Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-24, 14:32
  #1
Medlem
Snusets avatar
Oljuds-akademikerna är tillbaka. Och med sig har dom tolkningar av våra mest älskade nationalsånger. Och ja, den tyska är med! Wunderbar...

Ser verkligen fram mot detta, har inte sett dom sen den gamla goda StadtHamburg-tiden.

Men iallafall, en frågeställning:
Ska ni dit;
isåfall, jag ska dit ensam och det hade varit kul med lite sällskap. Någon som har lust att ta en bärs eller två innan konserten. PM:a mig.

Och vågar man förresten gå genom Lund ensam nuförtiden, svartklädd, nyrakad och en koslickad lugg?

Låtar jag vill höra:
Get Back
Opus Dei
Schauspieler

Väl mött utanför Mejeriet.
Citera
2006-11-24, 14:40
  #2
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Schauspieler
Du menar möjligtvis inte Die Liebe?
Citera
2006-11-24, 14:46
  #3
Medlem
Geros avatar
Vad kostar det?
Citera
2006-11-24, 14:55
  #4
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Du menar möjligtvis inte Die Liebe?

Nope! Die Liebe är ruggigt bra, men det är olika låtar. Från samma album dock, vill jag minnas.

Citat:
Vad kostar det?

260 pix. Hur mycket det är i NSK-daler vet jag inte...
http://www.kulturbolaget.se/program.php?id=1943

Så, vad tror ni om en liten förfest kanske?
Citera
2006-11-24, 15:50
  #5
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Nope! Die Liebe är ruggigt bra, men det är olika låtar. Från samma album dock, vill jag minnas.
Die Liebe finns vad jag vet på flera plattor. Die Liebe-singeln, Slovenska Akropola, Nova Akropola, samt ett antal live-skivor som t.ex. Neu Konserwativ. Finns ingen låt vid namn Schauspieler på någon av dessa om jag inte minns fel.
Citera
2006-11-24, 16:49
  #6
Medlem
WorlocKs avatar
Alle gegen alle är ju given. Vid sverigebesöken så spelar dom väl antagligen Final Countdown också, denna öppnade dom med i Arvika iaf, men kommer inte ihåg om dom körde den på Electric Gathering. Fin som en pralin är den iaf.

En livekassett finns det iaf som heter Ein Schauspieler, men någon låt med det namnet hittar jag ej, efter lite googlande. Men som sagt, är du säker på att du inte menar Die Liebe? Vi förlåter dig isf! "-Eiiin schauspiiiieler"
Citera
2006-11-24, 18:17
  #7
Medlem
Snusets avatar
Ok. Så här är det (pekar med hela handen och ser tysk ut):

Jag vet bestämt att jag hade en 12":a där Schauspieler låg som ensamt spår. Härom ger jag mig icke.
Däremot så kan "Schauspieler" vara en del av ett längre stycke. Jag vet iallafall att jag gillar den.
Sitter och lyssnar på "Die Liebe" nu och det är INTE den jag tänker på.

Men för att detta inte ska utmynna i en tråd om vem som är bäst i Laibach-kunskap så frågar jag igen:
någon som vill tagga på och ta en öl med en FellowFlashbackare innan konserten?

Jag känner INGA synthare här i trakten så det hade varit förbannat kul. PM:a!
Citera
2006-11-24, 18:29
  #8
Medlem
d00rkeys avatar
Laibach? ?
Jag får onekligen en del flashbacks. Hade de inte någon rätt suspekt låt som hette något i stil med Lüneburger Heide? Suspekt men ändå klart bra låt! Schauspieler kommer jag också ihåg...

Numera har de väl dock inte så mycket med "skrammel-o-slammer" att göra.. Det senaste jag hörde var Kapital, och den låter helt annorlunda.

Edit: Personligen föredrar jag dock litta Test Dept.!!
Citera
2006-11-24, 19:34
  #9
Medlem
felstavadds avatar
Fan, det hade velat se, var på dom förra året på Malmö festivalen, skitbra, Entombed var före men Laibach var tyngre....
Ja, om jag inte kommer ner så kommer ni andra säkert att få en taktfast och tung konsert.
Jag kommer aldrig att glömma de "marscherande" trum/kör tjejerna i brunskjorta och sån där keps, faan tar emot att tycka såhär, men sexiga var dom.
Citera
2006-11-24, 19:59
  #10
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Laibach? ?
Jag får onekligen en del flashbacks. Hade de inte någon rätt suspekt låt som hette något i stil med Lüneburger Heide? Suspekt men ändå klart bra låt! Schauspieler kommer jag också ihåg...

Numera har de väl dock inte så mycket med "skrammel-o-slammer" att göra.. Det senaste jag hörde var Kapital, och den låter helt annorlunda.

Korrekt! Fast på skivan heter den Maggie Mae. Störtskönt OmpaOmpa-party. Den heter egentligen någonting i stil med "Auf der Lüneburger Heide & Was gleicht wohl auf Erden" enligt Wikipedia. Finns på Let it Be-plattan, vilken som förövrigt var den skivan som frälste mig runt ´88 nångång.

Citat:
Fan, det hade velat se, var på dom förra året på Malmö festivalen, skitbra, Entombed var före men Laibach var tyngre....
Ja, om jag inte kommer ner så kommer ni andra säkert att få en taktfast och tung konsert.
Jag kommer aldrig att glömma de "marscherande" trum/kör tjejerna i brunskjorta och sån där keps, faan tar emot att tycka såhär, men sexiga var dom.

Man behöver inte skämmas för att man gillar Nazi-mode. Tidernas snyggaste klädda idioter.
Join ussss..... Join the the Dark Side....
Själv missade jag malmöfestivalen, men hoppas att tjejerna är med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback