2010-01-06, 16:21
Medlem
McLaughlins avatar
Har 1,2 kg skinkstek som ska tillagas idag. Någon som har några tips?
/McLaughlin
Citera
2010-01-06, 16:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLaughlin
Har 1,2 kg skinkstek som ska tillagas idag. Någon som har några tips?
/McLaughlin
Du kan laga rätt mycket på den här styckdetaljen. Bland annat skinkschnitzlar, paprikakött, kinamat, skinkrullader, diverse grytor och asiatiska soppor. Dessutom kan du laga köttet i sin helhet som just skinkstek i ugn.

~Paul~
Citera
2010-01-06, 20:57
Medlem
Bjöd över en tjej på middag på lördag, problemet är bara att jag suger på att laga mat. Någon som har tips på något enkelt och gott men som ändå är lite "classy"?
Citera
2010-01-07, 07:38
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotelWun
Bjöd över en tjej på middag på lördag, problemet är bara att jag suger på att laga mat. Någon som har tips på något enkelt och gott men som ändå är lite "classy"?

Testa att göra sushi, det är inte så svårt som det verkar och det serveras kallt så du har både torsdagen och fredagen på dig att svänga ihop det.

Här ett receptexempel, men du kan använda kalla kokta räkor, kräftstjärtar, rökt eller gravad lax osv också. Glöm inte bara att göra en liten sås av wasabipasta och japansk soja till.

Det impar säkert på damen med något gott vitt vin till så kanske du tom får till det.
Citera
2010-01-07, 12:39
Medlem
javla_bajss avatar
Tja!
Idag vill jag laga något jag aldrig har lagat förut, det får inte vara så svårt och inte så dyrt. Gör dock inget om det tar ett tag att laga! Ni vet ju iofs inte vad jag har lagat eller inte, men kom med förslag ändå..
Citera
2010-01-07, 12:53
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs
Tja!
Idag vill jag laga något jag aldrig har lagat förut, det får inte vara så svårt och inte så dyrt. Gör dock inget om det tar ett tag att laga! Ni vet ju iofs inte vad jag har lagat eller inte, men kom med förslag ändå..
Turducken .

~Paul~
Citera
2010-01-07, 14:36
Medlem
murkazs avatar
Är sugen på att laga något nytt till helgen, brukar oftast bli korv/hamburgare/tacos ect

Jag vill ha något roligt och gott som man kan laga, som jag inte gjort innan. Alla tips är välkomna så länge det inte innehåller curry
Ska dra och handla på willys senare idag så kan få tag i det mesta!
Citera
2010-01-07, 22:44
Medlem
murkazs avatar
Äsch blir det där kräpp/crepe saken dePaul rekommenderade
Citera
2010-01-08, 14:48
Medlem
Loyals avatar
Ok grabbar! Idag ar jag lat och kommer inte orka laga mat, det ar ju fredag och da brukar jag borja med att oppna en ol efter en arbetsvecka.
I normala fall brukar jag oftast kopa lite parmaskinka, oliver, brodpinnar, ost, hot chicken och lite annat smatt och gatt som man kan ga och ata pa medan man dricker ol och kopplar av.
Ibland koper jag mig en filetbit och steker till med lite lok och champinjoner men har trottnat lite pa det ocksa.

Behover bra tips pa fredagsmat for en ungkarl!
Citera
2010-01-08, 14:57
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyal
Ok grabbar! Idag ar jag lat och kommer inte orka laga mat, det ar ju fredag och da brukar jag borja med att oppna en ol efter en arbetsvecka.
I normala fall brukar jag oftast kopa lite parmaskinka, oliver, brodpinnar, ost, hot chicken och lite annat smatt och gatt som man kan ga och ata pa medan man dricker ol och kopplar av.
Ibland koper jag mig en filetbit och steker till med lite lok och champinjoner men har trottnat lite pa det ocksa.

Behover bra tips pa fredagsmat for en ungkarl!
Fin köttbit med strips och sås!
Citera
2010-01-09, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Testa att göra sushi, det är inte så svårt som det verkar och det serveras kallt så du har både torsdagen och fredagen på dig att svänga ihop det.

Här ett receptexempel, men du kan använda kalla kokta räkor, kräftstjärtar, rökt eller gravad lax osv också. Glöm inte bara att göra en liten sås av wasabipasta och japansk soja till.

Det impar säkert på damen med något gott vitt vin till så kanske du tom får till det.
Hej, jag får ett par gamla vänner på besök idag och hade tänkt bjuda på någon form av sushi till förrätt. Jag har aldrig lagat eller ens ätit sushi, är det ändå möjligt att tillaga någonting gott? Det behöver inte vara speciellt lyxigt.
Du sade "här är ett receptexempel" men det verkar du ha glömt posta, gör gärna det!
Citera
2010-01-09, 13:44
Medlem
Saknar lite inspiration idag. Men något med kycklinglår blir det iaf.
Tips på marinering / grillolja till dessa?

Har relativt mkt ingredienser hemma, sugen på något som smakar lite grillat, lär tillsätta liquid smoke i marinaden iaf. Förslag?

Sen tillbehör...
Bantar / går på diet utan kolhydrater så pasta, ris, potatis osv går bort.

Har vanliga salladsgrönsaker hemma som tillbehör men det blir nog lite tråkigt med enbart det till.

Har aubergine och zuccini hemma och är sugen på att göra en röra eller liknande på nån av dom. Typ meze tillbehör mao.
Förslag på liknande röra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in