• 1
  • 2
2006-12-21, 23:48
Medlem
Vad snackar du egentligen om Nazipolizei? Folk har använt sig av droger som opium, ephedra, alkohol och annat i tiotusentals år.

Sedan har de flesta religoner förbjudit brukandet av vissa droger på senare tid. Mohammed skapade Islam år 610 efter kristus och förbjöd alkohol medan hasch fortfarande var allmänt accepterat. Under medeltiden så importerades hash till europa och sades vara "Gudarnas ambrosia."

Det var också väldigt vanligt att indianstammar brukade hallucinogena droger till diverse saker och det var inte bara shamanen. Finns även dokumenterat att de (indianerna) gjorde thé av det centralstimulerande gräset ephedra istället för kaffe.

Så människan har använt droger i medicinskt och rekreationellt syfte ända sedan de först upptäckte dem.

On Topic så tror jag inte att jag skulle gilla en värld utan droger. Skulle jag t.ex leva med min migrän utan smärtstillande så skulle bara det vara en enorm förlust av intelligens och intellekt de dagar jag låg utslagen
Citera
2006-12-21, 23:53
Medlem
Citat:
Och jag tro dessa filosofer tog en och annan svamp.

finner jag tveksamt, iaf att de har påverkat deras filosofi överhuvudtaget, vilka filosofer tänker du på? skulle inte tro att det är en speciellt stor del av filosofin historien.

Jag tror det är omöjligt att säga hur världen skulle vara utan droger, kanske skulle den vara bättre, kanske sämre eller så kanske den inte ens skulle varit. Droger har påverkat oss, format oss och drivit oss i så många fall att det är omöjligt att säga.
Citera
2006-12-22, 15:39
Medlem
The Crashs avatar
vi hade nog varit dummare, pga när man gör ett misstag så lär man sig utav det, men om alkohol inte funnits så hade vi inte kunnat göra det misstaget som vi hade kunnat lära oss utav, men när vi gjort misstaget så vet vi att vi inte ska göra om det för att vi lär oss utav det och därför så är man dum nog när man dricker men när man gjort sitt misstag så har mna lärt sej utav det och därför så blir man smartare efter att ha tagit alkohol, fast det finns människor som inte lär sej av sina misstag, därför kan vi definera att vissa människor blir smartare av alkohol och andra inte.

Nu vet jag inte ens om jag e inne på rätt spår, men ja hoppas att detta är läsbart.
Citera
2006-12-23, 13:10
Medlem
High Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Enligt mig så hade inga religioner funnits heller. För tror att dessa filosofer måste varit påverkade av nånting när de beskrev sakerna som står i böckerna. Det är min åsikt så ta inte åt er som är religiösa. Sen hade det vara annorlunda mediciner t ex smärtstillande brukar ju vara kemiskt opium.

Hahahaha.
Citera
2006-12-23, 15:36
Bannlyst
Droger gör oss mycket smartare, såklart.
Citera
2006-12-26, 17:16
Medlem
Boofs avatar
Kanske hade vi haft fler psykopater. Vissa människor måste nog "lätta på trycket" ibland, o de gör det med hjälp av droger. Får man aldrig släppa loss så samlas skiten inombords, tills det blir för mycket o helvetet brakar loss.
Eller så händer motsatsen, att folk lär sig att ta itu med sina problem istället för att fly in i drogernas glada värld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in