Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-15, 16:17
  #1
Avstängd
Jag har laddat ner några refills till propellerhead reason, men det står ju inte till vilka "maskiner" som diverse ljud är till? Är det meningen att man skall göra på något speciellt sätt, någon som har tips på hur jag sorterar ut allt osv osv?
Citera
2006-11-15, 18:02
  #2
Avstängd
methodmanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
Jag har laddat ner några refills till propellerhead reason, men det står ju inte till vilka "maskiner" som diverse ljud är till? Är det meningen att man skall göra på något speciellt sätt, någon som har tips på hur jag sorterar ut allt osv osv?

mapparna inuti refillen brukar heta typ "Dr.Rex Loops" och "NN19 Samples" etc...
Citera
2008-05-29, 21:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
Jag har laddat ner några refills till propellerhead reason, men det står ju inte till vilka "maskiner" som diverse ljud är till? Är det meningen att man skall göra på något speciellt sätt, någon som har tips på hur jag sorterar ut allt osv osv?

Prova dig fram. NN-XT spelar nästan allt. Men som han ovanför sa så står det faktiskt ofta i Refillnamnet vilken spelare som gäller. Har du till exempel ett trumpaket så bör det vara redrum osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback