Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-17, 23:52
  #2785
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag kan berätta för dig att jag har köpt riktigt bra gräs för femtio spänn grammet i Sverige. Det är en fråga om kontakter - inget annat...
Du gör knappt en vinst öht om man säljer det för sådana priser. Vet du vad det kostar att odla bra cannabis? Det börjar bli ekonomiskt och prisvärt när du får iväg ett par kassar i veckan. För 50kr/g, om du inte köpt 1000g dvs., genererar knappast någon vinst.
Citera
2014-02-22, 15:30
  #2786
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Du gör knappt en vinst öht om man säljer det för sådana priser. Vet du vad det kostar att odla bra cannabis? Det börjar bli ekonomiskt och prisvärt när du får iväg ett par kassar i veckan. För 50kr/g, om du inte köpt 1000g dvs., genererar knappast någon vinst.
Jag vet att odling kostar och ja - jag vet att man tjänar mer på att sälja dyrare. Det ändrar dock inte det faktum att det finns människor som säljer bra grejer till bra priser, även om merparten av alla kranar i riket tar ut betydligt högre priser.

Det är just detta jag menar med att det är en fråga om kontakter.
Citera
2014-03-14, 00:32
  #2787
Medlem
GuldBuddahs avatar
NYC Diesel

Befinner mig just nu i Amsterdam, och har precis testat NYC Diesel. Fy satan vilket röka! Doften och smaken är helt fantastiskt! Unik strain som doftar och smakar sött och blommigt samtidigt som den har lite inslag av lime, och diesel. Strainen är en hybrid som gör dig social, pigg, alert, kreativ och fokuserad med sin sativa samtidigt som indican får kroppen att kännas avslappnad och skön, men inte så där tung som den ibland kan bli på en tung indica-strain exempelvis "northern lights" som jag har hemma för tillfället. Denna strain röktes efter en iskall och välblandad redbull vodka. Riktigt jävla awesome kombo! Detta är helt klart min favorit strain just nu! Sitter till och med och luktar på doften som sitter kvar på fingrarna efter meckandet nu när det är slut!

Betyg: 10 av 10 buds!

Purple Haze


Testade även Purple haze under gårdagens afton, men blev ypperligt besviken. Smakade inte så där jätte bra. "Earthy" och blommigt skulle jag nog säga.
Strainen var intensiv och gav lite jobbig noja i form av skeva tankar vilket i sin tur ledde till jobbiga drömmar. Men använde strainen fel. Full Sativa-strain med en energetisk effekt när man tänkt chilla på hotellet...
Detta är alltså en strain som ger dig en intensiv head rush med en tyvärr ganska kortvarig effekt. En bra sammanfattning kan vara som killen i coffee shoppen sa, "This will blow your mind".

Betyg: 6 /10 buds
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2014-03-14 kl. 00:38.
Citera
2014-03-14, 13:27
  #2788
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
NYC Diesel

Befinner mig just nu i Amsterdam, och har precis testat NYC Diesel. Fy satan vilket röka! Doften och smaken är helt fantastiskt! Unik strain som doftar och smakar sött och blommigt samtidigt som den har lite inslag av lime, och diesel. Strainen är en hybrid som gör dig social, pigg, alert, kreativ och fokuserad med sin sativa samtidigt som indican får kroppen att kännas avslappnad och skön, men inte så där tung som den ibland kan bli på en tung indica-strain exempelvis "northern lights" som jag har hemma för tillfället. Denna strain röktes efter en iskall och välblandad redbull vodka. Riktigt jävla awesome kombo! Detta är helt klart min favorit strain just nu! Sitter till och med och luktar på doften som sitter kvar på fingrarna efter meckandet nu när det är slut!

Betyg: 10 av 10 buds!


Bra recension. Blev riktigt sugen på att prova den där.
Citera
2014-03-24, 21:35
  #2789
Medlem
Frozenpowders avatar
har fixat 1 gram haze är det bra? vad rekommenderas pipa eller joint?
Citera
2014-03-25, 08:32
  #2790
Medlem
tips : testa !
Citera
2014-03-25, 08:47
  #2791
Medlem
Gondorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenpowder
har fixat 1 gram haze är det bra? vad rekommenderas pipa eller joint?

en jolle tycker jag alltid är skönast med bra g, man får njuta lite mer tycker jag
Citera
2014-05-02, 00:12
  #2792
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Hej alla!

Är det möjligtvis någon som har förslag på vad den här lilla nuggen kan vara för weedsort? Skall vara en Sativa, och vara riktigt potent.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=v...8#.U2LGa17E-p0
__________________
Senast redigerad av Peppe-Luns 2014-05-02 kl. 00:23.
Citera
2014-05-02, 00:43
  #2793
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Hej alla!

Är det möjligtvis någon som har förslag på vad den här lilla nuggen kan vara för weedsort? Skall vara en Sativa, och vara riktigt potent.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=v...8#.U2LGa17E-p0

Super lemon haze är det ser precis ut som det jag köpte i Cali.

Citera
2014-05-02, 01:52
  #2794
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Super lemon haze är det ser precis ut som det jag köpte i Cali.

Förstår att det är näst intill omöjligt men ville ändå försöka.

Angående Super Lemon Haze så luktar den fanimig citrus nu när jag tänker på det. Luktar extremt mycket också.
Citera
2014-06-06, 20:06
  #2795
Medlem
Köpte hash som på kakan istället för en stämpel hade ett silvrigt hologram-klistermärke med en judestjärna som kunde ses i vissa vinklar. Det är mjukt, starkt och bra. Någon som har köpt samma och vet vad det är för något, var det kommer ifrån et.c. Hörde att det kanske var från Danmark (alltså införskaffat där, ej producerat.).
Citera
2014-09-04, 20:10
  #2796
Medlem
Pinapple express

Någon här som har testat ''Pinapple express'' och kan berätta hur effekten var osv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback