Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-05-29, 00:11
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Gräver upp en gammal tråd istället för att starta en ny. Går helt efter rubriken.

Nej, Röda korset har återigen bevisat att de är politiska aktivister. Vad lagar och lagrådet säger bryr sig inte Röda korset om. De hjälper alla oavsett om man är i Sverige lagligt eller olagligt. Själv har jag bidragit mycket måttligt till just RK. Men det är tragiskt att se ännu en organisation satsa allt sitt förtroendekapital på att underlätta för kriminella att vistas i Sverige.

Tidigare har jag skänkt pengar till Stadsmissionen, Läkare utan gränser och Wikipedia men fått sluta då jag inte kan bidra till kommunistiska extremistaktivister. Mest besviken är jag på läkare utan gränser. Men Röda korset? Inte en krona
Hur ser det ut inom ledningen vid röda korsets ungdomsförbund?
Nya skandaler efter af Donner?
Citera
2023-02-06, 12:09
  #110
Avstängd
Sportlabans avatar
Avfärdar dem bland annat med att hänvisa till massinvandringen. Jag skänker aldrig någonting till dem.

Kan inte detaljerna avseende just Röda Korset men läser jag den här tråden är jag säker på att jag gör rätt.
__________________
Senast redigerad av Sportlaban 2023-02-06 kl. 12:15.
Citera
2024-02-28, 17:22
  #111
Moderator
Strix m/94s avatar
Sår har då RÖDA korset ånyo blivit ertappade med byxorna nere och båda händerna i syltburken. Nu driver de kampanj för Putin också, vid sidan av allt annat.

Citat:
Opartiskhet, neutralitet och självständighet är tre av de grundläggande principerna för Röda korset-rörelsen som har 14 miljoner volontärer i 191 länder. Men med hemliga dokument från presidentadministrationen i Moskva kan vi nu avslöja hur ryska Röda korset ingår i Kremls hemliga projekt för att stärka Vladimir Putins position inför det kommande presidentvalet om två veckor.
https://www.expressen.se/nyheter/var...a-roda-korset/

Om ryska RÖDA korset agerar på detta sätt, så finns det ingen anledning att inte förmoda att Internationella RÖDA korset agerar på motsvarande sätt, och det svenska RÖDA korset vet vi sedan tidigare har ägnat sig åt suspekta verksamheter, en del över tid redovisade i denna tråd.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback