Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-10, 18:48
  #1
Avstängd
Minimaxs avatar
Vi har en till bra pris att köpa nu för 7995 men inte med HD, ska man slå till eller vänta?

Upplösning 852x480.
Citera
2006-11-10, 18:52
  #2
Avstängd
thc__stoneds avatar
tycker du ska vänta
Citera
2006-11-10, 20:19
  #3
Medlem
BDylans avatar
Den upplösningen är inte kul alls, vänta
Citera
2006-11-12, 00:41
  #4
Avstängd
Minimaxs avatar
Mediamarkt har den kvar, 42" för 8995 och vi kan köpa den ännu billigare men tvekar. Det sågs ingen större skillnad emot de dyrare intill men andra i lokalen var bättre.

Fördel att kunna putsa rutan och bättre för barn, finns det inga skydd till LCD?
Citera
2006-11-12, 00:54
  #5
Medlem
silverblues avatar
Smartast är att vänta tills dom som klarar äkta 1080p (1920×1080) sjunker i pris. De finns redan men kostar över 20 lök.
Citera
2006-11-13, 01:29
  #6
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimax
Mediamarkt har den kvar, 42" för 8995 och vi kan köpa den ännu billigare men tvekar. Det sågs ingen större skillnad emot de dyrare intill men andra i lokalen var bättre.

Fördel att kunna putsa rutan och bättre för barn, finns det inga skydd till LCD?

Det kan vara ganska stor skillnad mellan en bra plasma och en dålig plasma, iaf när jag köpte min får nåt år sedan. Den billigare såg bilden "oljemålad" ut på.
Tecknat ser bra ut på alla plasma skärmar så se till att jämföra bilden på något annat.

Du kan rengöra LCD skärmar med.
Citera
2006-12-22, 22:35
  #7
Medlem
Headquake2s avatar
Jag funderar starkt på att köpa en 42" (minst) och det lutar åt en plasma för det är bättre färg och djup i bilden även om LCD har en skarpare bild. Så skarp att den blir lite onaturlig. Och att plasma generellt är billigare gör inte saken sämre. Denna tv´n luter det extra mycket åt.
http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-th-42pv60.htm
Smartson har f.ö. många andra bra tester....



Att Atfonbladet (som iofs inte är speciellt trovärdig) hade denna artiklen om att priserna kommer att rasa gör det bara bättre att vänta ett litet tag. Självklart hade jag ändå tänkt vänta tills mellandagsrean och kanske t om lite längre.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...960473,00.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback