Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2009-03-29, 22:42
  #49
Medlem
BSGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKK-MAN
du kan ju ta reda på fakta inan du skriver KKK förbjöds inte 1865 det startade då och 1920 hade dom över 4 miljoner anhängare så jag tror knappast att det va olagligt då. på 60 talet däremot så förstörde FBI för dom så dom tappade anhängare som fan men i dag så är det fult lagligt å va medlem och dom håller på att växa ingen men det tar någ lite tid men fler å fler inser att den vita rasen kan komma å dö utt om inget görs snart.men det där om att KKK står bakom rapen är skit snack vi skulle aldrig stötta neger dunk mer behöver jag inte säja det är ju sol klart att vi inte vill att negrer ska få massa pengar å status. det får bara fler vita att tycka om dom. dom är så bra på att döda varandra endå utan rapen. å vad spelar det för roll om ett par kända negrer har död på varandra det hjälper kanapast oss det fins ju miljarder kvar

Mm har hört att KKK inte rapar så mycket... Jävla pajas.
Citera
2009-03-29, 22:44
  #50
Avstängd
climaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Jag tänker inte ta åt mig äran för detta avslöjande, det är berättat för mig av en god vän som inte själv vill gå ut med uppgifterna på nätet, men sanningen måste fram!

När KKK förbjöds i USA gick rörelsen under jorden, men många blev aktiva i det nybildade NRA (National Rifle Association). NRA är en front för att samla in pengar till KKKs verksamhet, men så kom man på ett mer effektivt sätt att bekämpa det svarta samhället och samtidigt dra in mer pengar till sin verksamhet - man började uppmuntra rapmusik och startade skivbolag för att ge ut den.

Med våldsförhärligande, kvinnoförnedrande ideal i texterna och fick man unga svarta att börja vandra en stig som ledde in i fördärv och osedlighet. Genom att förgifta de ungas sinnen med denna ondskans ideal fick man svarta att börja begå brott och på andra sätt väcka den vanlige amerikanens motvilja mot svarta som grupp.

Den slutliga segern kom när man lyckades spela ut olika svarta rappare mot varandra och uppkomsten av gängkrig, inspirerade av KKKs destruktiva texter. Gängkrig där svart vände sig mot svarta och gjorde det jobb KKK inte längre kunde, döda svarta. Man fick även svarta att vända sig med ilska mot det etablerade samhället. Genom att anspela på de förtryck som de svarta fått utstå fick man dem att reagera med våld, vilket kulminerade i LA 1992 med upploppen där vilka väcke laglydiga medborgares avsky.

Genom rappen har KKK gjort mer skada mot de svarta i USA än de gjorde under klanryttarnas tid.

Värt att tänk på!
Inte helt otänkbart faktiskt. Men har svårt att se att KKK är en stor organisation eller nätverk med resurser värt namnet
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback