Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 17:20
  #865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Någon som vet vilka hotell som är bra i Dubai nu när ena beachen var avstängd förra gången jag var där?

Är de det fortfarande?
Citera
2017-11-23, 22:04
  #866
Medlem
Hej,

Har lite frågor vad Dubai har att erbjuda.
Kommer öanda där ett par dagar innan jag reser vidare hur många dagar tycker ni räcker för att se det mest se bara?

Undrar lite om kostnader och tips på saker att göra.
Tänkte kör skydivning, vad kostar det ca?
En ökentur så jag låg runt 500 så det tänkte jag också testa.
Samt testa någon av vattenparkerna.

Tips på flera saker att göra?
Hur är utelivet där?

Tack på förhand.
Citera
2017-11-26, 07:13
  #867
Medlem
lahaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Hej,

Har lite frågor vad Dubai har att erbjuda.
Kommer öanda där ett par dagar innan jag reser vidare hur många dagar tycker ni räcker för att se det mest se bara?

Undrar lite om kostnader och tips på saker att göra.
Tänkte kör skydivning, vad kostar det ca?
En ökentur så jag låg runt 500 så det tänkte jag också testa.
Samt testa någon av vattenparkerna.

Tips på flera saker att göra?
Hur är utelivet där?

Tack på förhand.

Skydiving är ganska dyrt, typ 4500 kronor för ett hopp.
När det kommer till vattenparker så är nog Aquaventure, den vid Atlantis på palmen, den bästa.

Annars kan du kolla i någon av nöjesparkerna vid Dubai Parks and Resorts, gå i shopping malls, och ät ghettoindisk mat. Utelivet är bra, men lagom dyrt. Barer och klubbar finns framförallt innuti hotel.
Citera
2018-01-31, 10:22
  #868
Medlem
är helt sjukt att de stänger tunnelbanan vidd midnatt. Men när vi skulle åka hem va kl 23.30 och de stängde den redan. Det var tur vi hade pengar så vi kunde ta en taxi hem. men vi hade redan köpt biljett. Morsan var på toa när de ropade ut att sista tåget gick men sen upptäckte vi det var åt fel håll ändå. Sen är det dåligt man måste gå igenom ett parkering garaget när man ska till monorailet som går ut till palmen när man kommer med spårvagnen och att de ej hade hiss upp i pyramiderna på aquaventure vattenland. För jobbiga trappor
Citera
2018-01-31, 10:29
  #869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Nu kanske du redan åkt men kolla hotellen som ligger nere på The Walk, där är det ett flertal som har egna stränder.
Hotellet brevid burj al arab har med egen strand Jumeraih hotel tror jag dte heter
Citera
2018-01-31, 10:30
  #870
Medlem
Går dock ej komma fram med tyaxi i marinan skulle ta 30 min för oss från flygplatsen men tog 1.45
Citera
2018-02-26, 14:49
  #871
Medlem
de som är irriterande är alla i marinan som går omkring i hucklen och bara visar ögonen de går tom på stranden där folk bara går i bikini
Citera
2018-05-31, 23:06
  #872
Medlem
Hej!

Är det någon som är grym på hotell? Hittade ett ganska bra erbjudande från Balkan till Dubai där de erbjuder följande hotell i prisklassen jag sökte efter:
- Ramada Hotell Deira
- Hilton Garden Inn Mina
-Holiday Inn Downtown
-Golden Tulip Al Barsha
-Majestic Tower
- Jumeriah Rotana Hotell

Finns det något hotell som är att föredra framför den andra?
Citera
2018-06-01, 09:22
  #873
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltrasSarajevo
-Holiday Inn Downtown
-Golden Tulip Al Barsha

Dessa två har lägre betyg på tripadvisor, om man tror på sådant
Citera
2018-06-01, 15:06
  #874
Medlem
lahaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltrasSarajevo
Hej!

Är det någon som är grym på hotell? Hittade ett ganska bra erbjudande från Balkan till Dubai där de erbjuder följande hotell i prisklassen jag sökte efter:
- Ramada Hotell Deira
- Hilton Garden Inn Mina
-Holiday Inn Downtown
-Golden Tulip Al Barsha
-Majestic Tower
- Jumeriah Rotana Hotell

Finns det något hotell som är att föredra framför den andra?

Jag skulle säga att Golden Tulip i Barsha har bäst läge av de hotellen. Ligger nära Mall of The Emirates, metrostationen, och andra bra grejer i södra Dubai. Många av de andra är ganska ghetto.
Citera
2018-06-02, 14:26
  #875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahaff
Jag skulle säga att Golden Tulip i Barsha har bäst läge av de hotellen. Ligger nära Mall of The Emirates, metrostationen, och andra bra grejer i södra Dubai. Många av de andra är ganska ghetto.

Du har rätt, jag kollade läget för de andra hotellen och alla ligger i utkanten av staden. Tusen tack!
Citera
2018-06-02, 15:04
  #876
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahaff
Jag skulle säga att Golden Tulip i Barsha har bäst läge av de hotellen. Ligger nära Mall of The Emirates, metrostationen, och andra bra grejer i södra Dubai. Många av de andra är ganska ghetto.
Hur definierar du Ghetto?

Det finns ganska många sk. Fattiga som befinner sig i Dubai men dom är där för att arbeta,
inte sitta utanför metro stationerna och säga hej hej med en mc donalds kopp i handen...

Dubai är inte speciellt stort, taxi är billigt, det finns ingen anledning att fundera på Uber eller Grab
(om det ens existerar)

Expats,Locals och en del turister valjer att ta taxi mellan klubbar och barer/hotell som serverar alkohol.,
för att minimera risken att en civilkädd polis (dom finns överallt där turister vistas) lagföra en för fylla
om man skulle ta dubbel steg eller slirar på tungan om dom skulle vilja ha svar på frågor vart du har varit,vart du är på väg eller vilket hotell du bor på.

Dubai är det emiratet som är mest toleranta till turister och deras beteenden i hela UAE.
Det finns inte längre några stora inkomster på olje fyndigheter där längre.
Därav långtgående satsning på turism, Dubai har lånat miljard belopp dom senaste 7-8 åren av grann emirater som Sharjah och Qatar.

Många planerade projekt har lagts på is eller har stängts ner helt i Dubai men det finns många väldigt bra restauranger,hotell,shopping malls och aktiviter till en rimlig kostnad.

Man måste inte bo på Burj el arab för att få den den ultimata Dubai upplevelsen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f400717

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback