Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-10, 20:23
  #853
Medlem
Någon som vet vilka hotell som är bra i Dubai nu när ena beachen var avstängd förra gången jag var där?
Citera
2017-03-14, 22:52
  #854
Medlem
V-Ds avatar
Jag ska åka till Dubai med min mamma, cirka två veckor om två veckor. Har ännu inte bokat hotell då jag är osäker på vad den bästa lösningen är. Ta en vecka var på två olika ställen lutar det mest åt.

Vi är mest ute efter strand, men även shopping och sevärdheter. Kom gärna med tips och förslag.
Citera
2017-03-24, 21:07
  #855
Medlem
harems avatar
Hej alla

Fått jobb i Dubai. Inte allt för välbetalt.
Hur fungerar det med mat, vet att det är svindyrt men får boende osv. betalt av företaget.
Finns det billiga alternativ också, eller är allt rätt i genom kukdyrt?

Tack på förhand
Citera
2017-04-02, 18:04
  #856
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Jag ska åka till Dubai med min mamma, cirka två veckor om två veckor. Har ännu inte bokat hotell då jag är osäker på vad den bästa lösningen är. Ta en vecka var på två olika ställen lutar det mest åt.

Vi är mest ute efter strand, men även shopping och sevärdheter. Kom gärna med tips och förslag.

Nu kanske du redan åkt men kolla hotellen som ligger nere på The Walk, där är det ett flertal som har egna stränder.
Citera
2017-04-09, 16:42
  #857
Medlem
studioxswes avatar
Hur är det med Dubai och alkohol?

Har förstått att de flesta hotell naturligtvis har barer och servrar alkohol. Men hur är det med restauranger? Finns det barer utanför hotellen där man kan ta sig en drink?

Ett ställe som jag bara mellanlandat i, aldrig besökt. Är det lätt att ta sig från flygplatsen till centrum? Har förstått att det finns någon tunnelbana, är den ok? Bör man hyra bil?
Citera
2017-04-14, 18:52
  #858
Medlem
dozyers avatar
Hur ser det ut med bokning av ökensafari? Brukar det fungera att boka på plats, eller behövs det göra före avresa?
Citera
2017-04-15, 17:16
  #859
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dozyer
Hur ser det ut med bokning av ökensafari? Brukar det fungera att boka på plats, eller behövs det göra före avresa?

Inga problem att boka på plats, det finns mängder av olika företag som gör sådana turer.
Citera
2017-07-18, 15:32
  #860
Medlem
Hur är det att åka till Dubai under sommaren? Sjukt varmt? Mkt folk på stränderna, skönt nattliv? Uteserveringar? Turister?
Citera
2017-07-21, 18:09
  #861
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Hur är det att åka till Dubai under sommaren? Sjukt varmt? Mkt folk på stränderna, skönt nattliv? Uteserveringar? Turister?

Sjukt varmt, ja.
Citera
2017-10-14, 22:10
  #862
Medlem
Stämmer det att det är dyrt där? Läste nyss de lagt ner anledningen jag mest vill dit dvs sega republic. Dåligt! 1200 butiker. Mall of scandinavia är inget mot dubai mall. Kan man gå i short utanför hotell anläggningarna eller får man böter då. De har ju vissa lagar vet jag men de borde ej gälla längre då 12 procent är araber och resten expats
Citera
2017-10-14, 22:11
  #863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Sjukt varmt, ja.
Åk jan-mars bäst temperatur. DÅ ska vi åka! Nått bra hotell med ej så många våningar. Åker ej hiss så högst 5-6 våningar får de va och inte 36! Dåligt vi inte har img liknande park i sverige. Här är det kallt vi borde ha inomhus nöjesfält även på vintern
Citera
2017-11-13, 15:36
  #864
Medlem
Nån som åkit med Emirates. Hur tidigt hämtar transfern typ eftersom de åker redan 8.10 på morgonen från dubai. Man måste upp innan hotell frukosten öppnat. 8.10 går planet hem så tidigt har vi aldrig åkit förut. Sen kommer man fram 22.55. Nån som vet hur lång tid det tar sen innan man är på hotellet. Vi ska bo på sheraton jumeraih beach. man är inte på hotellet kanske förrän halv 1
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f400717

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback