Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-15, 13:52
  #37
Medlem
Min granne hade agadiff på sin gamla Taunus, det lät alltid lika roligt när han skuttade in på kvarteret!
Jag tycker TS skall köra på med svetsen, man måste ju få lov att ha lite roligt medans man lever!
Citera
2018-03-15, 17:19
  #38
Medlem
Tycker folk överdriver sönder varje gång de ska förklara hur det är att köra med en svetsad diff.
Ja, det småhoppar lite vid svängar utan fart.. Du dör inte.
Citera
2018-03-15, 17:47
  #39
Medlem
Schnyggves avatar
Hade en gammal Taunus som vinterbil/ lekbil i 20-års-åldern som en kompis lade ett par svetsloppor på...hade aldrig kört med det innan...kunde fan skicka ut baken med en liten liten knix i 7 km/h! Var omöjligt att backa annat än på tvären...haha men det var kul! Men skulle inte göra det på en bil med beräknad livslängd på över 2 år...
__________________
Senast redigerad av Schnyggve 2018-03-15 kl. 17:54.
Citera
2018-03-15, 17:49
  #40
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagGillarEld
Hejsan era tafatta dreglande volvo muppar som läser detta. Man kan fylla diffen med bly på så sätt kan man värma den så allt rinner ut igen och om lite finns kvar gör det ingenting då bly smörjer. Bly diff på vintern normalt på sommarn enkelt!

Kasta inte sten i glashus! , du särskriver som en äkta Volvoraggare....
Citera
2018-03-15, 22:51
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Hade en gammal Taunus som vinterbil/ lekbil i 20-års-åldern som en kompis lade ett par svetsloppor på...hade aldrig kört med det innan...kunde fan skicka ut baken med en liten liten knix i 7 km/h! Var omöjligt att backa annat än på tvären...haha men det var kul! Men skulle inte göra det på en bil med beräknad livslängd på över 2 år...

Helt rätt!

Svetsdiff är för tattare
Citera
2018-03-17, 19:49
  #42
Medlem
JagGillarElds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Kasta inte sten i glashus! , du särskriver som en äkta Volvoraggare....
Jajamen är alltid påverkad när jag är inne på fb.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback