Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-20, 13:47
  #2305
Medlem
Inglorias avatar
Å, den här minns man ju!
Citera
2013-11-20, 13:48
  #2306
Medlem
UT64s avatar
P.g.a. denna tråd kom jag att tänka på ytterligare en liten chokladkaka
som försvann. Kommer ej ihåg namnet, men det kan ha varit något med "alp".

Den var något mer kvadratisk än Rigi men i samma vikt, 20-30 gram.
På omslaget var det någon form av alpbild med en ko tror jag.
Chokladen var ganska mörk men söt med en liten tendens åt vaniljhållet.
Mycket, mycket god och kostade lite.
Citera
2013-11-20, 15:40
  #2307
Medlem
kostymnisses avatar
Den där fick jag ALLTID i min lördagsgodispåse. Ja,jag är så gammal att det bara var godis på lördagarna... Den var helt enkelt gjuten, jag fullkomligt älskade den vill jag minnas.

Sedan vad den skulle smaka idag om den funnits kvar är ju svårare att säga när man ändå smakat en del finare choklad men jisses vilken nostalgi.

Tack TS för att jag fick en trevlig promenad längs minnenas allé!
Citera
2013-11-22, 13:09
  #2308
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Lasse på Fazer är en riktig ful en. Rigi var jättegod tunn fin choklad.
Nja, Rigi var god för den nostalgiska faktorn. Rigi smakade lite som tysk julkalenderchoklad (eller som den smakade förr), gott i små mängder men jag tror ingen skulle käkat en 100 g Rigi-kaka och njutit.
Citera
2013-11-25, 18:02
  #2309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rautan
Någon som vet något om dom gamla tuggummina Hawaii?

ja det stack liksom till i munnen när man stoppade in det och sen var det otroligt saftigt. köptes alltid på statoil om man stannade med förmyndaren
Citera
2013-11-25, 18:08
  #2310
Medlem
http://www.marabou.se/marabou/page?s...1&PagecRef=756

jag trodde denna försvunnit då jag inte hittar den någonstans. nån som vet var de finns?
Citera
2013-11-25, 19:12
  #2311
Medlem
Hjaerndoeds avatar
Vilken rolig tråd

Jag kom och tänka på dom hära påsarna med ett ufo på med nått tuttifrutti socker i som smattrar när man stoppar det i käften :P tror iofs dom förbjöd det då det typ hade tagit död på nån hund som hade fått i sig det för många år sen.

Fantomen klubborna! jävla fina grejer

och sen för er som kommer ihåg dom hära Garbage pale kids tuggumin där man sånna roliga samlarbilder

Sen vill jag minnas att det fanns sånna små chockladkakor typ med 2 bitar i blå förpackning så var det nog en ko eller nått på dem tror man brukade få dem i sånna Palle-kuling påsar
Citera
2013-11-25, 19:15
  #2312
Medlem
50 örestuggumina kom sjunt många sorter på 80 talet. Var månadens höjdpunkt när en ny sort kom. Nu finns bara ett fåtal sorter kvar (jenka,shake,dance,chock). Och nu ligger dom i några jävla kondompäsar istället för karamelpapper. Fan inte konstigt att det går åt helvete för landet.
__________________
Senast redigerad av Kent-Herbert 2013-11-25 kl. 19:21.
Citera
2013-11-29, 04:09
  #2313
Moderator
HelgeBuks avatar
Minns ni det här då? Disney-choklad! Små chokladkakor, kanske 30-50g, med en disneyfigur i vit choklad i mitten. Säkert jättedyra, men det var ju mormor som betalade, så inte brydde jag mig om det. ;)
Citera
2013-11-30, 13:00
  #2314
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjaerndoed
Jag kom och tänka på dom hära påsarna med ett ufo på med nått tuttifrutti socker i som smattrar när man stoppar det i käften :P tror iofs dom förbjöd det då det typ hade tagit död på nån hund som hade fått i sig det för många år sen.

Poprocks.

Finns fortfarande utomlands och lär finnas i en del turkkiosker i sverige.
Citera
2013-12-02, 20:48
  #2315
Medlem
pakchois avatar
Vad hände med lakrisal?
Citera
2013-12-06, 16:46
  #2316
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanksam
Borta i påse. Finns dock som lösvikt numera.

Fast jag har inte hittat syrlingar i lösvikt heller. De kanske finns i välsorterade godisbutiker men inte i matbutiker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback