2006-11-02, 21:01
Medlem
goodnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Jag har alltid tyckt om fiskbullar. Varma som kalla. Med eller utan sås.
Men Hummersåsen är väl smaskigast.

Woohoo.. var å tittade i skafferiet, där står en burk med Abbas i Hummersås.
Bon Apetit!

Kalla fiskbullar utan sås?
jag kommer drömma mardrömmar inatt.
Citera
2006-11-02, 21:02
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovebringer
Tillåt mig att säga; Kattmat!

Håller verkligen med, skulle nästan vilja påstå att jag hellre blir serverad Whiskas kattmat än fiskbullar...
Citera
2006-11-02, 21:10
Medlem
Trumpeters avatar
Usch för fiskbullar, troligen är konsistensen en starkt bidragande orsak till varför jag har otroligt svårt att äta det.

Riktig fisk är däremot en delikatess.
Citera
2006-11-02, 21:12
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodnight
Kalla fiskbullar utan sås?
jag kommer drömma mardrömmar inatt.

Visst, kittlar dödsskönt i kistan!

Nej men.. ja, jag tycker det funkar som lite snacks när andan faller på.
Hmm mitt fiskbulleintresse kanske borde ligga i tråden "kroppsliga defekter" istället, jag är medveten om min ovana, men gott är det, så det riktigt knullar i munnen.
Citera
2006-11-02, 21:19
Medlem
pastorns avatar
Från avdelningen ungkarlsrecept vill jag dela med mig till herrskapet, av min egen kreation som jag för en tid sedan lät döpa till "Fiskbullar på en bädd av ris"

Som namnet låter antyda så slafsar ni på en större mängd ris i mitten av tallriken och gräver ut ett hål i centrum. Där i hålet placerar ni med elegans & snits fiskbullarna med sås. Personligen så är jag lite svag för hummersås så det blir det jag rekommenderar. Rätten avnjuts sedan med en god ljus öl, till exempel "Pripps blå 3,5%"

Naturligtvis så ska det vara Abbas fiskbullar som används. Jag vet inte vad ICA gör med sina, men det finns säkert en lag eller två dom bryter mot där.
Citera
2006-11-02, 21:24
Medlem
fiskbullar är guld, synd bara att jag är laktosintollerant och blir gasig av det
Citera
2006-11-02, 21:28
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
fiskbullar är guld, synd bara att jag är laktosintollerant och blir gasig av det

Men om du kor med fiskbullar i buljong? Eller ar det nat laktosaktigt i sjalva bullarna som skapar en fis-effekt?
Citera
2006-11-02, 21:34
Medlem
Tjennstroums avatar
Fiskbullar med mosad potatis och smör! Rektut grett!
Citera
2006-11-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Men om du kor med fiskbullar i buljong? Eller ar det nat laktosaktigt i sjalva bullarna som skapar en fis-effekt?
hm, har inte sett de i buljong, har för mig att de också innehåller nån slags mjölk. Men då måste man ju göra vitsås till va? tänk på att jag är en stackars ungkarl
Citera
2006-11-02, 21:41
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
hm, har inte sett de i buljong, har för mig att de också innehåller nån slags mjölk. Men då måste man ju göra vitsås till va? tänk på att jag är en stackars ungkarl

Om jag var du skulle jag kopa dem i buljong, halla av buljongen och gora en god laktosfri sas!
Citera
2006-11-02, 21:45
Medlem
BlackSheeps avatar
Jag brukar alltid mosa i lite kaviar fiskbullskastrullen, blir lite mer smak då.
Citera
2006-11-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Om jag var du skulle jag kopa dem i buljong, halla av buljongen och gora en god laktosfri sas!
Om du kommer och lagar till den s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in