Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-11, 10:34
  #601
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
ja det vore ju fan typiskt, då gör jag slut direkt

Kanske är en fd deltagare
Citera
2007-10-11, 15:07
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Kanske är en fd deltagare

Haha berätta mer, få höra nu!
Citera
2007-10-13, 10:44
  #603
Medlem
Men värst vad det dog här då, var det känsligt! Har man sagt A så får man säga B det förespråkas ju vilt i den här tråden!
Citera
2007-10-14, 11:07
  #604
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Men värst vad det dog här då, var det känsligt! Har man sagt A så får man säga B det förespråkas ju vilt i den här tråden!

Jag har bara backat lite ett tag nu, känner att vi har diskuterat Jenny och hennes mamma så otroligt mycket å deras beteende mm mm.

Jag lägger ner hela diskutionen runt Jenny i alla fall, jag tror att hon har det nog så kämpigt jusjt nu.

Jag tänker på hennes personliga konkurs, hon kommer förmodligen att tappa det mesta hon har.

Jag anser fortfarande att allt ligger i hennes eget ansvar, hon hade skapat hela den ekonomiska tragedin helt själv från början.
Sen om nu lyxfällan "lurat" henne att tro att allt var ordnat, ja det är helt åt h-vete.

Men ändå så har Anki skrivit att alla affärer från hästförsäljning till skogen bara är ren bluff.
Då borde man nog vara rätt medveten om att skatteskulderna å alla andra skulder finns kvar när kameran slocknat.

Tyvärr har det visat sig att Ankis hemsida¨å alla hennes utfall, bara resulterat i total fiasko.

Jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa för Jenny, man önskar ingen det som hon förmodligen går igenom nu...
Citera
2007-10-15, 00:03
  #605
Avstängd
Å - tänk vilket sammanträffande!

Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Tycker programmet är intressant. Man kan ju få en del tips om hur man får pengarna att räcka. Men man blir ju helt matt på de personer som är med. vuxna människor som inte har någon koll vad gäller pengar och inte verkar fatta att man kanske måste lägga undan pengar varje månad och att man inte kan gå ut och äta varje dag. Lägger man upp sin ekonomi rätt så kan man ju äta ute då och då. Man har råd med mer då.

Hon den ensamstående mamman som inte hade öppnat inkassobrev och så kom kronofogden på besök. Hon hade desutom sjukt höga matkostander. Eller hon hade sjukt höga kostander för allt. Inte hade hon försäkring på kägenheten heller. Samrt värre.

...ATT kronofogden kom just då TV var på plats!!!!!!!!!!!!!!
"Köp" inte allt i denna serie. Lika"producerat" som t.ex Nannyjouren och övriga serier i kanal 3.
Citera
2007-10-15, 00:06
  #606
Avstängd
JA - NI är så duktiga!

Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Jag tänkte på det också.Han hade knappast fått huslånet om han hade haft dessa skulder tidigare.
Huset verkade ligga i ett fint område och jag har själv bott i ett villakvarter där det var en tävling att byta bil varannat år,nya möbler,hemelektronik mm.

En granne skaffade en inspelningsbar dvd spelare precis när de om ut och var dyra,de hade två datorer, ny gräsklippare.
Jag och min familj var nästan klassade som WT med våran 745:a och möbler från Ikea.

Men tillskillnad från dem kunde vi spara till både oss och vår dotter varje månad och vi har kunnat köpa vitvaror mm för egna pengar.

Ingen avundsjuka här - nej!
Dumma, dumma granne och präktiga NI!
Citera
2007-10-16, 22:02
  #607
Medlem
Riktigt intressant länk för dom som har betvivlat att programmen fejkas!

http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popu...commercial=yes
Citera
2007-10-16, 22:03
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Jag har bara backat lite ett tag nu, känner att vi har diskuterat Jenny och hennes mamma så otroligt mycket å deras beteende mm mm.

Jag lägger ner hela diskutionen runt Jenny i alla fall, jag tror att hon har det nog så kämpigt jusjt nu.

Jag tänker på hennes personliga konkurs, hon kommer förmodligen att tappa det mesta hon har.

Jag anser fortfarande att allt ligger i hennes eget ansvar, hon hade skapat hela den ekonomiska tragedin helt själv från början.
Sen om nu lyxfällan "lurat" henne att tro att allt var ordnat, ja det är helt åt h-vete.

Men ändå så har Anki skrivit att alla affärer från hästförsäljning till skogen bara är ren bluff.
Då borde man nog vara rätt medveten om att skatteskulderna å alla andra skulder finns kvar när kameran slocknat.

Tyvärr har det visat sig att Ankis hemsida¨å alla hennes utfall, bara resulterat i total fiasko.

Jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa för Jenny, man önskar ingen det som hon förmodligen går igenom nu...

Hmm nu var det väl inte så jag menade! Du nämnde att du inte hade berättat allt och skulle avslöja något! Vad var det? Verkade handla om vem du var!
Citera
2007-11-07, 10:05
  #609
Medlem
TommyGBGs avatar
Vill bara påminna att Lyxfällan drar igång igen imorgon torsdag, fejkat eller ej.
Familj som bränt 2 miljoner enligt trailern, det kanske kan få igång diskutionstråden igen
Citera
2007-11-07, 11:10
  #610
Medlem
Statics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG
Vill bara påminna att Lyxfällan drar igång igen imorgon torsdag, fejkat eller ej.
Familj som bränt 2 miljoner enligt trailern, det kanske kan få igång diskutionstråden igen

det blir nog fart på tråden igen.. "2 mille är rätt mycket"
Citera
2007-11-07, 13:05
  #611
Medlem
xchaaras avatar
ang Jenny och hennes hästar.

Att hålla hästar gör inte vem som helst, enkelt sagt för att det är för dyrt. En "Lyxsport" om man vill uttrycka det så, och det vill jag, just för att det är det, jag vet för jag har själv sysslat med det.
Vad jag inte begriper:
Har man skulder som ska betalas, varför gör man inte allt för att betala dem?
Jenny håller sig inte med en, utan med flera hästar dessutom. och ÄVEN om de nu inte kostar så mycket (vilket är en lögn i sig, att hålla häst kostar oavsett), så innebär ju själva hästen pengar i handen om man säljer.

Att jämför en häst med ett barn som nån gjorde är bara töntigt.
Jenny kunde lika gärna varit bilintresserad och sett sina 4 porche som sina "barn". Ska de få vara kvar då med?

Jenny verkar vara väldigt naiv och en stor smula bortskämd.
Citera
2007-11-07, 13:09
  #612
Medlem
atms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xchaara
ang Jenny och hennes hästar.

Att hålla hästar gör inte vem som helst, enkelt sagt för att det är för dyrt. En "Lyxsport" om man vill uttrycka det så, och det vill jag, just för att det är det, jag vet för jag har själv sysslat med det.
Vad jag inte begriper:
Har man skulder som ska betalas, varför gör man inte allt för att betala dem?
Jenny håller sig inte med en, utan med flera hästar dessutom. och ÄVEN om de nu inte kostar så mycket (vilket är en lögn i sig, att hålla häst kostar oavsett), så innebär ju själva hästen pengar i handen om man säljer.

Att jämför en häst med ett barn som nån gjorde är bara töntigt.
Jenny kunde lika gärna varit bilintresserad och sett sina 4 porche som sina "barn". Ska de få vara kvar då med?

Jenny verkar vara väldigt naiv och en stor smula bortskämd.

Det kräver ju mer cashflow att ha 4 hästar än att ha 4 bilar. Har man inte råd en tid så ställer man ner dem och betalar 35:/år i registerhållning på dom.
Ett levande ting har man mer ansvar över och ständigt ska passas och behöver mat.
Så parallellen med barn och djur är väl inte så befängd?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback