsar?

Skall tilläggas att min vän & den andra idioten bor i 2 helt olika delar av landet... någon som vet?
Citera
2006-12-02, 12:32
  #2
Medlem
Det troliga är att någon som har tillgång till nummret har lämnat ut det till din väns plågoandar. Det går inte att spåra kontantkort eftersom det inte finns något att spåra, det finns ju inget namn kopplat till kortet.

Det kan ju också vara så att din vän har varit oförsiktig och lämnat ut sitt nummer någonstans. Han kanske har sålt något på blocket och haft nummret i annonsen?
Citera
2006-12-02, 13:25
  #3
Medlem
anakata2s avatar
Han kan ju ha skrivit numret i något som sedan blivit en offentlig handling, t.ex. passansökan.
Citera
2006-12-02, 13:36
  #4
Medlem
ChristianXs avatar
Det räcker att det har suttit ett registrerat kort i samma telefon som man har kontantkortet i så är det kört.
Citera
2006-12-02, 14:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det räcker att det har suttit ett registrerat kort i samma telefon som man har kontantkortet i så är det kört.

Utveckla gärna! Eller ännu bättre, länka till en relavant tråd i rätt forum där ämnet diskuteras.
Citera
2006-12-02, 14:09
  #6
Medlem
antingen har din polare varit så dum att han registerat sitt kontantkort eller så har han ringt någon eller gett ut det till någon som i sin tur gett det till plågoanden.. that's it.
Citera
2006-12-02, 15:01
  #7
Medlem
skickahit10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
Har tidigare skrivit här angående en kompis som har skyddad identitet,

Nu är det iallafall så att dom på något jävla vänster fått reda på hans mobilnummer.
Skall tilläggas att detta är ett kontaktkort...

Hur fan kan man få reda på en persons mobinummer då?
personen har skyddad identitet & finns inte med i några som helst register med bostad eller hemtelefon...

Man tycker juh att det vore lättare att hitta adressen än ett kontantkortnummer...

FAST jag blir ändå misstänksam i detta fall...
Varje gång det sker större rån exempel värdetransportrån så använder dom kontantkort och sedan så slängs dom & polisen kan inte "spåra" upp dessa personer genom dessa kort,

Är det för det första möjligt att få reda på en perons kontantkorts nummer genom "spårning"
hur fan gör man?
eller måste personen i fråga känna någon i min väns umgängeskretsar?

Skall tilläggas att min vän & den andra idioten bor i 2 helt olika delar av landet... någon som vet?

som någon sa, informationen som skickas när man ringer innehåller bl.a. information om telefonen som kortet sitter i, så för att vara säker måste man langa telefonen också.
Citera
2006-12-02, 17:10
  #8
Medlem
Ladidas avatar
Skickar den här till telekommunikation.

Krim---->Tele.

/Mod.
Citera
2006-12-04, 20:58
  #9
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skickahit10
som någon sa, informationen som skickas när man ringer innehåller bl.a. information om telefonen som kortet sitter i, så för att vara säker måste man langa telefonen också.

En teleoperatör lagrar telefonens serienummer (IMEI-nummer) så man kan se exakt vilka kort som suttit i en viss telefon.

En ny telefon med kontantkort går att köpa för runt 300 kr på t.ex Mediamarkt så det är inget problem att vara helt anonym om an så vill med engångstelefoner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback