2015-11-28, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarHarry
Vilken bromskloss till människa. Hon är en sådan där riktig gråsosse som helt tappat kontakten med verkligheten och vägrar erkänna partiets tillkortakommanden, brister och fel.

Idag påstår hon att SDs väljare sprider svartsyn i samhället och att deras låga förtroende för samhället kan viftas bort som dålig inställning.

Det är sådana som hon som säkerställer att samhället förfaller.

Har ingen respekt för denna betongsosse.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21844883.ab

Det man vill se som en jämförelse är ju varje parti för sig, inte SD och "alla väljare".

Sen är det klent att hon inte ens bemödar sig med att reflektera kring hur så många människor kan ha ett så "djupt misstroende mot centrala funktioner i det svenska samhället."
Senast redigerad av Foolson 2015-11-28 kl. 09:44.
Citera
2015-11-28, 09:47
Medlem
MrMarios avatar
Nu är Lena igång med nya desperata pajaskonster.
Nu är det SD-väljarnas låga förtroende för 7-klövern och journalister hon gastar och gormar över. "De sprider en svartsyn som majoriteten inte delar" - skriker hon rakt ut. Oj, SD-väljare tycker inte som miljöpartister, Sossar och Reinfeldtare, vilket otrolig chock! Rent av lite odemokratiskt att de inte har samma åsikter som alla andra?!

Vidare så påstår den ljusskygga damen att gemene man tycker att landets journalister är viktiga och gör ett viktigt jobb. Trist då att hon missade att 52% av folket har lågt förtroende för just journalister.
Senast redigerad av MrMario 2015-11-28 kl. 10:01.
Citera
2015-11-28, 09:53
Medlem
BerraTraesks avatar
Mellin skriver alltid illa, men hennes senaste alster är ju helt absurt, ofattbara slutsatser och resonemang.
Hon måste ju vara direkt svagbegåvad.
Citera
2015-11-28, 09:53
Medlem
Enydrions avatar
Hon verkar aldrig ha slagits av tanken, att det kanske är den fjärdedel av befolkningen som sympatiserar med SD som har rätt... De som skriver här på forumet och ogillar SD brukar ju vara den sorts människor som SD sympatisörer alltid anklagas att vara, men jag förstår hur svårt det måste vara att slåss för Sossarnas politik genom att använda logik och sakliga argument...

Men hon är ganska bra på att ta fram saker i ljuset, men ofta är det alldeles fel slutsatser hon drar...

En person som har högt förtroende för journalister, måste ju ha uppenbara problem med logik och att tänka själv... Lena borde ju dessutom veta det bäst av alla i Sverige, hon träffar ju dagligen, de mest vidriga journalisterna i landet på sitt 'jobb'
Senast redigerad av Enydrion 2015-11-28 kl. 09:57.
Citera
2015-11-28, 10:00
Medlem
Jag läste artikeln. Kom hon fram till någon slutsats varför förtroendet för media är så lågt i gruppen?
Citera
2015-11-28, 10:10
Medlem
Ratads avatar
Hade jag tagit besluten hade jag inte gjort artikeln i nuvarande form. Var det en undersökning eller politisk krönika? Ett inslag som ville vara bägge delarna men som misslyckades.

En engångspseudoundersökning där bara SD:are mäts mot en gråskala? Jag hade gjort en artikelserie om varje parti - det hade varit extra intressant angående miljöpartiet. Det är där den politiska polariseringen sker nu - inte i sölvesborgarns parti. Det kanske kommer liknande där miljöpartister mäts mot en grå massa?

Dödsknarkarnazisterna och de obildade bönderna på Flashback har rätt enligt mig. Gör ordentliga interaktiva diagram där partier och socialgrupper och allt annat som kan vara intressant tydligt går att se.

Som krönika var det inte heller lyckat. Lena släppte en fjärt in genom en vidöppen insparkad dörr - SD:arna är skeptiska till samhällsfunktionerna och de styrande! En intressantare krönika hade varit att ta upp ämnet om vilket omdömme de olika delarna av den grå massan har i samma fråga. Romson må gråta och yla men hur är det med Christer, 43, i Tidaholm som allt röstat MP och som just nu sliter som ett djur på socialen eller det tillfälliga flyktingboendet. Jag vill veta hur den gruppens förtroende för de vid köttgrytorna ser ut.
Senast redigerad av Ratad 2015-11-28 kl. 11:07.
Citera
2015-11-28, 10:42
Medlem
Lobengulas avatar
"De sprider en svartsyn"?

Ursäkta, sedan när är kritik mot nuvarande ordning en "svartsyn"? Det innebär rimligtvis att Mellin anser att nuvarande ordning är perfekt, felfri och normaltillståndet. Det får Mellin gärna tycka men det betyder inte att det är sant.

Mellin är ju ett praktexempel på orsak till det växande journalistföraktet. I stället för att leverera nyheter och granskningar så ska Mellin förnumstigt fostra och tala om vad läsarna ska tycka.
Citera
2015-11-28, 11:56
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
"De sprider en svartsyn"?

Ursäkta, sedan när är kritik mot nuvarande ordning en "svartsyn"? Det innebär rimligtvis att Mellin anser att nuvarande ordning är perfekt, felfri och normaltillståndet. Det får Mellin gärna tycka men det betyder inte att det är sant.

Mellin är ju ett praktexempel på orsak till det växande journalistföraktet. I stället för att leverera nyheter och granskningar så ska Mellin förnumstigt fostra och tala om vad läsarna ska tycka.
Mellin är sosse och i hennes värld så finns det bara ett parti och det ska räcka till alla och den som inte tycker det är det något fel på, osolidarisk eller något sådant. Att politiken är en arena med olika åsikter, ideologier och partier där människor gör egna väl underbyggda val finns inte i hennes föreställningsvärld.
Citera
2015-11-28, 12:24
Medlem
Undrar om hon är så korkad i verkligheten som hon framstår eller om bara vägrar inse fakta? I vilket fall bör hon vara orolig, för reliker som henne samt de på AB:s ledarsida är just det - reliker som vägra anpassa sig till en ny verklighet och ingen utanför AB lär vilja ta i dem med tång. De gör sig själva helt irrelevanta. Ingen vettig människa kan ta det hon skriver på allvar.
Citera
2015-11-28, 14:08
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21844883.ab
Lysande krönika som säger det mesta om det verklighetsfrämmande kverulanterna i SD:s led.
Jävla nötter!

Men om de hade gjort en riktig artikelserie tror jag det kommit fram att fler än SD och deras sympatisörer "har vänt samhället ryggen". Är de också "jävla nötter"?
Citera
2015-11-28, 14:16
Medlem
Jag skulle vilja läsa en artikel om hur medias beteende eventuellt driver väljare till SD istället för från. Jag tror att det mest ivriga vänsterextrema bara genom att delta i debatten faktiskt ökar nettoströmmen av väljare till SD. Hade man bara hållt tyst kanske dom hade stannat i något av allianspartierna + S vilket ju ur vänsterextremistens perspektiv borde vara bättre.
Citera
2015-11-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Men om de hade gjort en riktig artikelserie tror jag det kommit fram att fler än SD och deras sympatisörer "har vänt samhället ryggen". Är de också "jävla nötter"?
Finns statistik i den krönikan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in