2006-11-17, 18:15
Medlem
Meccans avatar
Är det bara jag som tycker det är en väldig dubbelmoral att Aftonbladet väljer att publicera de protestantiskt religösa satirteckningarna av Jorge Varas som uppenbarligen har retat upp folk ganska rejält. Varför är artikeln på gränsen till humoristisk och inte lika allvarlig som "Därför väljer Aftonbladet att inte publicera Muhammedbilderna" där man pratar om att tidningen inte vill publicera bilder som kränker någon annans tro och väcker anstöt och ilska bland så många världen över. Men är det inte just precis det Jorge Varas teckningar gör. Är det i ren dumhet någon praktikant har publicerat bilderna eller känns kanske kristna mindre farliga än muslimer? Ska vi bränna ner ett par ambassader och mordhota Jorge Varas familj nu så att vi vinner lika mycket respekt som muslimerna?

Edit: http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/...934228,00.html
Citera
2006-11-17, 22:14
Medlem
stonetemplepetes avatar
Tyvärr är det ju så kvällstidningarna fungerar. Efter att under flera år drillat så kallade journalister till att bli löpsedelsdyrkare så uppnår man detta. Det säljer mer att säga "därför publicerar vi inte...." jämfört med att publicera. I alla "viktiga" frågor så ställs den viktiga frågan av "yttrandefrihetens" beskyddare..vad tjänar vi mest på...ett förnekande eller ett publicerande...det enda som styr är hur mycket upplagan påverkas av löpsedeln...

Varför läser du ens den skit de här yttrandefrihetens fiender sprider?

edit:klargörande...
Citera
2006-11-18, 18:57
Medlem
Damortes avatar
Dags att ge sig ut på stan nu och bränna ner byggnader samt skjuta vilt i luften och förstöra andras egendom, för såhär får det banne mig inte gå till! Kristusu Akhbar!
Citera
2006-11-19, 02:21
Medlem
jaha jovissts avatar
Jag antar att dom vill få det till att kristna minsann är lika intoleranta som muslimer när deras religion smädas. Vi får väl se hur många mordhot från biskopar och präster Aftonbladet råkar ut för efter den här vågade publiceringen. Jag tycker det är utmärkt och belysande, nyttiga idioter.
Citera
2006-11-19, 15:48
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jag antar att dom vill få det till att kristna minsann är lika intoleranta som muslimer när deras religion smädas.

Självfallet. Man kan se framför sig hur det vattnades i munnen på "journalisten" Titti Jersler. Visserligen vet hon likt en skrämmande stor del av svensk ungdom inte skillnaden mellan "de" och "dem", men vad betyder språkkunskaper för en journalist? Bara man kan peka på hur farlig den kristet imperialistiska neocon-konspirationen är, när man spolar ner en teckning på en toalett i Malmös Folkets Hus (eller var det Folkets Park, lilla Titti verkar inte ha bestämt sig i sin artikel).

Citat:
Vi får väl se hur många mordhot från biskopar och präster Aftonbladet råkar ut för efter den här vågade publiceringen. Jag tycker det är utmärkt och belysande, nyttiga idioter.

Belysande? Äh. Av idioter, för idioter. Idioter kommer inte att göra sådana avancerade reflektioner, och AB kommer naturligtvis inte att försöka hjälpa idioterna genom att göra en uppföljning som pekar ut det annars uppenbara: Ingen hotades, ingen mördades, inga kampanjer för "förståelse" för "kränkta kristna" inleddes, inga präster reste världen runt för att peka ut för andra kristna ledare hur ogudaktigt Sverige är och hur vi behöver straffas, o.s.v.
Citera
2006-11-19, 16:13
Medlem
Celerons avatar
Politiskt korrekt hycklande svineri.
Satirnivån på de s.k muhammedkarikatyrerna var ju inte
grövre än det här teckningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto