Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-21, 03:14
  #205
Medlem
paras0nics avatar
Ariana Restaurang i Göteborg, utan tvekan!

https://onlinepizza.se/restaurant/s5...ana-restaurang

Beställde en pizza där en gång, var vrålhungrig så jag beställde en kebabpizza med pommes på. Den kommer 33 minuter efter angiven tid, kall dessutom, så ni kan ju tänka er hur äckligt dassiga pommes fritesen blev. Kanske 10-12 tunna, extremt tunna, strimlor ”band-kebab” som smakade grillkrydda. Det var helt oätligt. Glömde jag att säga att de glömde det viktigaste, dvs, sås? De gav mig till och med fel dricka.

Nä, beställ aldrig från de här skojarna. Jag hoppas innerligt att någon skickar in en molotov-cocktail så lokalen står i lågor för så illa gör man bara inte mat, end of.
Citera
2019-07-13, 20:21
  #206
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Ariana Restaurang i Göteborg, utan tvekan!

https://onlinepizza.se/restaurant/s5...ana-restaurang

Beställde en pizza där en gång, var vrålhungrig så jag beställde en kebabpizza med pommes på. Den kommer 33 minuter efter angiven tid, kall dessutom, så ni kan ju tänka er hur äckligt dassiga pommes fritesen blev. Kanske 10-12 tunna, extremt tunna, strimlor ”band-kebab” som smakade grillkrydda. Det var helt oätligt. Glömde jag att säga att de glömde det viktigaste, dvs, sås? De gav mig till och med fel dricka.

Nä, beställ aldrig från de här skojarna. Jag hoppas innerligt att någon skickar in en molotov-cocktail så lokalen står i lågor för så illa gör man bara inte mat, end of.
Är den borta? Hittar bara en i Malmö på Tripadviser.
Citera
2019-07-13, 23:56
  #207
Medlem
Glorkass avatar
Stannade på ett ställe på väg hem från Sälen, strax söder om Falun. Namnet var Fäggeby Pizzeria tydligen.

Redan utanför så inser jag bara genom att se byggnaden att detta är inte nåt bra ställe, men det var lite panik med mat så vi gick in. Har barn så det är lite kinkigt med lunchtid. Fäggeby har ingen annan restaurang, inte ens en kiosk finns.

Det luktade cigg och äcklig mat därinne, lokalen är helt tom på folk och möblerna är slitna. I ett hörn hänger en dammig tjock-tv som visade sitcoms på TV6. Inser snabbt att cigglukten kommer från ägaren, när man kommer närmare känner man också en tydlig svettlukt.
Han är utländsk, i 50-årsåldern och ser helt deprimerad ut. Han jobbar helt ensam i den här hålan dag ut och dag in. Jag får nästan ångest bara av den tanken. (Vill man se hur han ser ut så sök upp stället i Google Maps.)

Vi beställer pizza vesuvio, Funghi och hamburgertallrik, borde vara säkra kort.
Inser direkt att jag borde tagit margarita för skinkan är hemsk, ni vet den där mörklila strimlade typen. Champinjonerna är från burk, av sämsta sort. Hamburgaren ser hemsk ut men som tur var så var pommes frites faktiskt ätbara.
Värst av allt var kaffet, måste ha stått en vecka eller blivit bränt eller nåt för jag har aldrig druckit så äckligt kaffe. Kan inte tillräckligt om kaffe för att ens förstå hur kaffe kan bli sådär. Fyfan!

Toaletten var dock förvånansvärt fräsch och hade tvål från Gunry så betyget blir 10 av 10! (Referens till youtubekanalen Felix recenserar.)
__________________
Senast redigerad av Glorkas 2019-07-13 kl. 23:58.
Citera
2019-07-29, 12:43
  #208
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Stannade på ett ställe på väg hem från Sälen, strax söder om Falun. Namnet var Fäggeby Pizzeria tydligen.

Redan utanför så inser jag bara genom att se byggnaden att detta är inte nåt bra ställe, men det var lite panik med mat så vi gick in. Har barn så det är lite kinkigt med lunchtid. Fäggeby har ingen annan restaurang, inte ens en kiosk finns.

Det luktade cigg och äcklig mat därinne, lokalen är helt tom på folk och möblerna är slitna. I ett hörn hänger en dammig tjock-tv som visade sitcoms på TV6. Inser snabbt att cigglukten kommer från ägaren, när man kommer närmare känner man också en tydlig svettlukt.
Han är utländsk, i 50-årsåldern och ser helt deprimerad ut. Han jobbar helt ensam i den här hålan dag ut och dag in. Jag får nästan ångest bara av den tanken. (Vill man se hur han ser ut så sök upp stället i Google Maps.)

Vi beställer pizza vesuvio, Funghi och hamburgertallrik, borde vara säkra kort.
Inser direkt att jag borde tagit margarita för skinkan är hemsk, ni vet den där mörklila strimlade typen. Champinjonerna är från burk, av sämsta sort. Hamburgaren ser hemsk ut men som tur var så var pommes frites faktiskt ätbara.
Värst av allt var kaffet, måste ha stått en vecka eller blivit bränt eller nåt för jag har aldrig druckit så äckligt kaffe. Kan inte tillräckligt om kaffe för att ens förstå hur kaffe kan bli sådär. Fyfan!

Toaletten var dock förvånansvärt fräsch och hade tvål från Gunry så betyget blir 10 av 10! (Referens till youtubekanalen Felix recenserar.)

Haha, bor ju där ute i obygden, har köpt pizza där nångång på väg hem från jobbet och tycker dem fasen legat lite över medel faktiskt 😂
Citera
2019-07-29, 19:37
  #209
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frantzen
Haha, bor ju där ute i obygden, har köpt pizza där nångång på väg hem från jobbet och tycker dem fasen legat lite över medel faktiskt 😂

Haha! Då vill jag INTE testa pizzan på de ställena du räknar som under medel!
Citera
2019-08-17, 15:12
  #210
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Haha! Då vill jag INTE testa pizzan på de ställena du räknar som under medel!

Hahahaha, mycket skit har man upplevt genom åren 😂
Citera
2019-09-13, 20:02
  #211
Medlem
Shuriks avatar
Reser en del i riket och har ätit på flera olika pizzerior i Linköping, Norrköping, Skärblacka, Mjölby, Nässjö, Eksjö, Katrineholm, Kumla, Nyköping, Borås, Stockholm...

Priset på lunchmenyn har varierat mellan 75 och 100kr. På alla pizzerior har pizzorna, shawermorna och kebabtallrikarna smakat ok, men nu senast gick jag på en riktig mina.

Nämligen på... TADA...Pizzeria Opera i Nyköping.

Lunchen kostade 69kr, vilket är det billigaste jag har varit med om. Ok tänkte jag och satte mig på en av de slitna plaststolarna, märkte snart att stället var rejält dammigt och lortigt i hörnen. Beställde en Cacciatore med salami. Efter ca 15 min blir jag serverad en inbakad Calzone ??? Ok

Åt Calzonen, men efter halva pizzan kände jag mig plötsligt illamående. Pizzan smakade INTE bra och då har jag käkat pizza måånga gånger, aldrig varit missnöjd tidigare men den här calzonen fick mig verkligen att inte vilja äta pizza mer överhuvudtaget.

Nåväl, kaffe ingick i lunchen stod det. Såg inte till någon kaffehörna, så jag bad personalen om en kopp kaffe. "Italienaren" bakom disken såg ut som ett frågetecken, men lovade att snart fixa kaffe.

Så efter 10 min kommer han med en mugg kokhett pulverkaffe, som smakade bäs.

Förutom det kokheta pulverkaffet och den illasmakande pizzan, så fick man dessutom höra högljudda
jalla jalla-konversationer på Pizzeria Opera. Detta ställe är ett skämt.
Citera
2019-09-13, 23:44
  #212
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shurik
Reser en del i riket och har ätit på flera olika pizzerior i Linköping, Norrköping, Skärblacka, Mjölby, Nässjö, Eksjö, Katrineholm, Kumla, Nyköping, Borås, Stockholm...

Priset på lunchmenyn har varierat mellan 75 och 100kr. På alla pizzerior har pizzorna, shawermorna och kebabtallrikarna smakat ok, men nu senast gick jag på en riktig mina.

Nämligen på... TADA...Pizzeria Opera i Nyköping.

Lunchen kostade 69kr, vilket är det billigaste jag har varit med om. Ok tänkte jag och satte mig på en av de slitna plaststolarna, märkte snart att stället var rejält dammigt och lortigt i hörnen. Beställde en Cacciatore med salami. Efter ca 15 min blir jag serverad en inbakad Calzone ??? Ok

Åt Calzonen, men efter halva pizzan kände jag mig plötsligt illamående. Pizzan smakade INTE bra och då har jag käkat pizza måånga gånger, aldrig varit missnöjd tidigare men den här calzonen fick mig verkligen att inte vilja äta pizza mer överhuvudtaget.

Nåväl, kaffe ingick i lunchen stod det. Såg inte till någon kaffehörna, så jag bad personalen om en kopp kaffe. "Italienaren" bakom disken såg ut som ett frågetecken, men lovade att snart fixa kaffe.

Så efter 10 min kommer han med en mugg kokhett pulverkaffe, som smakade bäs.

Förutom det kokheta pulverkaffet och den illasmakande pizzan, så fick man dessutom höra högljudda
jalla jalla-konversationer på Pizzeria Opera. Detta ställe är ett skämt.
Låter inget vidare! Du kanske var inne fel dag, stället får ändå 3.8 i snittbetyg såg jag.
Citera
2019-09-14, 05:58
  #213
Medlem
Generalanderssons avatar
Förr i tiden när jag var lastbilschaffis så stannade jag ibland och käkade på olika pizzerior över hela västsverige, stannade för 10-12 år sedan på en pizzeria i Åmål som kallade sig för "Pizzeria Montana", minns att jag beställde en kebabpizza med pommes och lite extra sås.. jag väntade säkert i 20-25 min på pizzajävlen och när den väl kom så var botten helt seg och vidrig trots att den var färdigstekt, annars så smakade kebabköttet hästskit också var pommesen seg och kryddrad på ett äckligt sätt sist men inte minst så var "kebabsåsen" lika smaksrik som vatten också rann det över hela jävla pizzan när man försökte att käka skiten, klarade av att äta tre bitar av skiten innan jag fick nog, utan tvekan den värsta pizzan jag nånsin har smakat. Annars så serverade de inte pizzasallad till gästerna och colan som de hade var köpt i Tyskland. Bäst av allt var att utanför pizzerian så stog det en gammal sönderrostig liten Ford Fiesta ifrån 80-talet med texten "Montana Pizzeria - Gratis Hemkörning" på sidan.. tror knappast att denna pizzerian finns kvar i Fucking Åmål.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2019-09-14 kl. 06:50.
Citera
2019-09-14, 10:44
  #214
Medlem
wodelars avatar
99 % drivs av babbar så..... det besvarar frågeställningen och det blir fryspizza resten av mitt liv
Citera
2019-09-14, 10:45
  #215
Medlem
ronken82s avatar
Beställde hämtpizza ifrån ett ställe som heter/hette:
”Victoria pizza” i Utby, Gbg.

Pizzan var vidrig på alla tänkbara sätt, smakade rengöringsmedel (!?) och var svampig i konsistensen.

En annan gång beställde jag en pizza med bacon på, och fick det pålagt semi-rått...

Detta var visserligen många år sedan, och jag har svårt o tro att stället finns kvar.
Citera
2019-09-14, 10:53
  #216
Medlem
Buono Pizza, Teatergatan 15, Göteborg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback