2006-11-30, 00:25
Medlem
brevmannens avatar
Det vankas julfest på fabriken där jag jobbar. Snack om alkohol och tidigare fester/julfester dominerar alla fikaraster. Rykten florerar om några som ska göra upp och vem som ev. går hem med vem. Jag har varit på en del sådana här tillställningar tidigare och de har varit ganska lama. Så, vad har ni varit med om, alla historier om fest med jobbet är välkomna
Citera
2006-11-30, 00:49
Medlem
De fester vi haft med jobbet har alltid slutat med minst en stor skandal. Folk som blir för fulla, raggar på varandra eller säger dumma saker till varandra. Sist var det den mest lugna och tyslåtna personen som gick lös på en av cheferna och skrek otrevliga saker. Sånt är kul och blir alltid en bra snackis vid fikarasterna!
Citera
2006-11-30, 00:53
Medlem
Firmafester är ju vuxenlivets klassfester! Jobbet är för livet vad skolan var i ungdomen: den centrala punkten i tillvaron.
Citera
2006-11-30, 00:58
Medlem
Muskedunders avatar
På mitt första jobb efter lumpen så samlades vi 4000 personer i Stockholm och ett abonnerat Globen.
Bråk - fylla - mat och underhållning.
Mysigt!

Se till så att den labile jäveln som jobbar på lagret inte får i sig för mycket bara. Han har en tendens till att bli riktigt stökig då.
Citera
2006-11-30, 01:13
Medlem
Rivningsfirman jag jobbade åt för nått år sedan, vi for till Stadshotellet i Torneå, på julfest... Det var livat...

En arbetsledare satt i skjorta, skor och slips och spydde i trappen klockan fyra på morgonen. Min rumskompis sket stopp i toan det första han gjorde, så den låg och flöt, Inte så roligt när jag skulle pissa och duscha lite halvbakis...

Så fick jag lära mig att när finska flickor fråga om man vill humpa, så var det inte nått snuskigt som jag trodde.
Chefen köpte ryska horor åt alla som ville ha, och en storkäftad grävmaskinist hamnade i slagsmål med ett gäng finnar...

Bandet verkade gilla Yellow submarine, men det förlorar lite på finska... Jailhouse rock, leende guldbruna ögon och tio tusen röda rosor likaså...
Citera
2006-12-01, 03:07
Medlem
Hatar personalfester

År 2000 var jag på julbord med arbetskamraterna. De flesta som jobbade där var killar och deras flickvänner följde med. Det söps ordentligt. Några trubadurer var där och drog några låtar. Senare såg jag hur några av flickvännerna flörtade vilt med trubadurerna. Aspinsamt.
Senast jag var på fest var min chef aspackad. Tycker det är värst när cheferna super, det blir så pinsamt.
Citera
2006-12-01, 09:49
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
År 2000 var jag på julbord med arbetskamraterna. De flesta som jobbade där var killar och deras flickvänner följde med. Det söps ordentligt. Några trubadurer var där och drog några låtar. Senare såg jag hur några av flickvännerna flörtade vilt med trubadurerna. Aspinsamt.
Senast jag var på fest var min chef aspackad. Tycker det är värst när cheferna super, det blir så pinsamt.
Låter som på våra fotbollsfester . Ordförande i klubben blir alltid kanon och sitter och skäller ut alla spelare trots att vi gick upp en division i år . (sorry för liite OT)
Citera
2006-12-01, 09:58
Medlem
Salorms avatar
Faktum är att den gamla klyschan "Det var bättre förr" fungerar bra när man pratar om just julfester och liknande med jobbet. Man får höra en hel del om hur vissa var och är men när man väl står där med en öl i handen så säger någon (självklart samma person som hypat denna tillställning från början) "Det var så jävla roligt förra gången men då var man ju inte gift" eller något liknande.
Jag har även varit med om roliga jobbfester, men det blir vad man gör det till. Hypa det inte för mycket helt enkelt.

Hoppas någon förstår vad jag snackar om för det vart lite snurrigt, även för mig.
Citera
2006-12-17, 15:51
Medlem
Oakas avatar
Har lite ångest inför måndagen.
Var bra i hammarn på julbordet i fredags.
Enligt dem jag har pratat med så har jag väl inte gjort bort mig direkt, men jag kommer faan inte ihåg ens vad jag åt för nåt.
Sen snackar man ju så ini helveta med alla... och faaan vet vad jag har sagt...
Har jag sagt o gjort nå dumt så får jag la reda på det imorrn...
Jaja, värre saker har väl hänt.
Citera
2006-12-18, 21:38
Medlem
Personal fest i sommras.. Chefen så full så att hon börjar lipa och tänker ta livet av sig från en balkong!? Samma chef avslöjar hur hon fått sitt jobb *hmm*

Sen annars konstiga ljud från bastun, en mellan chef lattjar med en anställd..

Plus lite till som var hel skumt, den absolut konstigaste "fest" jag har varit med om...
Citera
2006-12-20, 00:50
Medlem
O.I.S.s avatar
Jobbfester är de absolut mest sjuka fester man kan tänka sig. Speciellt roligt är det när alla chefer börjar kommentera anställda osv. Som tur är sköter sig våra chefer någorlunda snyggt och städat men man får höra både det ena och det andra. Men faktum är att trots alla "misstag" som sker en sån kväll samanbinder den personlen otroligt och integrerar höga chefer med vanliga anställda.
Citera
2006-12-20, 00:56
Medlem
filofaxs avatar
Har bara jobbat tillräckligt seriöst och länge inom restaurangbranschen för att få hänga med på jobbfester och satan..
Vilka orgier. Inte så konstigt att det blev så. De hade festerna på det hotellet som vi arbetade på och nattklubben med bar var öppen natten lång för oss. Tydligen hade även de flesta fixat rum för att sova kvar.. Nån sa nån gång att vidga sina vyer innebar för en restauranganställd att ligga med någon från en annan restaurang.

Jag träffade faktiskt en trevlig kock på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in