2013-11-22, 19:52
Medlem
Nästan omöjligt att försörja sig med aktier??
en kompis farsa är ekonomi chef på jula i skara och har ett antal miljoner i aktier så försörja sig går om man vet vad man gör
Citera
2013-11-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekula1998
en kompis farsa är ekonomi chef på jula i skara och har ett antal miljoner i aktier så försörja sig går om man vet vad man gör

Schysst att outa han... Om han är ekonomichef på jula så försörjer han sig bara på aktier??
Citera
2013-11-24, 01:06
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekula1998

"En kompis farsa..." känns ungefär lika intressant som "Min frisörs grannes före detta flickväns farbror..."
Citera
2013-12-29, 13:36
Medlem
Hur tror ni att den amerikanska börsen kommer att påverkas i och med införandet av sjukvårdsreformen då staten satsar närmare 990 miljoner dollar på detta?

Leder detta till att aktier inom sjukvård, kemi, läkemedel etc. kommer att utvecklas och ge en hög avkastning?
Citera
2013-12-29, 13:42
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Schysst att outa han... Om han är ekonomichef på jula så försörjer han sig bara på aktier??
åhhh så roligt!!! Undra hur många VD jula har där i skara

Sen var det ju inte precis så att han svarade på topic..
Citat:
Ursprungligen postat av Iboboyboy
Hur tror ni att den amerikanska börsen kommer att påverkas i och med införandet av sjukvårdsreformen då staten satsar närmare 990 miljoner dollar på detta?

Leder detta till att aktier inom sjukvård, kemi, läkemedel etc. kommer att utvecklas och ge en hög avkastning?
Fel placering va?

Intressant fråga men posta på rätt ställe så kanske vi får ett svar på det.
Citera
2013-12-29, 14:39
Medlem
Det går säkert såna här år som 2013 att försörja sig på aktier. Men att försörja sig dom åren när index slutar på minus, då lär det vara jäkligt svårt.
Det är inte speciellt lockande att köpa aktier i dagsläget. Kan bli riktigt jäkla blodigt om minsta negativt dyker upp.
2014 är det nog stockpicking som gäller. Att halta med index tror jag kommer ge en dålig avkastning kommande år.
Citera
2014-02-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag har bara en skärm
Ajajaj! Två ögon och bara en skärm.....det kommer att gå dig illa
Citera
2014-12-23, 01:00
Medlem
Har en släkting som lever på aktier, han gick i pension när han var 33 idag är han 61. Jag hade personligen inte klarat av att leva så som han gör. Han har ju inga direkta avgifter om man säger så, vet inte hur mycket han tjänar/år. Ingen aning om kapital heller, men verkar inte vara ett intressant liv direkt. Visst det är väl roligt att det går, men du kan ju inte ha några onödiga kostnader.

Vad är det man har för lön ens när man lever på aktier? Är det utdelningen?
Citera
2014-12-23, 01:09
Medlem
torstenhingstens avatar
Antar man köper billigt och säljer dyrare. Säkert många köp och sälj per dag.
Citera
2014-12-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Det går säkert såna här år som 2013 att försörja sig på aktier. Men att försörja sig dom åren när index slutar på minus, då lär det vara jäkligt svårt.
Det är inte speciellt lockande att köpa aktier i dagsläget. Kan bli riktigt jäkla blodigt om minsta negativt dyker upp.
2014 är det nog stockpicking som gäller. Att halta med index tror jag kommer ge en dålig avkastning kommande år.

Ack, så fel du hade!
Citera
2014-12-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ack, så fel du hade!

Det tycker jag inte. Hade du ägt råvarubolag eller verkstadsbolag hade du fått se depån hyfsat slaktad för året. Inte ens att jämföra med 2013.
Men något skitår blev det inte. Det påstod jag inte heller.
Citera
2014-12-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Det tycker jag inte. Hade du ägt råvarubolag eller verkstadsbolag hade du fått se depån hyfsat slaktad för året. Inte ens att jämföra med 2013.
Men något skitår blev det inte. Det påstod jag inte heller.

Du hade fel, erkänn de bara...
hade man följt index hade man fått en väldigt bra avkastning, du hävdade tidigare motsatsen.

Att bryta ut enskilda bransher och säga stt dom går bra är alltid rätt i efterhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in