2016-08-21, 19:51
Medlem
HRTs avatar
ja ASP var de som RPS bestämde sig för och sen har det öppnat upp för fler tillverkare.
Precis som när de köper skyddsvästar så måste leverantörer ha vissa garantier för att kunna vara med på upphandling. Jag har för mig att ordningsvakter numera kan välja mellan ett par tillverkare, men då står det i förordnandet vilket märke har jag för mig. (osäker lämnade) detta bakom mig sen flera år.
Jag har bara erfarenhet av ASP dock aldrig använt den annat än på träning
Citera
2016-08-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du kan och får köpa valfri ESP batong så länge du är över 18 år.
http://bestbuysweden.com/kategori/ESP-Polis-Teleskopbatonger

Ja bestbuysweden fungerar fint, dessutom är paketen diskreta. Inte direkt så att det står batong på dem.
//A
Citera
2016-08-23, 20:09
Medlem
Ni som har erfarenhet av BestBuySweden sedan tidigare - hur lång brukar leveranstiden vara?
(Från att man utfört beställningen till att paketet är redo för uthämtning på respektive ombud).

Jag funderar på en av deras licensfria ESP-batonger, som generellt håller väldigt hög standard och även används av Tjeckisk polis i dagsläget(?)

http://bestbuysweden.com/kategori/ESP-Polis-Teleskopbatonger

Sidan ser lite halvdan ut men jag utgår från att produkterna är desto bättre med tanke på vilka märken de säljer.
Citera
2016-08-23, 20:21
Medlem
showdowns avatar
Jag fick min ESP som jag beställde nyligen på några dagar. Tre dagar om jag minns rätt.
Citera
2016-08-29, 21:02
Medlem
Jag gjorde en beställning från http://bestbuysweden.com/ i början på förra veckan. Pengarna har dragits men paketet har fortfarande inte skickats. Det stod att den skulle skickas inom 1-2 dagar men nu har det gått en vecka. Orderns status är fortfarande "Under Behandling".
Jag har mejlat dom två gånger men har inte fått något svar.

Det verkar tyvärr som att jag blivit blåst på 900kr. Sidan är uppenbarligen stendöd. Köp inte därifrån.
Citera
2016-09-03, 11:43
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCap001
Jag gjorde en beställning från http://bestbuysweden.com/ i början på förra veckan. Pengarna har dragits men paketet har fortfarande inte skickats. Det stod att den skulle skickas inom 1-2 dagar men nu har det gått en vecka. Orderns status är fortfarande "Under Behandling".
Jag har mejlat dom två gånger men har inte fått något svar.

Det verkar tyvärr som att jag blivit blåst på 900kr. Sidan är uppenbarligen stendöd. Köp inte därifrån.

Ett företag som funnits i 12 år "blåser" inte dig på en batong för några hundralappar. Du kunde provat ringa dem på deras telefontider exempel?

Frågade och det är ESP´s grossist i Sverige som inte tar in batonger efter hur stor efterfrågan är. Därför säljs de slut hela tiden och bestbuyswedens leveranstid blir längre än vanligt. Tråkigt så klart men det är nog mer politikernas fel än bestbuysweden då politikerna skapt ett samhälle med hela tiden eskalerande kriminalitet och våld som tvingar vanligt folk beväpna sig för självförsvar.
Citera
2016-09-03, 12:04
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
ja ASP var de som RPS bestämde sig för och sen har det öppnat upp för fler tillverkare.
Precis som när de köper skyddsvästar så måste leverantörer ha vissa garantier för att kunna vara med på upphandling. Jag har för mig att ordningsvakter numera kan välja mellan ett par tillverkare, men då står det i förordnandet vilket märke har jag för mig. (osäker lämnade) detta bakom mig sen flera år.
Jag har bara erfarenhet av ASP dock aldrig använt den annat än på träning

Detta är borttaget sedan flera år ur FAP:en för ordningsvakter. Nu listas det vilka krav som ställs på batongen och alla batongmärken som lever upp till dessa krav är godkänd som tjänstebatong. En myndighet får inte favorisera ett batongmärke som man gjorde förr med ASP, det bryter mot konkurrens lagstiftningen. Tog typ 10 år för polisen inse det
Senast redigerad av magnifico 2016-09-03 kl. 12:06.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in