Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-14, 18:39
  #1
Medlem
Sommaren brukar ge speciella minnen, känslor och härliga associationer. Alltid är det en särskild låt som bringar fram härliga sommarminnen och galna äventyr...

Min låt denna sommar blev Loleatta Holloway - Love Sensation 06 - den ger sköna tillbakablickar om den härliga sommaren som var... Fest, sprit, knullande, snygga brudar, sol, värme, grillat ... ... ... mmm

Vilken är din sommarlåt 2006??
Motivera
!
Citera
2006-11-14, 18:50
  #2
Medlem
diannos avatar
Paris Hilton - Stars Are Blind
Bob Sinclair - Love Generation
Torgny Melins - Dansbander

Citera
2006-11-14, 18:51
  #3
Medlem
aCeees avatar
Basshunter - Båten ^^ Anna eller nått !!
Citera
2006-11-14, 18:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Basshunter - Båten ^^ Anna eller nått !!

Oj har du haft en så dålig sommar
Citera
2006-11-14, 19:01
  #5
Medlem
sicnexs avatar
Eftersom jag undviker populärmusik i möjligaste mån, och byter bland mina egna skivor då och då händer det ganska sällan att jag nöter in en speciell låt så till den ringa grad ett det blir en form av personlig sommarplåga.

Men om jag ändå måste nominera en får det nog bli Opeth - The grand conjuration
Citera
2006-11-14, 19:02
  #6
Medlem
aCeees avatar
''^^'' och ''Eller nått'' betyer,citat från Borat the movie, '' Pause... Pause....Pause... NOT!''
Citera
2006-11-14, 19:04
  #7
Medlem
Raised Fist - Sound of the republic

Mange Schmidt - Glassigt
Citera
2006-11-14, 19:07
  #8
Medlem
felstavadds avatar
"I am vengeance" & "Black god aftermath" med Naglfar. Ingen speciell orsak, sköna låtar helt enkelt, lagom att softa till på stranden mellan doppen.
Citera
2006-11-14, 20:18
  #9
Medlem
luudvigs avatar
Elliott Smith's A Fond Farewell.
Rakade se ett ex. av den brittiska(?) tidningen Q-Magazine och dar man fick med en skiva for totalt 20kr pa Pressbyran. Sa jag tankte varfor inte, drog hem och satte pa skivan och njot. Spelade den i repeat nastan hela min vistelse pa Gotland iar. Grymt skon lat att spela i bakgrunden pa en forfest eller en grillfest.
Riktig slappar musik.
Citera
2006-11-14, 20:37
  #10
Medlem
Cheechs avatar
The Hidden Cameras - Smells Like Happiness
Citera
2006-11-14, 20:43
  #11
Medlem
ToastBoys avatar
Supersci - Get!

Så jävla sommrig låt bara, så såg jag dem live en gång i somras också vilket fick mig att fastna för låten ännu mer...
Citera
2006-11-15, 00:38
  #12
Medlem
Agent Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToastBoy
Supersci - Get!

Så jävla sommrig låt bara, så såg jag dem live en gång i somras också vilket fick mig att fastna för låten ännu mer...

Bra val, den snurrade några varv hos mig också (hela skivan, "Pinetress on the Pavement" funkade jävligt bra i somras).

Men jag måste rösta på "Damian Marley - Welcome to Jamrock", för även om den kom innan sommaren så fanns det ingen låt som fick mig att gå igång som denna. (Lyssna även in er på "Road to Zion" från samma platta, Jr Gong och Nas kollaborerar...sweet!)

/Agent O
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback