Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 18:02
  #205
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midgethooker
dn? jag brukar kolla upp saker själv än att referera till toapapper som alltid har helt fel.

Hur kan man kolla upp något som man inte vet finns? Hade inte ens hört namnet innan jag läste om dom i DN, och deras matpatrull brukar i mitt tycke vara både kunnig och pålitlig. Nu är det dags att kolla upp
Citera
2018-04-26, 22:44
  #206
Medlem
urverksapelsins avatar
Kanske fel tråd men hittade ingen sämsta pizza Sthlm. Helt klart Carpaccio på stora essingen. Vidrig billig ost, drypande av fett. Lite fyllning. De kavlar ut sina pizzor millimetertunna för att få dem att se stora ut. När jag bad om extra köttfärs fick jag några klickar utspädd köttfärssås och det tog de tjugo spänn extra för. Bland den sämsta pizza jag ätit.
Citera
2018-05-02, 18:35
  #207
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag är absolut ingen pizza-gourmand och nöjer mig oftast med en vanlig turkpannkaka eller en från frysdisken.

Om jag däremot bestämmer mig för att äta "riktig" pizza så väljer jag alltid en vedugnsbakad.

Exempelvis Mare monté il Forno i Farsta Centrum,Vedugnspizzan i Alvik eller varför inte D'ell Attore på Östermalm. Det lustiga med den senare är att Valerio som startade restaurangen ,själv är från Italien och är dessutom skådis ,stavade fel på neonskylten som på svenska betyder Skådespelaren.

Är fortfarande Vedugnspizzan i Alvik habil?

Käkade där för en sisådär sex år sedan och var mycket imponerad.
Käkade där för ett par år sedan och tyckte kvalitén sjunkit.

Dagsrapport?
Citera
2018-05-02, 18:47
  #208
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Är fortfarande Vedugnspizzan i Alvik habil?

Käkade där för en sisådär sex år sedan och var mycket imponerad.
Käkade där för ett par år sedan och tyckte kvalitén sjunkit.

Dagsrapport?

Jag har heller inte ätit där på ett par år så jag kan inte svara hur det är idag.
Om det skett ägarbyte(n) kan man som regel utgå från att det blivit sämre.
Citera
2018-05-03, 14:42
  #209
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Är fortfarande Vedugnspizzan i Alvik habil?

Käkade där för en sisådär sex år sedan och var mycket imponerad.
Käkade där för ett par år sedan och tyckte kvalitén sjunkit.

Dagsrapport?
Den är helt ok men tyvärr inte lika bra som när den öppnade i mitten av 90:talet.
Ett bättre alternativ är att du tar dig upp till Västerledstorget (Ca tio minuter till fots) och besöker "Fat Franks". Kanonfina pizzor som du dessutom kan få dig ett glas vin till om du vill.
https://www.fatfranksbromma.se/
Citera
2018-05-04, 04:55
  #210
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Den är helt ok men tyvärr inte lika bra som när den öppnade i mitten av 90:talet.
Ett bättre alternativ är att du tar dig upp till Västerledstorget (Ca tio minuter till fots) och besöker "Fat Franks". Kanonfina pizzor som du dessutom kan få dig ett glas vin till om du vill.
https://www.fatfranksbromma.se/

Tack & bock!
Citera
2018-05-04, 17:56
  #211
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Tack & bock!
Inga problem! Fat Franks är riktigt bra, fast det kan vara litet trångt ibland så det är bäst att undvika rusningstimmarna!
Citera
2018-07-13, 19:35
  #212
Medlem
idiamindadas avatar
Uppdatering på 450 Gradi. Pizzan är lika bra efter flytt till stora och flashiga kajläges-lokaler. Men magin är puts väck. Först var det ett glatt gäng i en liten lokal lite avsides dit folk tog sig ändå.

Nu. Ankläppar som sippar rosévin, röda byxor som hänger och par av soloftstinna lidingöfruar som dövar sin ångest medan de delar på två vinare. Till.

Fotbollsspelaren Jesper Blomqvist har tydligen (inget ont om honom) gått in som delägare och tjänar som dragplåster. Jobbar och står i dessutom.

Men. Magin är väck.
Citera
2018-12-31, 00:38
  #213
Medlem
La Pizza på Sankt Eriksgatan. Otroligt gott och prisvärt!
Citera
2018-12-31, 00:54
  #214
Medlem
Vill nog ge Nelles i Årsta en röst. Alltid goda stora pizzor med mycket fyllning och gott bröd.
Citera
2019-01-07, 11:34
  #215
Medlem
Gigant_Supermans avatar
1. Birkastans pizzeria Vikingagatan sthlm

2. Nockeby pizzeria bromma


3. Valentino pizzeria Upplands Väsby



klart bäst i hela sthlm
Citera
2019-01-08, 13:33
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Vill nog ge Nelles i Årsta en röst. Alltid goda stora pizzor med mycket fyllning och gott bröd.

Har bara testat deras pizzamacka och den var en riktig favorit när det begav sig för runt tio år sedan. Vet du om dom håller lika bra klass idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback