Citat:
Ursprungligen postat av _PH_
hej jag har läst massor av trådar och sökt på google om keylogger men jag hittar inte det jag ät ute efter.. jag vill ha en keylogger som jag kan binda med tex en låt o sen skicka till min kompis och den läser av allt o skicka all information till min hotmail. ska jävlas med han för han knäckte mitt msn lösenord förut o skrev till lite folk.. så tänkte jag skulle ge igen.
snälla hjälp mej!!!
tack på förhand
Saker och ting är lite mer avancerade än att bara ta två filer och stoppa ihop dom. Operativsystemet behandlar filer på olika sätt, i Windows oftast efter deras filändelse. När du har en programfil (vanligtvis .EXE) så körs koden programmet innehåller i processorn. Men när det gäller andra filer, datafiler, som till exempel kan vara musik, film, bild och så vidare, så gör inte operativsystemet samma saker med dom. När du då har en låt oss säga, .MP3 låt, så kommer Windows starta programmet som är associocerat (< Grymt svårt ord att stava, lyckas inget bra

) med just det filformatet, och även säga till programmet att den ska spela nämnda .MP3 fil.
För att då kunna ha stoppat in en .EXE fil med programkod i MP3 filen och förvänta sig att programkoden ska köras i processorn, så måste man hitta ett säkerhetshål i MP3 programmet som möjliggör detta. Om någon lyckades med detta, så skulle det nog vara väldigt stor nyhet. Tänk nätradio. Så detta är inget man kan göra så lätt.
"nehe? vadå då? jag har ett program jag prövat o binda filer till mp3 låtar o det funkar prima"
Att "binda" låtar och filer, eller en fil och en annan fil är inte så speciellt egentligen. Det är bara ta den ena filen, och klistra in i slutet på den ena. Voila! Men jag antar att det du vill göra är att få programmet som du bindade med musikfilen att exekveras då musikfilen startas. Om du har ett program som har lyckats med detta, så får du mer än väldigt gärna berätta det. Jag är idel öra
PS: En programfil är även den en datafil. All information är data. En programfil består av information. Ones and Zeros will rule the world!