2007-02-23, 22:59
Medlem
Bra huligan filmer, typ som Green Street Hoooligans och The Football factory, finns det några fler såna?
Citera
2007-02-25, 09:24
Medlem
Skotters avatar
Liknande sorts framtids actionfilmer som liknar The Island?
Citera
2007-02-25, 16:58
Medlem
Kalevras avatar
Såg Kingdom of Heaven för någon vecka sedan och blev intresserad av att kolla på mer film om tempelriddarnas korståg ner i heliga landet.. Någon som vet nått?
Citera
2007-02-25, 21:52
Medlem
Jag skulle vilja ha tips på filmer där personen man följer är udda. Typ American psycho, Fight club, serien Dexter.. ni förstår säkert vad jag menar.
Citera
2007-02-26, 00:08
Medlem
Zwerchstands avatar
Tema Leopold & Loeb

Min förmodade Hitchcockfavorit är Repet, till stor del p.g.a. brottets principiella natur.
Jag kan 4 (5?) titlar på temat:

Rope (1948)
Compulsion (1959)
Swoon (1992)
Murder by Numbers (2002)

Förfrågan gäller alltså fler filmer där brott - främst mord - begås i mördarens huvudsakliga syfte att bevisa sin intellektuella överlägsenhet genom att inte åka fast; m.a.o. filmer på tema Leopold & Loeb. (Detta fall från 1924 fick stor uppmärksamhet, och verkar ligga till grund för samtliga filmer på temat med 2 förövare, om än Repets författare förnekat sin del.) Tacksam även för kommentarer till nämnda filmer, då jag faktiskt bara sett Rope, Murder & 1-2 till.

Funny Games (1997) listas på Wikipedialänken, men tycks ersätta den intellektuella biten med suggestion.
Citera
2007-02-27, 10:11
Medlem
Fick tips här innan om Don't be a menace to South Central while drinking your juice in the hood och undrar nu ifall ni kommer på några filmer som är lika den här, eller samma typ av filmer som denna.
Negerkomedi, lite av en parodi på andra filmer, därhumorn bara är helt sjuk. Riktigt skruvad.
Citera
2007-02-27, 19:39
Medlem
Letar efter en film som är lik eller påminner om Kocken

Fartyg är en viktig ingrediens
Citera
2007-02-27, 20:44
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ado
Fick tips här innan om Don't be a menace to South Central while drinking your juice in the hood och undrar nu ifall ni kommer på några filmer som är lika den här, eller samma typ av filmer som denna.
Negerkomedi, lite av en parodi på andra filmer, därhumorn bara är helt sjuk. Riktigt skruvad.

Typ alla Scary Movie-filmer.

Don't be a menace to South Central while drinking your juice in the hood är för övrigt sjukt kul. Är det den där det kommer hem en snubbe från Vietnam och förfasas över att hans bror börjat bära "gold"?
Citera
2007-02-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelespresso
Typ alla Scary Movie-filmer.

Don't be a menace to South Central while drinking your juice in the hood är för övrigt sjukt kul. Är det den där det kommer hem en snubbe från Vietnam och förfasas över att hans bror börjat bära "gold"?

Nej vietnam kommer han inte ifrån. det är killen som åker hem till farsan i ''hooden'' för han ska lära sig att bli en riktig man typ. Sen träffar han på alla sjuka människor och sin kusin som är helj sjukt rolig. Film med och förmodligen av Bröderna wayans.
Citera
2007-02-28, 08:29
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ado
Nej vietnam kommer han inte ifrån. det är killen som åker hem till farsan i ''hooden'' för han ska lära sig att bli en riktig man typ. Sen träffar han på alla sjuka människor och sin kusin som är helj sjukt rolig. Film med och förmodligen av Bröderna wayans.

Då har jag nog sett en annan sån parodifilm. Den jag såg var dessutom äldre, om jag bara kunde komma på vad den heter...
Citera
2007-02-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pererp
Jag skulle vilja ha tips på filmer där personen man följer är udda. Typ American psycho, Fight club, serien Dexter.. ni förstår säkert vad jag menar.

här kommer lite olika filmer där huvudpersonen inte alltid beter sig riktigt som alla andra (bara bra filmer):

the machinist
american beauty
taxi driver
fear and loathing in las vegas
naked lunch

(de båda sista är baserade på verkliga personers liv, hunther s thompson respektive william s burroughs)
Citera
2007-03-04, 03:24
Medlem
NirvanAs avatar
Kan någon snälla rekommendera mig (om det finns) en film som liknar "Napola" http://www.imdb.com/title/tt0384369/ och "Der Untergang" http://www.imdb.com/title/tt0363163/ .. you know the drill!

TACK på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in