Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-01, 00:26
  #1
Medlem
http://openbsd.org/40.html
Citera
2006-11-01, 00:52
  #2
Medlem
acuras avatar
Och den obligatoriska sången. http://openbsd.org/lyrics.html#40
Citera
2006-11-02, 20:16
  #3
Medlem
darkmarcs avatar
Underbart! OpenBSD rules!!

///DM
Citera
2006-11-04, 19:30
  #4
Medlem
siwsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmarc
Underbart! OpenBSD rules!!

Helt klart, men det är alltid en prövning att partitionera och disklabla så att slicen stämmer och inte överlappar varandra. Just denna operation skiljer agnarna från vetet, eller annorlunda uttryckt; Real men från Linux-användare

Just diskmanövern är den samma som i dåvarande NetBSD 1.3 för storleksordningen åtta år sedan...

Jag brukar använda OpenBSD när jag bygger routrar och brandväggar, men NetBSD till rena servermaskiner. FreeBSD däremot tål jag inte.
Citera
2006-11-07, 01:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siwsan
Helt klart, men det är alltid en prövning att partitionera och disklabla så att slicen stämmer och inte överlappar varandra.
Äh, så krångligt är det ju inte? En OpenBSD-installation tar ju inte mer än tio minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av siwsan
Just diskmanövern är den samma som i dåvarande NetBSD 1.3 för storleksordningen åtta år sedan...
Hur fungerar det i NetBSD? Kan lova att det finns någon klok anledning till att OpenBSD krånglar till det. Säkert en säkerhetsrelaterad sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av siwsan
Jag brukar använda OpenBSD när jag bygger routrar och brandväggar, men NetBSD till rena servermaskiner.
Vad har NetBSD för fördelar gentemot OpenBSD som server? OpenBSD görs sig väldigt bra som server-operativ tycker jag. Inte testat NetBSD.

Citat:
Ursprungligen postat av siwsan
FreeBSD däremot tål jag inte.
Jag försökte. Stod ut en månad sen flydde jag tillbaka till OpenBSD...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback