32 989 besökare online
856 265 medlemmar • 45 789 192 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Övrigt > Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum
Svara på ämne
Ämnesverktyg
VEMDÅJAG
Medlem
Jag förstår mycket väl att man kan tycka illa om att gå på krogen. Det är ju ganska tråkigt. Att besöka en pub är annat. Och vad är det för fel att vara hemma med sin sambo?

Henkko
Medlem
Henkkos avatar
Menar du på allvar att du undrar om det är något fel på dig för att du inte vill gå på krogen?

Tjejer, i synnerhet mammor, ogillar väl krogen extremt mycket? Det är därför de går till danshak och klubbar. På en vanlig krog går det säkert 4 killar på varje tjej...

typhoon
Medlem
typhoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Har aldrig varit något större fan av att "gå ut".
Då skall väl tilläggas
att jag inte är så mycket för alkohol i fullt den utsträckningen min bekantskap är. Godare, och inte minst trevligare, att sitta hemma och smutta en whiskey över ett parti kort alt. något mindre ställe för att bara ta en öl än att gå ut till något sunkigt, trångt uteställe för att bli full som en alika.

Nej minsann det håller jag mig ifrån

Känns som att detta är något som jag kunde ha skrivit. Håller med dig till fullo.

storyteller
Medlem
storytellers avatar
Kan uppskatta både att bokstavligen ta en öl och att supa. Nackdelen när man går ut på klubbar och annat (antagligen särskilt de som släpper in 18-åringar) är att det blir en hel del oprovocerat bråk.
Mina polare är mest intresserade av att supa ordentligt när de går ut, annars stannar de hemma.
Att ta nån öl och snacka hela kvällen är jäkligt underskattat bland yngre

Neonight
Medlem
Neonights avatar
Tycker det är mycket trevligare att ha en supar-kväll med vänner framför tv eller liknande...kan blir mycket givande

ja folk tycker nog jag är lite könstigt....men va fan

Blå Ruta
Medlem
Blå Rutas avatar
Har också lite svårt i att se vad som är så fruktansvärt kul med att att gå till överfulla ställen med drägg där man inte kan höra vad andra säger.
Tycker också det är mycket trevligare att gå till en pub eller till ställen där man kan hitta ett lite tystare hörn där man kan sitta hela gänget och garva och vara packade.

On Steroids
Medlem
On Steroidss avatar
Håller med trådskaparen!!
Är ett förbannat tjat på att man ska med ut på krogen. Visst kan det vara kul någon gång om man e ett kul gäng, men var och varannan helg!
Själv känner jag att jag växt ifrån det och gör hellre något annat som nöje.
Känner att jag gjort kroglivet så mkt att jag numera är trött på det.
Visst om man e singel och kan ut på ragg turne då finns det kanske ett visst intresse.

Nej finns betydligt roligare saker man kan göra än att springa på krogen varje helg.

Smurffröken
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Menar du på allvar att du undrar om det är något fel på dig för att du inte vill gå på krogen?

Jag undrar inte direkt om det er något fel på mig, utan om alla tycker jag er konstig, eller om det finns andra som tycker som mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Tjejer, i synnerhet mammor, ogillar väl krogen extremt mycket? Det är därför de går till danshak och klubbar. På en vanlig krog går det säkert 4 killar på varje tjej...
Tror det er många mammor som går på krogen derför att de behöver bevisa för sig själv at de minsann inte er för gamla för sånnt....jag känner inget behov av att bevisa det....och har aldrig tyckt om att gå på krogen

ellep
Medlem
elleps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Jag är 22, och går nästan aldrig ut. Jag tror faktiskt att jag hatar kroglivet, men ibland är det roligt. Blev avskräckt efter att ha börjat jobba som bartender innan jag ens fick gå på krogen. Läskigt att se hur alla blir så jävla dräggiga..

Ledsen för OT, men får man verkligen servera alkohol innan man är 18? Det visste jag inte.

För övrigt så föredrar jag också ett lugnt ställe där man kan göra annat än se asfulla grabbar försöka plocka hem några poäng hos en female.

Birabacken
Medlem
Birabackens avatar
Att stå och trängas som en jude på krogen är bland det idiotiska jag vet. Man kan inte prata med nån då musiken är för hög. Skulle man kunna prata med nån är alla för fulla... näh, det går bara bort. Jag stannar hellre hemma eller sitter på nåt lugnt ställe där man kan prata med folk och koppla av.

VEMDÅJAG
Medlem
Verkar som om vi alla är inne på samma linje. Bra det.

EnslaveThemAll!
Medlem
Jag hatar också uteställen/uteliv.

Möjligtvis tycker man det är kul om man är en IQ-befriad babian, men jag få inte ut något av det. Drar jag ut en lördag så blir hela kvällen förstörd.

Att så många älskar att "gå ut" kan man ju iofs förstå - världen är ju överfull med idioter.

Svara på ämne
Topp Dela »