2009-10-08, 22:59
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androooo
Dom ville väl bara uppmuntra han lite extra, han fattar ju endå ingenting. Och om han mot förmodan skulle märka att det inte stämde skulle han troligtvis slå sönder någonting..

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Han skulle höja priserna med 10% och på så sätt kunna dubbla sin kiosk-lön. Hur går det till?

Oj här var det några som hade lite otur när dem tänkte. Tänk om tänk rätt.

Edit:

Ett förenklat tankexempel för folk som ej gått ut högstadiet:
1. Före prisökning
Utgifter: 1000 kr
Inkomst från försäljning: 1500 kr
Lön: 500 kr

2. Efter prisökning
Utgifter: 1000kr
Inkomst från försäljning: 1500 kr*0,1= 1650 kr
Lön: 650 kr

650kr/500 kr= 1,3
I detta exempel ökas vinsten lönen med 30% trots 10% prisökning.
Senast redigerad av Evil_Santa 2009-10-08 kl. 23:10.
Citera
2009-10-08, 23:01
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Han skulle höja priserna med 10% och på så sätt kunna dubbla sin kiosk-lön. Hur går det till?

Han tog ut 10.000:-/mån före skatt i lön vill jag minnas. Vilket är ca 7000:- netto.
Säg att butiken omsätter 5 miljoner per år. Höjer han priserna med 10% så motsvarar det 500.000 mer i intäkter.
Har han tex 25% marginal på det han säljer så motsvarar det ca 125.000:- mer i intäkter(baserat på de 500.000:- ). Vilket blir ca 7000:-/månad efter skatt.
Citera
2009-10-08, 23:01
Medlem
SecretQs avatar
Han var djävligt snygg i alla fall
Citera
2009-10-08, 23:02
Medlem
Bruce.Banneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Oj här var det några som hade lite otur när dem tänkte. Tänk om tänk rätt.
Precis vad jag tänkte. Komiskt att någon tyckte att "turken" inte fattade någonting.
Citera
2009-10-08, 23:15
Bannlyst
Någon mer som tror att detta förhållande är något slags kontrakt/utpressnings-förhållande? De verkade till och med hata varandra i tvrutan... då vågar jag inte föreställa mig hur det är utan tvkameror...
Citera
2009-10-08, 23:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Undra hur mycket stryk Maria fått av Munum
Han har kvinnomisshandlare inristat i pannan
Citera
2009-10-08, 23:18
Medlem
techno_the_kings avatar
Klart att allt ordnar sig tillslut
dom tar ju knappast med fall som inte går att hjälpa (mig tex) allt för att det ska bli ett lyckligt slut

inte sett dom 3 senaste avsnitten av lyxfällan då detta krockar med Kitchen Nightmare får väl glo på dom någongång på tex Tv3play

fattar inte hur folk kan vara ihop med araber
dom är hårdhänta & ser ner på sina fruar en kvinna är inte värd ett skit enligt dom flesta araber
syrran har en polare som är ihop med en arab & hon blir misshandlad då & då men inte fan lämnar hon honom för det dum som hon är
aja nog med ot nu..
Citera
2009-10-08, 23:19
Medlem
Mintbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Han var djävligt snygg i alla fall

Såg falsk ut och fattade ingenting. Du kanske ser lite dåligt...
Citera
2009-10-08, 23:24
Medlem
swebarbs avatar
Hon sa att han skriker på henne mycket när hon bad om pengar.. förstår inte hur hon kan stå ut med en sån vilde.. tänk er hur han är utan kameror.. som en jävla usama bin laden säkert.
Citera
2009-10-09, 01:14
Medlem
Tyckte inte att libaneskillen lät så aggressiv som jag trodde att han skulle göra efter att först ha läst tråden här och sedan spanat på programmet. Snarare tyckte jag Maria (eller vad hon hette) snäste av honom flera gånger på ett sätt som inte riktigt kändes som om det kom från en söndertuktad kvinna som får stryk för att ha käkat en glass.

Som väl alla vet finns ju samtliga gamla program att kolla på på TV3 Play. Har ni några tips bakåt på riktigt bra (absurda, lärorika, underhållande etc. etc.) avsnitt att kolla in?
Citera
2009-10-09, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimme
Tyckte inte att libaneskillen lät så aggressiv som jag trodde att han skulle göra efter att först ha läst tråden här och sedan spanat på programmet. Snarare tyckte jag Maria (eller vad hon hette) snäste av honom flera gånger på ett sätt som inte riktigt kändes som om det kom från en söndertuktad kvinna som får stryk för att ha käkat en glass.

Som väl alla vet finns ju samtliga gamla program att kolla på på TV3 Play. Har ni några tips bakåt på riktigt bra (absurda, lärorika, underhållande etc. etc.) avsnitt att kolla in?

Det med han som hade "dyr" volvo v70 med din dröm min verklighet dekal på som låna ut pengar till sin dåvarnade så dom kunde gå ut äta o,s,v.

vet som sagt ej när det var men se värt var de.
Citera
2009-10-09, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Det med han som hade "dyr" volvo v70 med din dröm min verklighet dekal på som låna ut pengar till sin dåvarnade så dom kunde gå ut äta o,s,v.

vet som sagt ej när det var men se värt var de.

Tackar, det känner jag inte igen så jag ska kolla upp det! De har ju ganska bra sammanfattningar av avsnitten så jag hittar nog. Jag kanske kollar alla från början till slut på lite sikt, man kan ju köra något i bakgrunden varje kväll Sitter just nu och kolla det allra första avsnittet från första säsongen och redan då körde de på besiktning av fuktskada som gick åt skogen0 med offert på 100 000. Har alla skuldsatta vattenskador i husen eller ?

Edit: Shit, de måste haft bra mycket högre programbudget i början. De bjöd till och med på hela badrumsrenoveringen för att paret hade "varit så duktiga" (=fått sin bil och motorcykel samt några flyttkartonger gamla paltor tvångförsålda... ).
Senast redigerad av Nimme 2009-10-09 kl. 02:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in