Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-23, 14:31
  #1
Medlem
Micke7s avatar
När jag var liten så gick min mamma med i Jehovas Vittnen, Vi var 3 syskon och vår värld blev mycket annorlunda, med ständigt hot om att världen håller på att gå under, Min mamma var tydligen inte så frälst själv men hon matade oss med alla hot som hon kunde hitta i religionen. Vi blev tvingade agtt gå på möten och delta i bibelstudier hemma, vilket inte var så mycket bibelstudier utan massa med hot om hur det skulle gå med oss om vi inte levde i religionen.
Jag kan aldrig glömma en sak som hände när jag var 4år, det var Julafton och alla vi barnen var hemma och mamma och min dåvarande styvpappa hade åkt till hans föräldrar, jag minns att min storebror och storesyster var besvikna och ville ta reda på vad det var som igentligen pågick. Vi bestämde oss för att gå hela vägen cirka 7km och se vad dom hade för sig, jag var så liten att jag inte kunde riktigt förstå varför vi skulle gå så himla långt, nåväl det klarnade för mig så fort vi kom fram! Där satt min mamma och styvpappa och firade Jul!!! Med styvpappans familj, jag och mina syskon blev jätteledsna, vi stod där och störtgrät allihopa och jag minns att min mamma blev jättearg för att vi kom dit och började skrika som bara den att " Hur vågar ni komma hit". Jag visste ju att vi inte enligt relionen fick fira varken Jul eller födelsedagar, Hon skickade hem oss igen, vi fick gå hela vägen tillbaka medan hon stannade kvar där och firade Julen. Vi fick leva med denna religion så länge vi bodde hemma, min storesyster flyttade hemifrån när hon var 14år och min storebror när han var 13år och jag när jag var 14år. Denna fruktansvärda hjärntvätt hade effekt en lång tid efter att vi flyttade hemifrån.
Nu som tur så har man tagit fram vilka dom igentligen är och vad dom syslar med, tack var Uppdrag Granskning och deras reportage om incest och annat som dom håller på med. Det kastar omkull deras hela existens att det kom fram. Tacka Gud för det om det nu finns nån
Citera
2006-11-23, 14:55
  #2
Medlem
Hur fan lyckades du flytta hemifrån när du var 14?
Citera
2006-11-23, 14:57
  #3
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
När jag var liten så gick min mamma med i Jehovas Vittnen, Vi var 3 syskon och vår värld blev mycket annorlunda, med ständigt hot om att världen håller på att gå under, Min mamma var tydligen inte så frälst själv men hon matade oss med alla hot som hon kunde hitta i religionen. Vi blev tvingade agtt gå på möten och delta i bibelstudier hemma, vilket inte var så mycket bibelstudier utan massa med hot om hur det skulle gå med oss om vi inte levde i religionen.
Jag kan aldrig glömma en sak som hände när jag var 4år, det var Julafton och alla vi barnen var hemma och mamma och min dåvarande styvpappa hade åkt till hans föräldrar, jag minns att min storebror och storesyster var besvikna och ville ta reda på vad det var som igentligen pågick. Vi bestämde oss för att gå hela vägen cirka 7km och se vad dom hade för sig, jag var så liten att jag inte kunde riktigt förstå varför vi skulle gå så himla långt, nåväl detklarnade för mig så fort vi kom fra! Där satt min mamma och styvpappa och firade Jul!!! Med styvpappans familj, jag och mina syskon blev jätteledsna, vo stod där och störtgrät allihopa och jag minns att min mamma blev jättearg för att vi kom dit och började skrika som bara den att " Hur vågar ni komma hit". Jag visste ju att vi inte enligt relionen fick fira varken Jul eller födelsedagar, Hon skickade hem oss igen, vi fick gå hela vägen tillbaka medan hon stannade kvar där och firade Julen. Vi fick leva med denna religion så länge vi bodde hemma, min storesyster flyttade hemifrån när hon var 14år och min storebror när han var 13år och jag när jag var 14år. Denna fruktansvärda hjärntvätt hade effekt en lång tid efter att vi flyttade hemifrån.
Nu som tur så har man tagit fram vilka dom igentligen är och vad dom syslar med, tack var Uppdrag Granskning och deras reportage om incest och annat som dom håller på med. Det kastar omkull deras hela existens att det kom fram. Tacka Gud för det om det nu finns nån

Japp, du har min sympati. Religion är långt ifrån en ofarlig vanföreställning.
Citera
2006-11-23, 14:57
  #4
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Hur fan lyckades du flytta hemifrån när du var 14?
Levde på gatan tills jag rök in i lumpen, efter det träffade jag faktiskt min fru och vi har varit tillsammans i 18 år nu. Det var det enda alternativet. Min storebror fick hjälp från socialen och fick nåt stödboende i en annan familj, jag drog i stället.
Citera
2006-11-23, 15:05
  #5
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
Levde på gatan tills jag rök in i lumpen, efter det träffade jag faktiskt min fru och vi har varit tillsammans i 18 år nu. Det var det enda alternativet.
på gatan är du på riktigt eller skojjar du med oss nu?
sov du i en kartong lr?
Citera
2006-11-23, 15:08
  #6
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
på gatan är du på riktigt eller skojjar du med oss nu?
sov du i en kartong lr?
PÅ GATAN! Jag sov i trappuppgångar, tidningsrum, garage. Åt i bland från en butikscontainer!!!!!!!!!!! Skall vi verkligen dra upp allting här för att du skall fatta?
Citera
2006-11-23, 15:15
  #7
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
PÅ GATAN! Jag sov i trappuppgångar, tidningsrum, garage. Åt i bland från en butikscontainer!!!!!!!!!!! Skall vi verkligen dra upp allting här för att du skall fatta?
okej lugna dig. jag undrade bara men det var väl klumpigt sagt. men jag förstår dig. växte själv upp i kristen familj. dom fick inte grepp om min hjärna dom jävlarna men religionen förstörde min barndom och ville ta livet av mig flera gånger. du verkar ha haft det mycket värre dock blir riktigt ledsen när jag hör sånthär.
Citera
2006-11-23, 15:25
  #8
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
okej lugna dig. jag undrade bara men det var väl klumpigt sagt. men jag förstår dig. växte själv upp i kristen familj. dom fick inte grepp om min hjärna dom jävlarna men religionen förstörde min barndom och ville ta livet av mig flera gånger. du verkar ha haft det mycket värre dock blir riktigt ledsen när jag hör sånthär.
Ingen fara! Du har ju genomgått det också och det är ju inte det viktigaste vem så hade det värst, utan att vi kan diskutera det! Det tycker jag är viktigt. Jag tror att både du och jag har mycket att diskutera, du får gärna fråga mig, jag ber om ursäkt för att jag blev upprörd, jag viste ju inte att du också har genomgått liknande
Citera
2006-11-23, 16:59
  #9
Avstängd
Giovannis avatar
JV är inte så tokiga. Mina föräldrar är själv det och jag är uppfostrad som ett vittne. Jag själv är dock inte något, vilket upprör mina föräldrar.

Har dock svårt att köpa din historia, Micke7. De håller inte på med incest, och de flesta är trevliga människor.
Citera
2006-11-23, 17:10
  #10
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
JV är inte så tokiga. Mina föräldrar är själv det och jag är uppfostrad som ett vittne. Jag själv är dock inte något, vilket upprör mina föräldrar.

Har dock svårt att köpa din historia, Micke7. De håller inte på med incest, och de flesta är trevliga människor.
Jag vet inte om du såg dokumentären om Jehovasvitnen och killen som hade blivit våldtagen och sexuellt trakasserad av dom äldre i församlingen! Eller gör du kanske som alla andra som är hjärntvättade i församlingen och förnekar hela dokumentären och alla bevis som framkom? Det har alla vittnen som jag har frågat gjort, vilket jävla mummel jag fick till svar när jag frågade om dokumentären. Sluta upp och ta emot allt jävla trams som dom hjärtvättar dig med och öppna ögonen för fan, det finns ett liv därute! Det är bara greppa tag i den, Världen gick inte under vid år 2000, inte heller något av dom datumen som tidigare har angivits av Jehovas Vittnen. Tänk dina egna tankar ett tag, så märker du nog ett och annat som inte stämmer! Du behöver inte köpa min historia, för den är min! Är du bortom hjälp så är jag ledsen för det. Men här får var och en fritt tala om sina tankar och historier utan att nån jävla vittne behöver kunna köpa dom!
Citera
2006-11-23, 17:15
  #11
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
Levde på gatan tills jag rök in i lumpen,

Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
Tänk dina egna tankar ett tag, så märker du nog ett och annat som inte stämmer

*tänker min egen tanke*

Hur blev du inkallad när du bodde på gatan?
Citera
2006-11-23, 17:27
  #12
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
*tänker min egen tanke*

Hur blev du inkallad när du bodde på gatan?
Ja, hur blir man det? Sheriffen plockade mig från gatan och sade " Det är dags för lumpen nu pojk " Fick först sitta i cellen 2 dagar innan transport till lumpen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback