Vissa verkar tro att reklamen har magisk kraft på alla människor, men, jag kan berätta en sak: det har den inte!
Jag kan säga att jag aldrig (har säkert hänt, men inte vad jag kommer på) valt en specifik produkt för att jag har sett den på TV eller i ett reklamblad. Köper jag något lite större så går jag alltid efter produkternas specifikationer och vad andra har för åsikter om grejorna. Ser jag något i ett reklamblad, speciellt kanske från OnOff, SIBA o.s.v, så tänker jag automatiskt att det är någonting lurt.
Nu ska ni inte tro att jag sitter och föraktar allt som är hårt marknadsfört, för så är det inte. Jag dricker t.ex. Coca Cola ibland, men det är inte för att jag har sett deras reklam på TV som jag inte väljer Fanta i stället, utan helt enkelt att för att jag tycker att Coca Cola är godare än Fanta.
Marknadsföring fungerar väldigt bra, det märker jag på jobbet. Många är nog för lata för att orka bry sig om att kolla upp allting innan de handlar och går därför den lätta vägen genom att välja den produkt som först ploppar upp i deras huvud. Det gör inte jag, och den som säger emot mig åker på stryk.