Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-09-18, 01:44
  #61
Medlem
simmarn_2004s avatar
Bålsta är fint, på många sätt bättre än övriga tätorter på liknande avstånd från Stockholm. Har åtminstone varit betydligt tryggare. Nu verkar Bålsta ha fått problem iom ökad invandring men det lär ändå vara på en måttligare nivå än många jämförbara orter.
Citera
2018-12-27, 16:43
  #62
Medlem
Kaustis avatar
Bumpar tråden, var ändå över ett år sedan någon uppdaterade.

Hur ser det ut idag i Bålsta? Vi letar radhus/villa inom en timme från Stockholm och Bålsta verkar ju lite för billigt för att vara okej.

Budgeten sträcker sig till 4,6 miljoner, vi är jag och sambon plus en 2 månader gammal dotter. Vi letar efter ett ställe att bo minst fem år på och vill gärna bo i ett "arbetarområde", mycket hellre ett sådant än typ Täby och Nacka med allt vad det innebär (även om Täby säkerligen har bättre skolor osv). Minst 90 kvadrat, men över 100 hade ju varit optimalt.
Citera
2019-01-13, 23:53
  #63
Medlem
YLD1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Bumpar tråden, var ändå över ett år sedan någon uppdaterade.

Hur ser det ut idag i Bålsta? Vi letar radhus/villa inom en timme från Stockholm och Bålsta verkar ju lite för billigt för att vara okej.

Budgeten sträcker sig till 4,6 miljoner, vi är jag och sambon plus en 2 månader gammal dotter. Vi letar efter ett ställe att bo minst fem år på och vill gärna bo i ett "arbetarområde", mycket hellre ett sådant än typ Täby och Nacka med allt vad det innebär (även om Täby säkerligen har bättre skolor osv). Minst 90 kvadrat, men över 100 hade ju varit optimalt.
Det är bra, händer sjukt lite. Tråkigt med halvtimmestrafik men det är ett bra ställe. Skulle själv kunna bo där i villa.
Citera
2019-01-20, 13:04
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Bumpar tråden, var ändå över ett år sedan någon uppdaterade.

Hur ser det ut idag i Bålsta? Vi letar radhus/villa inom en timme från Stockholm och Bålsta verkar ju lite för billigt för att vara okej.

Budgeten sträcker sig till 4,6 miljoner, vi är jag och sambon plus en 2 månader gammal dotter. Vi letar efter ett ställe att bo minst fem år på och vill gärna bo i ett "arbetarområde", mycket hellre ett sådant än typ Täby och Nacka med allt vad det innebär (även om Täby säkerligen har bättre skolor osv). Minst 90 kvadrat, men över 100 hade ju varit optimalt.

Är nyinflyttad med barn och trivs utmärkt. Lugnt och det jag sett av skola är jag nöjd med, barnen verkar trivas där också. Vi köpte ett hus som var en del att fixa på och därav billigt, men nog är det okej. Både huset efter renovering och Bålsta, hehe.
Citera
2019-02-03, 22:56
  #65
Medlem
Snakkalafajs avatar
Växte upp där. Flyttade därifrån fortast möjligt och skulle aldrig velat att mina barn växte upp där. Inskränkt och skvallrigt! Har inte längtat tillbaka en enda gång.
Citera
2019-02-04, 20:06
  #66
Avstängd
[quote=smokemeaway|66493177]Är nyinflyttad med barn och trivs utmärkt. Lugnt och det jag sett av skola är jag nöjd med, barnen verkar trivas där också. Vi köpte ett hus som var en del att fixa på och därav billigt, men nog är det okej. Både huset efter renovering och Bålsta, hehe.[/QUOT


Dyrt?
Citera
2019-06-24, 10:53
  #67
Medlem
vandenplass avatar
[quote=SimonNilssom77|66652782]
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Är nyinflyttad med barn och trivs utmärkt. Lugnt och det jag sett av skola är jag nöjd med, barnen verkar trivas där också. Vi köpte ett hus som var en del att fixa på och därav billigt, men nog är det okej. Både huset efter renovering och Bålsta, hehe.[/QUOT


Dyrt?

Bålsta är fortfarande tämligen billigt. Många som flyttar hit som tidigare bott i Järfälla eller Hässelby. De nya husen som byggs är mer påkostade och drar iväg i pris. Det kommer troligen dra upp priser på befintligt bestånt. Fungerar toppen att pendla till City med SL eller SJ. Samt mot Västerås.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback