Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-18, 00:01
  #1
Medlem
Hår på ryggens avatar
....Lergigan och Atarax, är det värt att prova? Förstärks effekten eller är det meningslöst?
Citera
2006-11-18, 01:03
  #2
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hår på ryggen
....Lergigan och Atarax, är det värt att prova? Förstärks effekten eller är det meningslöst?

Kan väl funka om du vill sova längre och djupare samt bli segare dagen efter om du tillhör den skara som får effekt av antihistaminer. Några speciella risker bör inte föreligga om du använder ditt omdöme och vet hur du reagerar på de olika medicinerna individuellt använda. Du kanske blir lite lugnare, det vet jag inte, men vissa brukar ju kombinera Stilnoct och Propavan för att dels lättare somna in och sedan sova djupare under natten. Nu är inte Lergigan/Atarax riktigt samma sorts medicin som Propavan även om de för vissa ger liknande effekter dvs. att de är lugnande och sövande. Imovane och stilnoct är sk. semibensos, dock har Imovane en längre halveringstid har jag för mig och skall fungera för att förstärka sömnen längre tid än Stilnoct som mer är en insomningstablett. Jaja, något förvirrat svar, men det är så individuellt hur man reagerar. Något extraordinärt rus tror jag dock inte på utan som bäst en skapligt god natts sömn...
Citera
2006-11-18, 18:34
  #3
Medlem
SideWalkOfFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hår på ryggen
....Lergigan och Atarax, är det värt att prova? Förstärks effekten eller är det meningslöst?


Varning før att kæka mycket lergigan på samma gång. Både jag och min pojkvæn fick otroligt æckliga kramper av det. Vet ej om det gæller alla dock.
Citera
2006-11-18, 18:56
  #4
Medlem
A-Dmps avatar
Det enda som är värt att blanda med Imovane är alkohol. Och inte ens det är sådär superkul.
Citera
2006-11-20, 17:57
  #5
Medlem
jrgbgs avatar
Imovane, atarax & stecolid funkar fint. somnar snabbt & sover länge. tar men för mycket atarax blir man dock seg dagen efter, iallafall jag.
Citera
2007-01-19, 00:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hår på ryggen
....Lergigan och Atarax, är det värt att prova? Förstärks effekten eller är det meningslöst?
Jag har dom medlen här bevid och i mig.
Lergigan och atarax tar jag bara för att det kan hjälp på nått sätt som jag inte märkt (känner folk som älskar lergigan)
Om du bara ska sova på dom så visst. då hjälper dom varandra.... men e du ute efter flum så har inte jag märkt någom ökning pga L och A,
Du kan väl peta i dig några o testa. Om du ska flumm altså
När det gäller sova så hjälper en invation av getingar i sovrumet mig att somna lika mycket som L och A, men vissa har stor efekt från dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback