Flashback bygger pepparkakshus!
2006-11-01, 14:15
Moderator
Semesters avatar
Jag är allergisk mot bönor, nötter och linser. Det innebär en hel del problem då jag bor med två vegetarianer vars kost nästan enbart består av dessa ämnen.

Har ni några tips på bra vegetariska rätter som inte innehåller bönor, linser eller nötter?
Citera
2006-11-01, 14:32
Medlem
Requiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Jag är allergisk mot bönor, nötter och linser. Det innebär en hel del problem då jag bor med två vegetarianer vars kost nästan enbart består av dessa ämnen.

Har ni några tips på bra vegetariska rätter som inte innehåller bönor, linser eller nötter?

I längden tror jag du får problem med att få i dig fullvärdigt protein utan dessa om du inte äter kött. Annars kan du ju göra de flesta ickevegetariska recept som inte inbehpkker bönor linser och nötter och ersätta köttet med någon sojaprotein produkt eller quorn.

Känns som att listan är evig... men i det långa loppet måste du nog fundera hur du ska få i dig all protein men det låter som du själv äter kött så det bör ju inte vara något direkt bekymmer!
Citera
2006-11-01, 15:37
Moderator
Semesters avatar
Jag äter som sagt kött. Men det är jag som sagt tvungen till. Att vara vegetarian är knappast möjligt
Finns det någon där ute som är vegetarian och bönallergiker?

Sojaprodukter går inte, soja är en böna.
Citera
2006-11-07, 19:42
Medlem
Kajsabajsas avatar
Jag är vegetarian sedan flera år och äter sällan bönor och linser. Jag äter istället mycket quorn som innehåller mycket protein. Ät detta några dagar i veckan, resten av tiden kan du äta rätter med grönsaker. Ägg är också ett bra sätt att få i sig protein.
Citera
2006-11-07, 20:19
Medlem
Flickan Melindas avatar
Ja jag instämmer med tidigare talare, Quorn i alla dess former! Smarrigt!
Finns någonting som heter Vegeschnitzlar och Vegenuggets också, dessa är kanongoda om du kan äta dessa. Kolla lite i frysdisken vid det vegetariska. Jag äter i vanliga fall kött men byter ut köttet mot något vegetariskt ibland.
Citera
2006-11-09, 09:36
Medlem
Ägg har allt du behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här