Citat:
Ursprungligen postat av vodkaman
Spara samtidigt som du har ett annat jobb. Det är väldigt få som klarar att leva på trading.
Komihåg att halva FB är mytomaner, stiger börsen kraftigt ett år så kan man så klart göra pengar, men när det går åt andra hållet så är det bäst att ha ett jobb.
Vad du än gör så räkna inte med att kunna försörja dig som day trader, med det sagt så kan man ju självklart handla med aktier och warranter på fritiden. Och skulle du ha talang och vilja så kan du ju alltid göra ett försök när du har mer kunskaper och pengar.
Vill du göra pengar så är den snabbaste vägen att starta eget. Den säkraste vägen har hitills varit en fastighet och aktier, men det tar ju sin lilla tid.
Jag skulle säga 90% av Fbs medlemmar.
Lite svårt att vara riktigt seriös och aktiv på börsen om man har ett heltidsjobb.
Till Ts köp boken Edge av Johnny Torssell & Peter Nilsson den tycker jag är ganska bra, men om du ska handla efter den så kommer du få använda den som referens bok ett bra tag, den tar upp väldigt mkt om teknisk analys.
Sen skaffa dig en bra trader ex Cmc markets MM gillar jag sen är tradestationi att rekomendera använde den förut men hade dock ingen svensk mäklare kopplat till den.
Men cmc markets ska du använda om du vill daytrada med en låg budget kan ge fin avkastning,
MEN VAR FÖRSIKTIG NÄR DU HANDLAR MED CFDS
I annat fall tycker jag du ska ta avanza el nordnet och skaffa en kapitalförsäkring så slipper du reavinstskatten