Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-05, 16:02
  #1693
Medlem
Camixys avatar
det undrar jag me :O
Citera
2011-10-09, 11:38
  #1694
Medlem
Tullamores avatar
Marabou Romrussin.Djupt sörjd och saknad.
Citera
2011-10-16, 10:27
  #1695
Medlem
Mitt favorit tuggummi Dance, samma tillverkare som jenka dom har typ gjort massa nya smaker och alla smakar skit. Dom var tvungna att ta bort den godaste smaken dom hade (enligt mig godaste)

http://www.cybercandy.co.uk/aaasmt/i...ope_short#2183

någon som vet om om dom fortfarande säljs någon stanns eller något som smakar likt? har inte hört eller hittat något ställe på flera år
Citera
2011-10-16, 11:25
  #1696
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
kex chocklad med blåbär smak kan inte hitta de

Där jag bor är det tvärtom. Hallon tog slut i ett nafs och nu flödar hyllarna över av blåbärschoklad.

Ont: Kexnougat, Marabou jordnötsnougat, Rapid, Score, Mörk kexchoklad (?), Disneygodiset med en vit disneyfigur i mitten, Rigi, Bon-bon godiset (finns i DK), Emser.

Kort sagt, allt det godaste. Jag måste ha för jävla dålig smak...

Men vill ha tillbaka KEXNOUGAT. Nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2011-10-17, 11:47
  #1697
Medlem
CitrusSinensiss avatar
AKO-kola med chokladsmak, har letat men hittar inte någonstans! Finns de kvar i Sverige?
Citera
2011-10-17, 12:05
  #1698
Medlem
Maardhufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusSinensis
AKO-kola med chokladsmak, har letat men hittar inte någonstans! Finns de kvar i Sverige?

AKO Soft Chok fanns att köpa 2010, vill jag minnas.
I dagsläget tror jag - tyvärr - att kolan åter slutat att produceras.
Citera
2011-10-17, 14:43
  #1699
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maardhufvud
AKO Soft Chok fanns att köpa 2010, vill jag minnas.
I dagsläget tror jag - tyvärr - att kolan åter slutat att produceras.
Fan! Den enda AKO-kolan jag gillade.
Citera
2011-10-17, 19:20
  #1700
Medlem
olof-palmes avatar
De där bokstäverna som man kunde köpa i lösvikt för 10-12 år sen.. Satan vad tiden går fort när man tänker efter....

Salta och sura ess har jag inte sett till på år och dar heller..
Citera
2011-10-17, 21:20
  #1701
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olof-palme
De där bokstäverna som man kunde köpa i lösvikt för 10-12 år sen.. Satan vad tiden går fort när man tänker efter....

Salta och sura ess har jag inte sett till på år och dar heller..

De finns allt kvar. Jag brukar se de på ATG ombud eller så. Inne på Willys t.ex. så finns de i en skål vid kassan. Men inte i lösvikt bland allt annat lösgodis tyvärr. Kostar 1kr/st.
Citera
2011-10-17, 22:55
  #1702
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
De finns allt kvar. . Kostar 1kr/st.

Fortfarande!!!??? . Det kostade dom för sjutton när jag gick ut högstadiet och det var 1991. Ingen inflation på dessa godsaker.... Kanske blir en tripp ner till videobutiken i morgon, vet att dom har liggande i en burk (dock aldrig kollat priset).
Citera
2011-10-17, 23:32
  #1703
Medlem
Sedated90s avatar
Åh Sura Ess vilket barndomsminne, vi sprang alltid och köpte det på den lokala pressbyrån jag och mina kompisar. Härligt om de fortfarande kostar 1kr/st måste ta och leta upp en butik som säljer dem har nog inte ätit dem på flera år.

Va härliga tider med när de billiga tuggummina (Jenka, Dance, Shock och allt vad dem nu hette) på pressbyrån kostade 50 öre styck blev en del tuggummin för veckopengen.
Citera
2011-10-17, 23:54
  #1704
Medlem
Svidmyras avatar
På 90-talet fanns några olika danska (?) salta och sura småbitar i påsar med fräcka äckliga namn: Snorkråkor, Harlortar, Pissmyror och liknande. De flesta sorterna var jättegoda. Minns någon namnen på andra sorter så jag slipper fundera?

Är Aco Choc borta? Aco Mint också? Vad sugen jag blev på sånt nu...

Hemglass hade rosa glassar med vaniljglass inuti och (tror jag) hallonsaftskal med små exploderande piller på, Dolly Parton hette de.

De oranga rutmönstrade Salmiak-askarna med rombformade platta små saltlakritsskivor.... borta!
Tills jag - o fröjd! - hittade några askar på Stockholms Stadsmuseum häromåret.

Negerkyssarna var också goda men såna har jag inte sett på länge. Inte ens med nytt PK-namn.

Finns riktiga Mums-Mums kvar? Likörbönor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback