Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-08, 08:54
  #1
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag skriver en bokserie om en postapokalyptisk värld där folk inte har tillgång till saker som exempelvis elektricitet... Dock skulle jag gärna vilja inkludera stor användning av anabola steroider i min berättelse, men går det att syntentisera dem utan electricitet och avancerad kunskap??
Citera
2006-11-08, 09:11
  #2
Medlem
Tror inte någon seriös källa kommer att svara att du kan framställa steroider utan avancerad kunskap, att uppmana sån skit känns riktigt dumt.
Citera
2006-11-08, 09:14
  #3
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivan
Tror inte någon seriös källa kommer att svara att du kan framställa steroider utan avancerad kunskap, att uppmana sån skit känns riktigt dumt.
Men hur är det med utrustningen som behövs för reaktionerna?? Är det bara att blanda ämnen med varann eller måste man ha vakum, extremt höga temperaturer eller något annat som är omöjligt att få fram med primitiv, postapokalyptisk teknologi??
Citera
2006-11-08, 09:31
  #4
Medlem
Den frågan passar jag vidare till någon erfaren kokare, går ju alltid att googla lite info men du kommer nog att få några svar på din fråga här. Sen om möjligheten finns eller om resultatet blir bra; rena produkter, hög kvalitet osv. är ju en annan fråga.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=255523

Du kanske hittar någon kunnig person eller nåt som intresserar dig i den tråden.
Citera
2006-11-08, 13:22
  #5
Medlem
Man gör det från växtsteroler om jag inte har helt fel, krävs en hel del maskineri och kemikalier dock.

Kanske borde det passa bättre med högutvecklade bromerade flamskyddsmedel som har mycket högre androgenitet/anabolitet än steroider?
Citera
2006-11-08, 18:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke112
Man gör det från växtsteroler om jag inte har helt fel, krävs en hel del maskineri och kemikalier dock.

Kanske borde det passa bättre med högutvecklade bromerade flamskyddsmedel som har mycket högre androgenitet/anabolitet än steroider?

mkt maskineri behövs ej råvaror o sen stora pumpar nålar vialer filter ä typ de so behövs inte särsilt svårt om man läser chwis kokar skola men va vet jag....


kan du berätta mer m flamskyddsmedel lät riktigt intressant

mvh
Citera
2006-11-08, 19:11
  #7
Medlem
mm det e ganska änkelt när man väl har pulvret......... men det e inte lika enkelt att framställa sjelva testot ( det du babblar om att man bara behöver blanda o värma o filtrera) det e ju inte direkt bara o gräva upp ur backen tyvär
Citera
2006-11-08, 19:12
  #8
Medlem
redan varit uppe på disklussion det där med flammedlerna. dom har bara förmannligande effekter och ingen muskeluppbygande effekt tyvär
Citera
2006-11-08, 19:28
  #9
Medlem
Alladins avatar
Har man hormonerna i råvaruform, dvs pulverform så behövs teoretiskt sett ingen el.
Citera
2006-11-08, 19:42
  #10
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag skriver en bokserie om en postapokalyptisk värld där folk inte har tillgång till saker som exempelvis elektricitet... Dock skulle jag gärna vilja inkludera stor användning av anabola steroider i min berättelse, men går det att syntentisera dem utan electricitet och avancerad kunskap??
Den postapokalyptiske konnässören öppnar givetvis pungen på den manliga delen av befolkningen och kul-turerar sina ändamål. Torkat kuk-gods från fienden har stor betydelse i de postapokalyptiska krigen. Ty både flugsvamp och annat har försvunnit efter de stora förgiftningskrigen och i samband med Fleck-helo skandalen.

Vissa folkslag kultiverar tillochmed fångar för att ha tillgång till färska pungkulor att äta, direkt från plats. Denna kultur breddes ut under Anders-i farstuns herravälde efter Mercedes kriget, då denne hade haft oturen att få sin dotter ofrivillligt knullad av en främmande krigare.

Rent spontant så åt då Anders-i-farstun upp dennes pungkulor.... så ja ... hoppas du har fått det mesta till livs nu ... Nu stänger jag boken igen
Citera
2006-11-08, 20:28
  #11
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Den postapokalyptiske konnässören öppnar givetvis pungen på den manliga delen av befolkningen och kul-turerar sina ändamål. Torkat kuk-gods från fienden har stor betydelse i de postapokalyptiska krigen. Ty både flugsvamp och annat har försvunnit efter de stora förgiftningskrigen och i samband med Fleck-helo skandalen.

Vissa folkslag kultiverar tillochmed fångar för att ha tillgång till färska pungkulor att äta, direkt från plats. Denna kultur breddes ut under Anders-i farstuns herravälde efter Mercedes kriget, då denne hade haft oturen att få sin dotter ofrivillligt knullad av en främmande krigare.

Rent spontant så åt då Anders-i-farstun upp dennes pungkulor.... så ja ... hoppas du har fått det mesta till livs nu ... Nu stänger jag boken igen

lika sjuk som vanligt
Citera
2006-11-09, 01:54
  #12
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Den postapokalyptiske konnässören öppnar givetvis pungen på den manliga delen av befolkningen och kul-turerar sina ändamål. Torkat kuk-gods från fienden har stor betydelse i de postapokalyptiska krigen. Ty både flugsvamp och annat har försvunnit efter de stora förgiftningskrigen och i samband med Fleck-helo skandalen.

Vissa folkslag kultiverar tillochmed fångar för att ha tillgång till färska pungkulor att äta, direkt från plats. Denna kultur breddes ut under Anders-i farstuns herravälde efter Mercedes kriget, då denne hade haft oturen att få sin dotter ofrivillligt knullad av en främmande krigare.

Rent spontant så åt då Anders-i-farstun upp dennes pungkulor.... så ja ... hoppas du har fått det mesta till livs nu ... Nu stänger jag boken igen

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback