Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-25, 19:47
  #1
Avstängd
doenitzs avatar
Letar frenetiskt efter detta program som jag vet har varit på tapeten förut.
Kör Wavelab just nu, men hittar inte funktionen.

Alltså: "jag vill kunna ta bort musik, men fortfarande behålla sången" i den valda mp3/wave-låten.

Snabba svar krediteras med ett STORT TACK!
Citera
2006-11-25, 23:53
  #2
Medlem
Vappas avatar
Mig veterligt går det inte att göra med någon som helst godkänt resultat. Sången och musiken ligger ju på samma kanal. Du har ju bara en vänser och en högerkanal. Har en liknande funktion på något program, men det är mest ett skämt. skär bort de frekvenser där sången normalt sett ligger, men det låter ju skit.
Citera
2006-11-26, 00:05
  #3
Medlem
Zumas avatar
Här har du: http://www.seventhstring.com/xscribe/xscsetup.exe
Citera
2006-11-26, 00:16
  #4
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Här har du: http://www.seventhstring.com/xscribe/xscsetup.exe

Tackar så mycket, ska prova om jag kan lyckas med detta.
Det är alltså fylleinspelningar jag ska remixa, så att rippa bakgrundsmusik torde inte vara sådana himla stora svårigheter för detta.
Citera
2006-11-26, 00:17
  #5
Medlem
Zumas avatar
Säg hur det gick sen
Citera
2006-11-26, 01:24
  #6
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Säg hur det gick sen

Verkar otroligt intressant program, men jag har svårt att förstå mig på det, tyvärr. Men det lär nog lösa sig. Om jag vill rippa bakgrundsljuden. Hur gör jag då? Alltså bakgrundsmusiken, jag antar att %-en på detta går att ställa in, eller hur?

Jag hoppas på snabba svar, annars får jag fortsätta pyssla imorgon.
Citera
2006-11-26, 05:43
  #7
Avstängd
doenitzs avatar
Hmm, har försökt hela natten, men kommer fortfarande inte på hur jag "på ett riktigt" sätt och helst automatiserat, rippar bort bakgrundsljud och bakgrundsmusik på skitlåtar vi gjort på fyllan, så jag endast har "sången" vilket jag tänkte göra re-mixer på.

Går detta eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2006-11-26, 12:42
  #8
Medlem
Alex Gaultieris avatar
Eftersom dem, som förklarat innan, ligger på samma kanal är det en omöjlighet. Lika omöjligt som att tex ta bort trummor från en låt, eller vilket instrument som helst.
Citera
2006-11-26, 13:07
  #9
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Gaultieri
Eftersom dem, som förklarat innan, ligger på samma kanal är det en omöjlighet. Lika omöjligt som att tex ta bort trummor från en låt, eller vilket instrument som helst.

Fast man kan ju försöka skala bort lite samt slänga på tjysta beats eller någon instrumental-klassiker + lite oväntade och autentiskt tyska stridsrop iallafall, eller hur?
Citera
2006-11-26, 14:05
  #10
Medlem
Zumas avatar
Det finns ju en riktig version av transcribe som man måste köpa, vilket har fler funktioner och funkar bättre. Att tysta ner någonting helt, som dessutom är inspelat i mono är omöljigt.
Citera
2006-11-26, 19:40
  #11
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Det finns ju en riktig version av transcribe som man måste köpa, vilket har fler funktioner och funkar bättre. Att tysta ner någonting helt, som dessutom är inspelat i mono är omöljigt.

Det var tråkigt att höra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback